Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP! Gevaarlijke voorruit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• HELP! Gevaarlijke voorruit

Groot probleem!

Mijn ventilator is uitgevallen. De verwarming werkt wel nog, maar de warme lucht wordt dus niet meer binnen geblazen. Dat is nog tot daar.

Het echte probleem is dat ik nu verschrikkelijk veel last heb van waterdamp op mijn voorruit. Niet zomaar waterdamp, maar heel onregelmatige plekken, vlak voor mijn neus natuurlijk, en ik krijg ze niet weg met een vod of een handdoek. Is levensgevaarlijk om zo te rijden, zeker als het dan nog eens regent en het donker is.

Tis precies of er een soort grote vetvlek op de voorruit zit vanbinnen. Heb al geprobeerd met verschillende producten het te kuisen, maar het helpt allemaal niet. Integendeel, het is nog erger geworden en zit nu ook aan de passagierskant. Ik denk dat ik het gewoon nog meer opengewreven heb.

Over een paar dagen laat ik de ventilator herstellen, dus dan ben ik er weer van af, maar voor nu is het wel zeer gevaarlijk om mee te rijden. Iemand een idee hoe ik het oplos?

bij oldtimers enzo gebruiken een of andere spray tegen aandampen van de ramen omdat die ook niet echt een goede verwarming hebben

maar hoe het noemt en waar je dat kan kopen weet ik niet spijtig genoeg
    weet gewoon dat er wel iets voor bestaat

Comment

wd40 helpt tegen het aandampen van ruiten.
      btw, heb jij airco in je wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door golf-classic Bekijk Berichten
        bij oldtimers enzo gebruiken een of andere spray tegen aandampen van de ramen omdat die ook niet echt een goede verwarming hebben

maar hoe het noemt en waar je dat kan kopen weet ik niet spijtig genoeg
        weet gewoon dat er wel iets voor bestaat
        Je bedoelt vast Rain-X . Zeer goed produkt .
        Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Esprit de Flandre Bekijk Berichten
          Groot probleem!

Mijn ventilator is uitgevallen. De verwarming werkt wel nog, maar de warme lucht wordt dus niet meer binnen geblazen. Dat is nog tot daar.

Het echte probleem is dat ik nu verschrikkelijk veel last heb van waterdamp op mijn voorruit. Niet zomaar waterdamp, maar heel onregelmatige plekken, vlak voor mijn neus natuurlijk, en ik krijg ze niet weg met een vod of een handdoek. Is levensgevaarlijk om zo te rijden, zeker als het dan nog eens regent en het donker is.

Tis precies of er een soort grote vetvlek op de voorruit zit vanbinnen. Heb al geprobeerd met verschillende producten het te kuisen, maar het helpt allemaal niet. Integendeel, het is nog erger geworden en zit nu ook aan de passagierskant. Ik denk dat ik het gewoon nog meer opengewreven heb.

Over een paar dagen laat ik de ventilator herstellen, dus dan ben ik er weer van af, maar voor nu is het wel zeer gevaarlijk om mee te rijden. Iemand een idee hoe ik het oplos?

Ford Fiesta?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Esprit de Flandre Bekijk Berichten
            Groot probleem!

raam op een kiertje zetten
            2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
            2009 Porsche Carrera 4S

Comment

@Timmie: neen, geen airco

@Sparrow Jack: Peugeot 205

@Wimpus: Werkt niet fantastisch. Ik zet beide ramen open tijdens het rijden en dan duurt het nog een kwartier tegen dat het weg is. In druk stadsverkeer...

Comment

Wat ik zou doen:
                - eerst grondig ontvetten met vb Motip Ontvetter

- dan de ruit inwrijven met "anti-fog" (lijkt op het product om uw zwembrilleke niet te doen aandampen, maar dan specifiek voor auto's)

En als dat nog niet voldoende is, eventueel een vochtvreter in de auto leggen
                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Working...
                X