Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem bij reinigen stootstrips en remmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Probleem bij reinigen stootstrips en remmen

    Hallo,

    Mijn zusje heeft zich onlangs een autootje aangeschaft. Het is een Ford Fiesta die nog in goede staat is. Toen ik de wagen eens fatsoenlijk onder handen wou nemen voor een wasbeurt stelde ik vast dat er aan de stootstrips aan de deuren witte randen gevormd zijn. Ik denk dat dit door kalk ofzo uit het water komt. Hoe zou ik dat kunnen verwijderen.
    Ook heeft ze achteraan trommelremmen steken en die zijn een beetje aangeroest. Is hier ook een manier voor om dit te verhelpen?

  • #2


    Dit is een foto om wat meer duidelijkheid te hebben. Het gaat dus om de stootstrips aan de zijkant van de wagen. Aan de randen zit er witte smurrie aangekoekt. Nu zou ik die graag verwijderen, maar ik weet niet hoe. Volgens mij is het dus kalk uit water die samentroept. Iemand enig idee?

    Comment


    • #3
      zou het niet kunnen dat de witte vlekken resten zijn van polijstmiddel? Een goede plastic-reiniger of APC (all-purpose-cleaner) moet toch één en ander kunnen oplossen
      saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
      saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
      saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
      saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
      saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
      renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
      Porsche 993 (1994)

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
        zou het niet kunnen dat de witte vlekken resten zijn van polijstmiddel? Een goede plastic-reiniger of APC (all-purpose-cleaner) moet toch één en ander kunnen oplossen
        Bedankt voor de tip! Ik zal dit zeker eens proberen.
        En hoe zou ik die roestplekken op de remmen kunnen verwijderen?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door CorV Bekijk Berichten
          Bedankt voor de tip! Ik zal dit zeker eens proberen.
          En hoe zou ik die roestplekken op de remmen kunnen verwijderen?
          Dat kan je eventueel gewoon wat afschuren en dan wat hittebestendige coating over spuiten, maar dan nog... dat komt toch terug.

          stoort het zo hard dan ? Want ik zie dat de wagen stalen velgen en wielschelen heeft, dan ga je de remtrommels ook niet echt zien he ?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
            Dat kan je eventueel gewoon wat afschuren en dan wat hittebestendige coating over spuiten, maar dan nog... dat komt toch terug.

            stoort het zo hard dan ? Want ik zie dat de wagen stalen velgen en wielschelen heeft, dan ga je de remtrommels ook niet echt zien he ?

            Momenteel stoort het niet echt omdat er inderdaad stalen velgen opliggen en omdat hij in wintermodus rondrijdt. Maar ik wou toch al eens kijken hoe ik dit kon verhelpen. Ik zal er mij in het weekend eens mee bezig houden.
            Komt dit snel terug? Want in de zomer met velgen opliggen lijkt mij dit wel storend.

            Comment


            • #7
              dit is bij elke auto met trommels,mss dat je er maar beter aan went,
              spuiten is johny imho
              2010 Mercedes S212 E350 CDI

              Comment


              • #8
                als ge het zwart spuit, wat is daar johnny aan?
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  als ge het zwart spuit, wat is daar johnny aan?
                  Het fijt is dat als je verf op een trommel aanbrengt er minder warmte kwijt kan door het laagje verf, en een trommel zijn grootste nadeel is al dat het warmte slecht afvoert.
                  Er is namelijk een reden waarom ze in de fabriek die dingen niet verven, of toch zeker niet met een dikke laag hittebestendige verf de algemene jhonny er wil gaan opzetten, met als nadeel dus het roestig kleurtje.

                  Je kan het johnny noemen omdat die mannen meer dingen doen "denken" dat het beter is en hun kar rapper gaat doet gaan maar in werkelijkheid vernkloten ze het enkel maar.

                  Comment


                  • #10
                    moet ik toch nog zien de eerste die zijn achterste trommelremmen overhit

                    die van mijn 205 waren nochtans wel vanuit het fabriek zwart gekleurd. Niet dat de verf lang heeft gehouden...
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      moet ik toch nog zien de eerste die zijn achterste trommelremmen overhit

                      die van mijn 205 waren nochtans wel vanuit het fabriek zwart gekleurd. Niet dat de verf lang heeft gehouden...

                      tuurlijk ga je geen trommels oververhitten, (tenzei er een schoen vast tegen de trommel komt te zitten) dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb alleen maar gezegd waarom het een "jhonny mod" is . Die gaan dat met hun voorste klauwen doen lekker dikke laag hittebestendige verf op en dan maar lekker zwaar in de remmen gaan.

                      Ik wou alleen maar duidelijk maken waarom er vanuit de fabriek geen verf of een heel dun laagje verf wat eigenlijk dadelijk begint af te bladeren na wat warmte.

                      De meeste standaard wagens ga je ook niet met mooi geverfde remklauwen vinden. Enkel de specialere dingen waardan de koeling goed over nagedacht it. En zeker niet met verf die je ook kan gebruiken om je bbq mee te verven bij wijze van spreken

                      Comment

                      Working...
                      X