Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buffer trails/hologrammen op nieuwe wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Buffer trails/hologrammen op nieuwe wagen

Hoi,

Heb sinds een 3-tal weken een nieuwe Audi A4 in gebruik. Alles leek mij in orde en ik heb de eerste wasbeurt volgens de guide hier op het forum uitgevoerd.

Nu was er een straaltje zon dit weekend en vanuit een bepaalde hoek viel er mij iets bijzonder lelijk op de motorkap op...ik heb wat foto's opgezocht en het lijkt me iets weg te hebben van buffer trails of hologrammen. Al zeker op 1 helft van de motorkap zie ik allemaal cirkelafdrukken (leken wel halve maantjes, een beetje geschubd).

Het lijkt me sterk dat ik dat zou gedaan hebben bij de wasbeurt (basic washkit van poorboy's, procedure volgens guide en drogen met spray & gloss).

Zou dit te wijten kunnen zijn aan een onvakkundige behandeling door de dealer? Omdat m'n leasecontract nog een tijd liep, heeft de wagen volgens mij nog een periode bij de garage gestaan.

Iemand van jullie dit al meegemaakt met een gloednieuwe auto?

Thanks,
    Joris

Oorspronkelijk geplaatst door osieke Bekijk Berichten
    Hoi,

Heb sinds een 3-tal weken een nieuwe Audi A4 in gebruik. Alles leek mij in orde en ik heb de eerste wasbeurt volgens de guide hier op het forum uitgevoerd.

Nu was er een straaltje zon dit weekend en vanuit een bepaalde hoek viel er mij iets bijzonder lelijk op de motorkap op...ik heb wat foto's opgezocht en het lijkt me iets weg te hebben van buffer trails of hologrammen. Al zeker op 1 helft van de motorkap zie ik allemaal cirkelafdrukken (leken wel halve maantjes, een beetje geschubd).

Het lijkt me sterk dat ik dat zou gedaan hebben bij de wasbeurt (basic washkit van poorboy's, procedure volgens guide en drogen met spray & gloss).

Zou dit te wijten kunnen zijn aan een onvakkundige behandeling door de dealer? Omdat m'n leasecontract nog een tijd liep, heeft de wagen volgens mij nog een periode bij de garage gestaan.

Iemand van jullie dit al meegemaakt met een gloednieuwe auto?

Thanks,
    Joris
    Joris,

Op een nieuwe wagen wordt in 95% van de gevallen gepolierd om transportschade weg te werken.
    In een aantal gevallen wordt er zelf al herspoten !

Als het hier om buffer trails of hologrammen gaat kan je die niet zelf aangebracht hebben en komt dit door onvakkundig polieren.
    Begrijpelijk als je ziet hoe weinig tijd die mensen krijgen om een wagen afleveringsklaar te maken.

Ik zou er asap de dealer op aanspreken en vragen naar een "goeie" oplossing. (dus niet opnieuw diezelfde persoon, of team, laten polieren, want die kunnen het duidelijk niet )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Joris,

Op een nieuwe wagen wordt in 95% van de gevallen gepolierd om transportschade weg te werken.
      In een aantal gevallen wordt er zelf al herspoten !

Als het hier om buffer trails of hologrammen gaat kan je die niet zelf aangebracht hebben en komt dit door onvakkundig polieren.
      Begrijpelijk als je ziet hoe weinig tijd die mensen krijgen om een wagen afleveringsklaar te maken.

Ik zou er asap de dealer op aanspreken en vragen naar een "goeie" oplossing. (dus niet opnieuw diezelfde persoon, of team, laten polieren, want die kunnen het duidelijk niet )
      Thanks voor de reactie. Ik heb intussen contact opgenomen met de dealer en kan langsgaan om het probleem te laten bekijken. Hopelijk levert dat niet te veel zever op. :-)

Grtz

Comment

Inderdaad een TE veel voorkomend probleem, in welk segment je dan ook gaat shoppen voor een nieuwe wagen

Misschien handig om te doen mocht de dealer zeveren: een offerte laten maken bij een goede detailer en meteen een half spatbord of iets dergelijks laten polijsten en met beide teruggaan naar de dealer. Ze willen nogal eens vaak zeggen dat het door de watergedragen lak komt / polijstoliën zijn en het volkomen normaal is.

Met een 50 - 50 zijn alle argumenten meteen van de baan

Comment

Doen zoals Bart zegt , een koetswerkpaneel 50:50 laten polijsten dan kunnen ze je niet afschepen met een of ander flutexcuus !

Comment

Zijn er truukjes om zoiets te fotograferen zonder zonneschijn? Ik heb gisteren geprobeerd met flits in het donker, maar daar zie je niets op.

Een felle lamp tegen houden of zoiets?

Comment

Het makkelijkste is inderdaad in het daglicht met de zon, dan zien de banen er het natuurlijkste uit.

Probeer het anders eens bij daglicht en dan toch met de flits, dan moet het ook lukken.
              Andere mogelijkheid is om een krachtige halogeenlamp erop te zetten en zo te fotograferen, eventueel onder een hoek zodat de banen goed zichtbaar worden.

Comment

Working...
              X