Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winter slaapplaats

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Winter slaapplaats

Aangezien er hier toch veel autofreaks zitten die hun auto bijna beter onderhouden dan hun vrouw heb ik een vraag .

Normaal slapen de auto's van mij altijd binnen , maar als het zoals gisteren goe heeft gesneeuwd dan mag je zeker zijn dat uw garage 's morgens helemaal onder staat van de smurrie die aan de auto hing

Slaapt de auto buiten en krab je s' morgens liever al uw vensters proper , of zet je hem toch binnen en kuis je elke dag uw garage wat uit ?

Of slaapt de auto altijd buiten of onder een carport ?
    110
    Buiten en vensters krabben
    7,27%
    8
    Binnen en garage kuisen
    52,73%
    58
    Carport
    10,91%
    12
    Altijd buiten
    29,09%
    32

Onder de carport natuurlijk....en eugh...krabben hoef je hier ook niet te doen zenne...dat is een misvestand dat er bij velen is.Onder een carport droogt je wagen op natuurlijke manier op en krabben hoort er niet bij.Er is hier één uitzondering op, indien bij mist vriesweer optreed ...moet je krabben anders nooit !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
      Onder de carport natuurlijk....en eugh...krabben hoef je hier ook niet te doen zenne...dat is een misvestand dat er bij velen is.Onder een carport droogt je wagen op natuurlijke manier op en krabben hoort er niet bij.Er is hier één uitzondering op, indien bij mist vriesweer optreed ...moet je krabben anders nooit !!!
      Als hij onder een carport staat ja dat weet ik , maar als de auto gewoon in de straat of op de oprit staat met zo een vriesweer mag je gegarandeerd goe krabben

Comment

Wij hebben deze week een garage opgeruimd zodat er terug een wagen extra kan binnen staan. Het probleem van sneeuw kennen we dit jaar nog niet in Limburg. ;-) Dus garage is nog kraaknet. De firmawagen van papa blijft wel buiten slapen, die is dan ook het smerigst.

Comment

Ik zet hem altijd in de oude bedrijfshal. Dan hoef ik ook niets meer te poetsen.

Comment

In de garage :

- Polo van mij
            - Polo van ons moeder

Buiten op den oprit

- Golf van mij
            - Sharan van ons vader
            - Polo van den broer
            - 206 van de zus
            Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
              Als hij onder een carport staat ja dat weet ik , maar als de auto gewoon in de straat of op de oprit staat met zo een vriesweer mag je gegarandeerd goe krabben
              Dat is afhankelijk van de luchtvochtigheid. Deze week maar 2 van de 5 dagen hoeven krabben.. de andere dagen waren de ramen nog gewoon 'open'.
              Vanmorgen bijvoorbeeld: -6c maar kennelijk droge lucht :-)

Comment

alle 3 auto's staan onder een carport

Comment

Altijd in de garage en de aanhangwagen naar de carport
                  2009 BMW E91 320d
                  2002 BMW E46 M3
                  2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                  2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Die van mij staat altijd buiten maar met zo'n scherm op de ruiten zodat ik niet moet krabben

Comment

Eén buiten en één binnen.

En ja, de mijne staat binnen... vrouwkes vierwieler buiten...

Emancipatie, mijn kl*ten!

Comment

3 moto's + volvo moeder + werkbank etc. binnen.
                        Mijne altijd buiten (blijkbaar mag je geen carport meer bijbouwen ofzo?).

Comment

Onder de carport met geïsoleerd dak . Heb deze week ook nog niet hoeven vensters vrij te maken.
                          Wat het smeltwater betreft, carport staat op asfalt met lichte afwatering. Dus, ook dit is geen probleem.
                          Wat ik wel regelmatig doe, is het asfalt onder de carport afspuiten zodat ook dit netjes blijft.

Gewoon zaaaaaaalig om 's morgens meteen in je auto te kunnen springen & starten maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                            Eén buiten en één binnen.

En ja, de mijne staat binnen... vrouwkes vierwieler buiten...

Emancipatie, mijn kl*ten!
                            Zo is het ook bij ons het geval

Mijn golf 6 binnen en de polo van het vriendinnetje buiten onder de carport. Maar ze heeft tot nu toe nog niet moeten krabben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                              Zalig is volgens mij toch wanneer je kar in een garage staat aan je huis... Gewoon in je hemdje naar je kar en die heeft zelf niets koud

Als je auto tot vorig jaar steeds onder de blote hemel heeft gestaan, dan is een carport al een serieuze verbetering.
                              Zeker wat het ijsvrij maken betreft.

Comment

firmawagen staat altijd buiten.
                                moto gebruik ik nu minder en die slaapt thuis altijd binnen.
                                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

editt
                                  Last edited by ; 25/12/2009, 22:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                    Bij mij staan ze allebei binnen in de garage.

Maar ik heb in het midden een afvoerputje voorzien en aangezien ik dat allemaal zelf gedaan heb zit er over de hele garage wat 'schote' naar dat putteke. Dus tegen de volgende dag is alles gesmolten en het grootste deel ook weggelopen... Als het te vuil wordt desnoods een met de tuinslang spuiten

Is ook heel handig om je kar te kuisen in de garage als dat eens nodig is.
                                    Ik heb ook een afvoerputje in het midden van de garage , maar als ik 2 auto's binnen zet die vol hangen met ijs dan loopt het toch niet allemaal mooi weg

Comment

De mijne staat s'nachts altijd buiten en overdag op het werk binnen, resultaat is dat alle smeurie en vuil overdag opdroogd en dat de kleur van mijn auto amper nog te herkennen is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                        Bij mij in de garage staan:
                                        - Moto
                                        - Wasmachien en droogkast
                                        - Voorraad
                                        - Werkbank
                                        -Rommel
                                        -Rommel
                                        -Rommel

Er kan geen wagen binnen, dus staan de twee auto's gewoon buiten. Als mijn tuin straks aangelegd wordt, dan wil ik wel graag een carport, maar die moet dan illegaal gebouwd worden.
                                        Misschien 'n idee, maar bouw gewoon 'n tuinhuisje... Daarin kan je:

-Werkbank
                                        -Rommel
                                        -Rommel
                                        -Rommel

al kwijt... En in de toekomst, misschien ook nog:
                                        -Rommel
                                        -Rommel
                                        -en nog rommel

Gewoon legplanken op +/- 1m50 om voorraad op te zetten, je kan dan je auto nog ver genoeg parkeren.
                                        ----------------------------------------------------------------------------------
                                        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                        Pictures here: BMW 7 Series
                                        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                        Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                        It might need half a starsystem to turn around,
                                        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                        Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Working...
                                        X