Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winter slaapplaats

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
    Mijn vader stak vroeger altijd een stukje pannenlat tussen het gaspedaal en de voorzetel.
    In die tijd (zo'n 40jaar geleden) had je bij vrachtwagens soms een draaiknop naast het stuur als handgas , omdat warmdraaien dan ook werd aangeraden
    onze datsun diesel had dat destijds ook, de Patrol GR ook. Een draaiknop, een handgas.
    __________________________

    2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

    Comment


    • #82
      Onze jeep heeft dat ook Zo zalig soms. Als je een slot op je handschoenkastje hebt staan, kan je tijdens het rijden je handschoenkastje nog open doen door het gebruik van de handgas.

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
        Mss lees ik het verkeerd skippie, of interpreteer ik verkeerd? Maar zeg jij nu dat als de druk stijgt bij een pomp , dat het debiet stijgt ?
        Want if so, dit is niet waar .
        Druk en debiet staan in rechtevenredig verband met elkaar. Bij pompen mag je er zeker van zijn, dat wanneer de druk stijgt u debiet automatisch naar beneden gaat, gaat u druk naar beneden , dan heb je meer debiet... (dit bij eenzelfde toerental uiteraard)
        Daarom idd dat bij koude motor, het oliedebiet erg laag is omwille van de hogere druk en het lagere debiet naar de lagerschalen etc...(dikkere olie)
        Bij 3000 (warme motor) toeren zult ge idd meer oliedruk hebben, maar het debiet zal recht-evenredig mee gestegen zijn, daar het motortoertal gestegen is.
        Dus over algemeen pompen die veel druk moeten leveren : laag debiet (bv hogedruk reiniger)
        Pompen die veel debiet moeten leveren = lage druk (bvb eens schroef van een schip)

        enfin mss schrijf ik juist hetzelde als gij schrijft... maar ik zen just wakker

        Enfin dat is wat ik weet uit mijn jobervaring met pompen (process industrie)

        misschien beetje slecht verwoord van mij maar wat je zegt over druk en debiet is ok hoor.
        ik wou zeggen koude motor = hoge viscositeit = hoge druk maar laag debiet
        warme motor = lategere vicositeit = lagere druk maar hoger debit

        maar dan ben ik nog met toerentallen in mijn uitleg beginnen goochelen waar misschien de verwarring is ontstaan. Want ik wou zeggen bij warme motor dus viscositeit contstant stijgt bij stijgen van toerentallen zowel druk als debiet de druk stijgt een beetje door het hogere vemogen van de pomp in hogere toerentallen maar de rest uit zich in debietstijging. Mischien wat onduidelijk uitgelecht in mijn vorige post. sorry daarvoor

        ik schreef dus hetzelfde als jouw maar beetje te veel dooreengesmeten en niet echt in duidelijke zinnen misschien

        Comment


        • #84
          de mijne staat altijd buiten,als k eraan denk gewoon standkachel instellen en hij is s morgens'ontdooit'
          2010 Mercedes S212 E350 CDI

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door vipdriver Bekijk Berichten
            hahahaah leve de nachtverwarming vn bmw

            als kik aan men grage kom is de wage al op 25grade binne en motor warm
            kheb daar geen last vn
            Gij verdient een prijs gast ik heb eens al jou commentaren op dit autoforum gelezen en echt waar...keer op keer lig ik strijk van het lachen.

            Sorry voor de off-topic

            Comment


            • #86
              Zot toeval dat zo'n poll er staat... deze avond nog de garage geschrobt en gedweild, laten drogen en in tussentijds velgen gekuist, en dan mooi binnengereden.

              Auto slaapt dus altijd binnen. De E klasse & de Zafira van ouders zijn zo'n 2 jaar geleden gedegradeerd tot 'den oprit'.

              Comment


              • #87
                Dit topic nog eens naar boven shotten

                Met het voorbije winterweer , en de auto staat normaal altijd binnen , zet je die dan ook binnen als er daar 5 cm sneeuw op en rond hangt?
                Want potverdorie dat is nogal ne smerigen boel zunne als dat dooit in uw garage

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                  Dit topic nog eens naar boven shotten

                  Met het voorbije winterweer , en de auto staat normaal altijd binnen , zet je die dan ook binnen als er daar 5 cm sneeuw op en rond hangt?
                  Want potverdorie dat is nogal ne smerigen boel zunne als dat dooit in uw garage
                  Hier is de garage afzonderlijk van het huis, met betonnen vloer, dus erg is die vuiligheid niet. Gewoon de put niet gebruiken in de winter.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                    Dit topic nog eens naar boven shotten

