Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto Wassen help!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto Wassen help!

Zou iemand me kunnen helpen ivm auto te wassen , ik wou vragen als er een product bestaat die je alvorens op de wagen kunt aanbrengen zo dat het vuil al losweeks , want ik heb een witte auto en staat nu vol met zwarte druppels (vuil) etc ,... ik heb hem al afgespoten maar het helpt niet een weet alvorens dat als ik de auto nu ga wassen , een hele hoop swirls krijg

alvast bedankt

Autobrite foamlans !!

Zalig!!
    Is wel voor op de hogedrukreiniger.

Anders een Gilmour foamlans voor op de tuinslang.

Comment

Momenteel een geweldige groupbuy voor de foamlans bij Carclean.nl

http://forum.carclean.nl/cc_postst47...-pagina-7.aspx

Comment

is er geen andere goedkoper oplossing , dees is wel ferm maar duur voor het aantal keren dat ik hem ga gebruiken

Comment

Een wax-it'je kopen, naar het schijnt is dat heel goed gerief!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Abarth 500 Bekijk Berichten
            is er geen andere goedkoper oplossing , dees is wel ferm maar duur voor het aantal keren dat ik hem ga gebruiken
            50 euro is spotgoedkoop ze!
            En eens ge dat gebruikt hebt,wilt ge niks anders meer

De ideale manier om zo "swirl-vrij" mogelijk te wassen en dan nog 2 emmers en een goede washmitt!
            Dan zal je niet vlug swirls hebben zene...

Comment

ik zal er eens voor rond kijken , btw hoe kan ik mijn wagen winterklaar maken want abarth velgen zijn gepolijste velgen en hebben geen vernis laag denk ik , ik rij niet veel dus zal het iets uitmaken ?

Comment

Een velgenwax zal iets uitmaken, maar met gepolijsten velgen in de winter (pekel) zal altijd funest zijn....dat houdt welke wax dan ook niet tegen

Ik zie dat je redelijk in de buurt woont?
                Kom anders eens langs, kunnen we meteen even kijken naar het pré wash verhaal zonder foamlans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
                  Een velgenwax zal iets uitmaken, maar met gepolijsten velgen in de winter (pekel) zal altijd funest zijn....dat houdt welke wax dan ook niet tegen

Ik zie dat je redelijk in de buurt woont?
                  Kom anders eens langs, kunnen we meteen even kijken naar het pré wash verhaal zonder foamlans
                  Ik heb ook gepolijste velgen, dus ze gaan naar de 'zak' als ik in de winter mee blijf rijden?

Kan ik ze niet hiermee behandelen?

Comment

Een gepolijste velg heeft meestal geen blanke lak erop, dus alle agressiviteit werkt rechtstreeks in op het materiaal. Je gaat dat zien in de vorm van aftekeningen en witte / doffe plekken.

Met een goede velgenwax ga je iets meer marge creëren, maar gaat niet voldoende zijn om dat tegen te houden. Met een All Metal Polish, zoals je afbeelding met een polijstkorrel erin, ga je het materiaal steeds opnieuw oppoetsen, maar je gaat er niets mee kunnen voorkomen. Het invreten van zout gaat soms zo snel dat je vaak te laat gaat zijn om alles nog eruit te halen.

Een ander setje velgen zou een betere optie zijn voor de wintermaanden

Comment

Bedankt voor de tip

Vorst ofzo kan wel geen kwaad? enkel als er zout is wel?

Comment

Kou is niet zo het probleem, maar dat zout ja...........ernstig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
                          Kou is niet zo het probleem, maar dat zout ja...........ernstig
                          Als ze bijvoorbeeld om 3u zout hebben zitten strooien, is het dan nu nog schadelijk als ik zou rijden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                            Als ze bijvoorbeeld om 3u zout hebben zitten strooien, is het dan nu nog schadelijk als ik zou rijden?
                            het zout is pas volledig weg eens het goed regent
                            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Ik lees overal da siliconespray op uw velgen wel helpt.

Comment

wederom wat ik hoorde van de motards: ja, dat helpt. tectyl superwax is heel goede bescherming tegen corrosie, maar moeilijk te verwijderen en trekt enorm veel vuil aan. geen idee hoe het samengaat met fijn remstof dat zich ophoopt.
                                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

mijn oplossing, spuit een blank vernislaagje op over de rand van u velg.
                                  problem solved.

Comment

ik heb gehoord dat vaseline ook in een spuitbusvorm is dat het wel helpt als ge u velgen ermee inspuit dus met vaseline.....

Comment

Ik heb gehoord dat je ook wintervelgen kan steken
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

jah nieuwe velgen even kost ook niet niks , er zullen wel andere oplossingen zijn denk ik ...

Comment

Working...
                                        X