Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Car wash in de winter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Car wash in de winter

Als het vriest zoals nu, kan het dan kwaad dat je je wagen in de car wash wast? 't Is maar omdat dat dan plots warm water is op een ijskoude wagen. Kunnen er dan geen barsten in de ruit komen of iets anders?

Bedoel je een carwash met borstels of enkel een hogedruk reiniger?

Comment

Geen idee eigenlijk, ik ben één van de velen die zijn auto in de winter gewoon niet kuist, heeft toch geen zin. Nochtans, ik vermoed dat dit geen probleem mag zijn. Als ge uwen auto buitenrijdt met dit weer, gaat het ook van lekker warm naar ineens héél koud hè?

Comment

Ik dank dat het probleem eerder zal zijn dat uw natte wagen direct aanvriest met dit weer.

Comment

Ik heb zaterdag zo een paar gekken gezien die bij -12 hun auto aan het afspoelen waren in de wasbox

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Ik heb zaterdag zo een paar gekken gezien die bij -12 hun auto aan het afspoelen waren in de wasbox
            Als je je wagen kort daarna direct in je garage kan rijden zie ik geen probleem.

Comment

Ik zat eigenlijk met dezelfde vraag, wat is het beste voor de wagen. Hem volledig afspuiten met koud water of naar de carwash gaan, zodat al het zout van de wagen is gespoten. of beter niets doen en pas kuisen als de winter voorbij is?.?

Comment

De winter kan gemiddeld 3 maand duren. Zolang wacht ik niet.

De carwash in, alle zouten en andere rotzooi netjes van de wagen, droog blazen en weg ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                  Als je je wagen kort daarna direct in je garage kan rijden zie ik geen probleem.
                  10 meter rijden en alles is bevroren bij -10.

Tenzij jij je auto afspoelt voor je garage lukt je dat nooit (en dan nog heb je kans op je bek te gaan door ijsvorming op de grond)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                    Ik zat eigenlijk met dezelfde vraag, wat is het beste voor de wagen. Hem volledig afspuiten met koud water of naar de carwash gaan, zodat al het zout van de wagen is gespoten. of beter niets doen en pas kuisen als de winter voorbij is?.?
                    Aangezien ik de auto niet binnen kan wassen wacht ik gewoon tot de sneeuw weg is en het 5° is, dan was ik de auto eens zéér grondig. Ja, ok, zout enzovoort, ik kan dat ook niet op mijn auto zien, maar veel kan je er niet aan doen. Eens de winter voorbij is krijgen de auto's dan wel eens een goede uitgebreide verzorgingsbeurt door ze eens te polieren en terug tip-top te zetten.

Comment

heb de audi zaterdag nog helemaal in de wasbox afgespoten bij -12.
                      voor alle zekerheid wel mijn deur nie helemaal dichtgedaan.
                      na het zuiver maken moest ik nog 10 minuutjes rijden tot in de garage thuis,geen probleem.
                      http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        10 meter rijden en alles is bevroren bij -10.

Tenzij jij je auto afspoelt voor je garage lukt je dat nooit (en dan nog heb je kans op je bek te gaan door ijsvorming op de grond)
                        Ik zeg niet dat de wagen ijsvrij is na een carwash-beurt.
                        Ik zeg wel dat je je bevroren wagen gerust kan binnenrijden in je garage. In geen tijd is 'ie ontdooid en het smerige slijk is er af.

Uiteraard mag het dan niet vriezen in je garage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                          De winter kan gemiddeld 3 maand duren. Zolang wacht ik niet.

De carwash in, alle zouten en andere rotzooi netjes van de wagen, droog blazen en weg ermee.
                          Het is niet omdat het winter is, dat het ook heel de tijd vriest hé.

Als je persé je auto wil wassen in de winter, wacht dan gewoon tot het niet meer vriest IMO.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                            Het is niet omdat het winter is, dat het ook heel de tijd vriest hé.

Als je persé je auto wil wassen in de winter, wacht dan gewoon tot het niet meer vriest IMO.

't Is niet omdat het 's morgens vriest dat het 's midders ook gaat vriezen. En nu?

Comment

Ik ben ook al enkele dagen van plan om mijn auto af te spuiten ( met enkel water van de carwash ).
                              Gaat dit problemen geven ?

Comment

Zolang het vriest en je auto slaapt buiten zou ik het niet doen. Is echt nergens goed voor
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                  Zolang het vriest en je auto slaapt buiten zou ik het niet doen. Is echt nergens goed voor
                                  mijn auto slaapt ni hij waakt

Comment

Mijn auto staat overdag wel buiten als ik ga werken, maar savonds en snachts staat hij binnen in de garage en daar vriest het niet.
                                    Dus ik zou hem dan misschien best eens kunnen afspuiten met hogedrukreiniger zodat zout verwijdert is en daarna meteen in de garage zetten zonder afdrogen. Dan zal het zout er waarschijnlijk al afzijn. Hoe doen jullie de onderkant van de wagen of kom je hier best niet aan???

Comment

krik onder de wagen en afspuiten maar

Mijne ziet er ook niet uit, echt niet hoor... Zout en sporen zie je zo hangen
                                      Maar het is gewoon niet mogelijk om hem op een deftige manier te wassen met dit weer...

Gelukkig heb ik hem voor dit weer goed in de sealant + wax gezet en de velgen voorzien van een goede beschermlaag... Het kan maar ietsje helpen eh :$

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door White Bekijk Berichten
                                        mijn auto slaapt ni hij waakt
                                        Hilarisch!!

Comment

Working...
                                        X