                    Met het voorbije winterweer , en de auto staat normaal altijd binnen , zet je die dan ook binnen als er daar 5 cm sneeuw op en rond hangt?
                    Want potverdorie dat is nogal ne smerigen boel zunne als dat dooit in uw garage
                    Onder een carport (met vloer in asfalt) is dat niet zooo erg maar toch krijg je ook hier na verloop van tijd een smurrie onder je auto. En bij echte vriestemperaturen, zoals het de laatste tijd het geval is geweest, is het soms oppassen geblazen bij het in- of uitstappen wegens bevroren ondergrond. Van dit laatste heb ik vorig jaar geen last gehad.
                    Maar al bij al, moet 's morgens niet meer eerst de ruiten ijsvrij maken.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                      Onder een carport (met vloer in asfalt) is dat niet zooo erg maar toch krijg je ook hier na verloop van tijd een smurrie onder je auto. En bij echte vriestemperaturen, zoals het de laatste tijd het geval is geweest, is het soms oppassen geblazen bij het in- of uitstappen wegens bevroren ondergrond. Van dit laatste heb ik vorig jaar geen last gehad.
                      Maar al bij al, moet 's morgens niet meer eerst de ruiten ijsvrij maken.
                      In een carport is dit anders denk ik ( beter) ...
                      meestal staat daar niks anders en loopt het ijs weg zonder veel last , terwijl in een garage staan meestal wat kasten of rekken , of andere prullen en is dit een smerige boel tot en met

                      Comment


                      • #91
                        Dan zou ik hem ook buiten laten staan, kan toch niet zo'n kwaad?

                        Bij ons is het ook een betonnen vloer in de garage, en het water loopt mooi naar buiten. Supergemakkelijk dus.

                        En anders maak je je auto zoveel mogelijk sneeuwvrij voor je hem binnen zet

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          In een carport is dit anders denk ik ( beter) ...
                          meestal staat daar niks anders en loopt het ijs weg zonder veel last , terwijl in een garage staan meestal wat kasten of rekken , of andere prullen en is dit een smerige boel tot en met
                          Mijn wagen slaapt altijd binnen, sneeuw of geen sneeuw
                          Kasten, rekken, wasmachines, branders in een garage staan best op een sokkel.
                          De vloer iets laten afhellen naar buiten en een kloksyfon (afvoer) is ook aan te raden

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                            Mijn wagen slaapt altijd binnen, sneeuw of geen sneeuw
                            Kasten, rekken, wasmachines, branders in een garage staan best op een sokkel.
                            De vloer iets laten afhellen naar buiten en een kloksyfon (afvoer) is ook aan te raden
                            Vloer laten afhellen naar buiten ?
                            Jij laat uw poort open staan misschien ???
                            kloksyfon heb ik ook , maar toch met de vele sneeuw die op de auto's hing niet de ideale oplossing om alles weg te krijgen

                            Comment


                            • #94
                              [quote=toere;4376112]Vloer laten afhellen naar buiten ?
                              Jij laat uw poort open staan misschien ???


                              Bij het buitenrijden wel ja
                              Een paar cm helling, zo loopt het water vanonder de wagen nooit naar de binnenmuren toe, en kun je het ook veel gemakkelijker buitenvegen

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                In een carport is dit anders denk ik ( beter) ...
                                meestal staat daar niks anders en loopt het ijs weg zonder veel last , terwijl in een garage staan meestal wat kasten of rekken , of andere prullen en is dit een smerige boel tot en met
                                Daarom dat ik schreef dat het bij een carport niet zo erg is.

                                Comment


                                • #96
                                  De auto's slapen buiten, de moto's binnen.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

                                  Comment


                                  • #97
                                    De auto zoveel mogelijk sneeuwvrij maken voordat je hem binnen zet hé. Hier worden de wielkassen altijd volledig sneeuwvrij gemaakt voordat de auto binnen gaat, de sneeuw is meestal wel van de auto door te rijden.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                      In een carport is dit anders denk ik ( beter) ...
                                      meestal staat daar niks anders en loopt het ijs weg zonder veel last , terwijl in een garage staan meestal wat kasten of rekken , of andere prullen en is dit een smerige boel tot en met
                                      Een garage dient om uw auto in te zetten en al die andere brol hoort daar niet thuis.

                                      Nuja, die die bij mij in de garage staat komt ni in de sneeuw, en de andere slaapt buiten dus het probleem stelt zich niet echt hier

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Een garage dient om uw auto in te zetten en al die andere brol hoort daar niet thuis.

                                        Nuja, die die bij mij in de garage staat komt ni in de sneeuw, en de andere slaapt buiten dus het probleem stelt zich niet echt hier
                                        In mijn garage staat 1 kast , en een frigo + diepvriezer .

                                        Comment


                                        • Wij hebben 2 putten in de garage om onder de auto's te kunnen werken, alle rommel gaat dus grotendeels daar in

                                          Comment

                                          Working...
                                          X