Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Winter slaapplaats
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenMss lees ik het verkeerd skippie, of interpreteer ik verkeerd? Maar zeg jij nu dat als de druk stijgt bij een pomp , dat het debiet stijgt ?
Want if so, dit is niet waar .
Druk en debiet staan in rechtevenredig verband met elkaar. Bij pompen mag je er zeker van zijn, dat wanneer de druk stijgt u debiet automatisch naar beneden gaat, gaat u druk naar beneden , dan heb je meer debiet... (dit bij eenzelfde toerental uiteraard)
Daarom idd dat bij koude motor, het oliedebiet erg laag is omwille van de hogere druk en het lagere debiet naar de lagerschalen etc...(dikkere olie)
Bij 3000 (warme motor) toeren zult ge idd meer oliedruk hebben, maar het debiet zal recht-evenredig mee gestegen zijn, daar het motortoertal gestegen is.
Dus over algemeen pompen die veel druk moeten leveren : laag debiet (bv hogedruk reiniger)
Pompen die veel debiet moeten leveren = lage druk (bvb eens schroef van een schip)
enfin mss schrijf ik juist hetzelde als gij schrijft... maar ik zen just wakker
Enfin dat is wat ik weet uit mijn jobervaring met pompen (process industrie)
misschien beetje slecht verwoord van mij maar wat je zegt over druk en debiet is ok hoor.
ik wou zeggen koude motor = hoge viscositeit = hoge druk maar laag debiet
warme motor = lategere vicositeit = lagere druk maar hoger debit
maar dan ben ik nog met toerentallen in mijn uitleg beginnen goochelen waar misschien de verwarring is ontstaan. Want ik wou zeggen bij warme motor dus viscositeit contstant stijgt bij stijgen van toerentallen zowel druk als debiet de druk stijgt een beetje door het hogere vemogen van de pomp in hogere toerentallen maar de rest uit zich in debietstijging. Mischien wat onduidelijk uitgelecht in mijn vorige post. sorry daarvoor
ik schreef dus hetzelfde als jouw maar beetje te veel dooreengesmeten en niet echt in duidelijke zinnen misschien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vipdriver Bekijk Berichtenhahahaah leve de nachtverwarming vn bmw
als kik aan men grage kom is de wage al op 25grade binne en motor warm
kheb daar geen last vn
Sorry voor de off-topic
Comment
-
Zot toeval dat zo'n poll er staat... deze avond nog de garage geschrobt en gedweild, laten drogen en in tussentijds velgen gekuist, en dan mooi binnengereden.
Auto slaapt dus altijd binnen. De E klasse & de Zafira van ouders zijn zo'n 2 jaar geleden gedegradeerd tot 'den oprit'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenDit topic nog eens naar boven shotten
Met het voorbije winterweer , en de auto staat normaal altijd binnen , zet je die dan ook binnen als er daar 5 cm sneeuw op en rond hangt?
Want potverdorie dat is nogal ne smerigen boel zunne als dat dooit in uw garage
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenDit topic nog eens naar boven shotten
Met het voorbije winterweer , en de auto staat normaal altijd binnen , zet je die dan ook binnen als er daar 5 cm sneeuw op en rond hangt?
Want potverdorie dat is nogal ne smerigen boel zunne als dat dooit in uw garage
Maar al bij al, moet 's morgens niet meer eerst de ruiten ijsvrij maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenOnder een carport (met vloer in asfalt) is dat niet zooo erg maar toch krijg je ook hier na verloop van tijd een smurrie onder je auto. En bij echte vriestemperaturen, zoals het de laatste tijd het geval is geweest, is het soms oppassen geblazen bij het in- of uitstappen wegens bevroren ondergrond. Van dit laatste heb ik vorig jaar geen last gehad.
Maar al bij al, moet 's morgens niet meer eerst de ruiten ijsvrij maken.
meestal staat daar niks anders en loopt het ijs weg zonder veel last , terwijl in een garage staan meestal wat kasten of rekken , of andere prullen en is dit een smerige boel tot en met
Comment
-
Dan zou ik hem ook buiten laten staan, kan toch niet zo'n kwaad?
Bij ons is het ook een betonnen vloer in de garage, en het water loopt mooi naar buiten. Supergemakkelijk dus.
En anders maak je je auto zoveel mogelijk sneeuwvrij voor je hem binnen zet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenIn een carport is dit anders denk ik ( beter) ...
meestal staat daar niks anders en loopt het ijs weg zonder veel last , terwijl in een garage staan meestal wat kasten of rekken , of andere prullen en is dit een smerige boel tot en met
Kasten, rekken, wasmachines, branders in een garage staan best op een sokkel.
De vloer iets laten afhellen naar buiten en een kloksyfon (afvoer) is ook aan te raden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenMijn wagen slaapt altijd binnen, sneeuw of geen sneeuw
Kasten, rekken, wasmachines, branders in een garage staan best op een sokkel.
De vloer iets laten afhellen naar buiten en een kloksyfon (afvoer) is ook aan te raden
Jij laat uw poort open staan misschien ???
kloksyfon heb ik ook , maar toch met de vele sneeuw die op de auto's hing niet de ideale oplossing om alles weg te krijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenIn een carport is dit anders denk ik ( beter) ...
meestal staat daar niks anders en loopt het ijs weg zonder veel last , terwijl in een garage staan meestal wat kasten of rekken , of andere prullen en is dit een smerige boel tot en met
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenIn een carport is dit anders denk ik ( beter) ...
meestal staat daar niks anders en loopt het ijs weg zonder veel last , terwijl in een garage staan meestal wat kasten of rekken , of andere prullen en is dit een smerige boel tot en met
Nuja, die die bij mij in de garage staat komt ni in de sneeuw, en de andere slaapt buiten dus het probleem stelt zich niet echt hier
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenEen garage dient om uw auto in te zetten en al die andere brol hoort daar niet thuis.
Nuja, die die bij mij in de garage staat komt ni in de sneeuw, en de andere slaapt buiten dus het probleem stelt zich niet echt hier
Comment
Comment