Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe verf door contact met paaltje van koetswerk verwijderen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hoe verf door contact met paaltje van koetswerk verwijderen?

    Beste detailers,

    Stel je voor: Je vrouw schuurt tijdens het parkeren tegen een rood paaltje aan, waardoor er rode strepen verf van dat paaltje op de flank van je wagen terecht komt en er dus vastgehecht op zit. Het is zeker dat de verf OP het koetswerk is afgezet, dus niet DOOR de lak van het koetswerk. Hoe krijg ik dit weg? Kleien? Jeff's Werkstatt Prime Strong? PB SSR1 ?

    Iemand enig idee?

    Alvast hartelijk bedankt,

    Philippe

  • #2
    normaal met fijn schuurpapier schuren en dan terug op polieren met de machine. Best laten doen door een prof. Er zitten er hier wel paar op forum.

    Comment


    • #3
      mijn vrouw had ook een paaltje met haar auto geraakt

      ik dacht initieel dat er vernis mee af was, tot het bleek dat het de lak van de paal was

      compound cutter van 3M gepakt en grondig proper kunnen maken daarmee, gewoon gedaan met de hand

      schuren is een big no, en als het al moet, laat het dan doen door iemand die er iets vanaf kent. 't is pas door wat ervaring op te doen dat je met schuren kan beginnen en dat doe je het best niet de eerste keer op je eigen auto. Tevens is het schuurpapier (genre P2000) niet zo makkelijk te vinden voor de leek en vaak enkel te verkrijgen in de carrosseriespeciaalzaak...
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        mijn vrouw had ook een paaltje met haar auto geraakt

        ik dacht initieel dat er vernis mee af was, tot het bleek dat het de lak van de paal was

        compound cutter van 3M gepakt en grondig proper kunnen maken daarmee, gewoon gedaan met de hand

        schuren is een big no, en als het al moet, laat het dan doen door iemand die er iets vanaf kent. 't is pas door wat ervaring op te doen dat je met schuren kan beginnen en dat doe je het best niet de eerste keer op je eigen auto. Tevens is het schuurpapier (genre P2000) niet zo makkelijk te vinden voor de leek en vaak enkel te verkrijgen in de carrosseriespeciaalzaak...
        je zegt hetzelfde als ik maar dan met meer woorden

        Comment


        • #5
          Om zulke zaken aan te pakken begin je altijd met de lichtste,minst aggresieve produkten-technieken !
          Als je clay hebt dan zou ik eerst eens met clay het grootste deel van de verf verwijderen, met een beetje geluk en volharding krijg je alles er af !
          Met een paintcleaner (bvb Deep Crystal paintcleaner van Meguiars) kan je dit soort verfoverdracht meestal verwijderen.
          Deze paintcleaner is niet schurend waardoor je nadien ook geen doffe vlekken op de lak overhoud.
          Met PB ssr1 moet het mijns inziens ook wel lukken aangezien deze ook geschikt is voor handmatig polishen !
          Zeker niet wetsanden,dat is helemaal niet nodig en veel te aggresief voor dit soort schade !
          Schuursporen van wetsanden zal je met de hand nooit perfect kunnen wegpolijsten,daarvoor heb je echt wel een rotary nodig .

          Comment


          • #6
            @ flappy , 3M wet and dry schuurpapier 2000,2500korrel kan je in de meeste automaterialenzaak gewoon bestellen ook als leek hoor !

            Comment


            • #7
              Zoals geert dr al zegt, probeer eerst met klei. Gebruik zeker voldoende glijspray.
              Powered by Detroit Diesel.

              Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

              Comment


              • #8
                Ok, bedankt voor de reacties mannen, ik ga het zo al eens proberen dan en hopen op het beste!

                Groetjes,

                Philippe

                Comment


                • #9
                  @ Phiippe ,heb je de verf nu al kunnen verwijderen ?

                  Comment

                  Working...
                  X