Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto polieren: hoe dikwijls kan/mag het?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Auto polieren: hoe dikwijls kan/mag het?

    Hoe dikwijls mag je eigenlijk je auto polieren (bv witte pad met SSR1 machinaal) om de swirls eruit te krijgen?

    Kan het kwaad dat het bv elk jaar gebeurd? Ga je op termijn door de blanke lak of kan je deze combinatie wel een tiental keren uitvoeren vooralleer je schade aan je lak toebrengt?

    Wie weet raad?

  • #2
    In principe als je excentrisch polijst en met deze minimale 'cut' mag je dat gerust elk jaar doen.
    De hoeveelheid lak die je daarmee weg haalt is relatief erg klein. Ga je serieus compounden met de rotary om diepe swirls / rds'sen eruit te halen moet je al meteen een stuk voorzichtiger zijn.

    Maar ook in het eerste voorbeeld zou ik zeggen: meten is weten...........al wordt daar soms niet bij nagedacht en gaat men gewoon op goed geluk maar wat polijsten, ook met zwaarde middelen op een cuttingpad

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
      In principe als je excentrisch polijst en met deze minimale 'cut' mag je dat gerust elk jaar doen.
      De hoeveelheid lak die je daarmee weg haalt is relatief erg klein. Ga je serieus compounden met de rotary om diepe swirls / rds'sen eruit te halen moet je al meteen een stuk voorzichtiger zijn.

      Maar ook in het eerste voorbeeld zou ik zeggen: meten is weten...........al wordt daar soms niet bij nagedacht en gaat men gewoon op goed geluk maar wat polijsten, ook met zwaarde middelen op een cuttingpad

      hoe wordt de lakdikte eigenlijk gemeten ?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
        hoe wordt de lakdikte eigenlijk gemeten ?
        Met een lakdiktemeter

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Matthi Bekijk Berichten
          Met een lakdiktemeter

          hoe werkt dat ding ?

          Comment


          • #6
            Via een pulse zeg maar.

            De goedkopere meters meten de totale lakdikte, dus van oppervlakte tot aan plaatwerk. Heb je niet zo heel veel aan naar mijn mening aangezien je de correctie in de blanke laklaag uitvoert en je precies moet weten hoe dik die is. Het geeft wel een indicatie of er eens schade is geweest of iets dergelijks en je kunt 'ongeveer' iets zeggen.

            De professionele meters meten elke laag apart en zowel Ferro / Non Ferro. Enkel voor hobby-matig gebruik erg kostbaar. Dacht dat de positector toch al rond de € 3000,- zat (even uit het hoofd).

            Comment

            Working...
            X