Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
da's inderdaad reden nr 1 en een vaste garage is zeer duur in vergelijking met een carport bovendien.
Die ruimte kan je beter gebruiken voor wat anders....
da's inderdaad reden nr 1 en een vaste garage is zeer duur in vergelijking met een carport bovendien.
Die ruimte kan je beter gebruiken voor wat anders....
Inderdaad , als ik zie wat mijn garage ons heeft gekost
Weet je voor wat we de garage nu gebruiken ?
Ge weet dat onze hond buiten slaapt he , awel we steken de hond in de garage en houden ons er wat mee bezig tot zijn poten goe droog zijn en dan pas mag hij binnen
De auto's worden maar binnen gezet voor we gaan slapen dan .
Ik ben al sinds gisteren aan het twijfelen tussen volgende twee mogelijkheden:
- Buiten en vensters krabben
- Altijd buiten
Wat is het verschil?
Ik ben moe en wil gaan slapen.
Dank!
De vraag is eigenlijk , zelfs al je een garage hebt maar de auto is zodanig besmeurd door de sneeuw , laat je de auto dan buiten staan en krab je uw vensters morgen ,
of zet je hem toch binnen en kuis je uw garage elke morgen ,
Of staat uw auto altijd buiten omdat je geen garage hebt .
En zoja heb je een carport.
Gewoon in garage,maar eer ik binnen rijd gaat ik met een trekker in wielkasten en de meeste smurrie valt gewoon voor de garage op de grond en dat maakt dat er veel minder smeltwater in garage komt
De sneeuw die op de wagen ligt, kuis ik er af.
Wat in de wielkasten hangt, haal ik er ook zo veel mogelijk vanaf.
Dan gaat ie binnen, de garage in.
Dan de oprit sneeuwvrij maken.
Na een paar uurtjes wachten is het merendeel van de sneeuw die er nog aan hing, van de wagen afgevallen.
Wagen terug buiten en met de aftrekker door de garage.
Daarna wagen terug de garage in.
mijn wagen slaapt al enkele dagen buiten , omdat mijn pa zijn wagen binnen wilt zetten (alleen met het vriesweer) ik heb al enkele dagen niet kunnen rijden met dit noodweer , nu mijn vraag is : mijn wagen ligt onder pakken vers sneeuw , zou het kwaad kunnen als ik het er gewoon op laat zitten ivm lak enz , ik heb de wagen nog gewassen een paar dagen voor dit soort weer dus hij is er zuiver bij ( met Meguiars Nxt shampoo) ???
Ik heb geen garage en dus moet de auto buiten staan.
- Krabben met een ijskrabbertje veroorzaak krasjes in de vooruit, hetgeen ik bijzonder hinderlijk vind als je 's nachts rijdt en je hebt tegenliggers. Dan zie je elk krasje en dat stoort mij mateloos.
- Iets op de vooruit leggen vind ik geen optie. Dekens en karton vriezen vast op de vooruit, plastiek of andere dingen hebben geen nut: 100m rijden en je ziet al niks meer door de voorruit. Je adem vriest aan op de binnenkant van de ruit en de vochtigheid in de luch die je oppikt rijdens het rijden vriest aan op de buitenkant.
- Met chemische spullen op spuiten is ook nutteloos. Dat doet alles wel smelten, maar de alcohol die in die dingen zit vervliegt en na 2 minuten zit je terug met een toegevroren ruit.
En dus blijft er maar 1 ding over: warm water. Ik doe dit al jaren. Gewoon warm water (geen kokend water maar wel warm), overvloedig over de ruiten gieten en direct met een aftrekkertje over gaan of de ruitenwissers laten wissen. Als je dan direct in de auto stapt en vertrekt is tegen dat de voorruit is afgekoeld je verwarming al lang warm.
Nu gaan jullie zeggen dat daar je vooruit van kan springen. Awel, ik doe het al jaren, met meerdere auto's en heb nog nooit een vooruit zien kapot gaan. Je moet daar natuurlijk geen kokend water op gieten, is ook niet nodig, gewoon warm is voldoende. Ik gioet het ook niet enkel op de ruit maar ook over het "kader" waarin de ruit zit.
klopt, lauw water doet de truuk als ik m'n thermo-ruit-scherm vergeten ben.
Maar dat scherm doet wel zijn werk hoor.
Is een soort nylon, langs de ene kant zilver, langs de andere kant zwart. Heel dun nogthans.
Comment