Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Car wash in de winter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Gisteren ben ik naar zo'n doorrij carwash geweest. Mijn auto was te vuil en ik had geen zin om er zelf aan te beginnen. In de vriesperiode ben ik één keer geweest want met de hoeveelheden zout die ze strooiden en al die autostradekilometers die ik doe was het toch zinloos om dikwijls je auto te wassen.

Ik ben al heel blij dat het eens goed geregend heeft zodat het strooizout is weggespoeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door White Bekijk Berichten
      mijn auto slaapt ni hij waakt
      zalige uitspraak

Ik kuis mijn auto om de paar weken, gewoon goed afspuiten zodat het zout overal weg is, bijt anders toch je lak weg? Is al een oud machien, wil niet al m'n lak weg

Comment

Daarstraks mijn auto gaan afspuiten:
        -Zeep
        -spoelen met warm water
        -Zeep
        -spoelen met warm water

naar huis rijden, en dan heel de wagen behandeld met Kenotek showroomshine ( is een soort wax en detailproductje )

De auto voelt echt superzacht aan nu..
        Alleen hopen dat mijn deur niet vastvriest deze nacht

Comment

Vandaag ook ffkes gaan afspuiten voor het zout. Grondig wassen met de hand pas als al die sneeuw weg is. Eerder heeft dat toch weinig zin.

Comment

Miljaar, het gaat -9 vriezen deze nacht..

Comment

Ik ga de mijne elke week op een rappeke gaan afspuiten in de washbox hier 500m vandaan . En dan zet ik hem in de garage en klaar is kees.

Comment

naar huis rijden, en dan heel de wagen behandeld met Kenotek showroomshine ( is een soort wax en detailproductje )

Is geen wax zenne Is gewoon een detailerspray voor na het drogen, de glans wat op te hogen en that's it

Heb het ook gehad, maar op mijn zwarte lakkleur geeft hij altijd bruine vegen...
                Ben niet de enige met dat probleem..

Geef mij maar Meguiars Last Touch of Dodo Juice Red Mist

Comment

Kenotek Showroomshine is geen detailerspray, wel een wax in spray vorm .
                  Wax Spray van Kenotek Pro beschermt uw auto met een nano moluculaire film. Bestel Showroom shine Online op HBS Carcleaning.

Er bestaat daar wel enige onduidelijkheid en verwarring over, vele mensen gebruiken hem als Quick Detailer.
                  Heb ik al meerdere keren geconstateerd als ik naar tuningmeetings ga, dat is dan ook de reden dat er soms waxresidu achterblijft op de lak wat dan resulteert in vegen .

Dodo Juice Red Mist is trouwens ook geen zuivere detailerspray,deze bevat ook een toegevoegde bescherming om de lak waterafstotend en glad te maken .
                  Eigenlijk is het een sealant in sprayvorm .

Last Touch is daarentegen een zuivere Quick Detailer die ook nog eens geschikt is om te gebruiken bij het clayen.
                  Last edited by ; 17/02/2010, 01:32.

Comment

Daarstraks mijn auto gaan afspuiten:
                    -Zeep
                    -spoelen met warm water
                    -Zeep
                    -spoelen met warm water

Zonde...

Zeep en spoelen zorgt er niet voor dat het vuil eraf gaat... Vervolgens gaan rijden, en thuis drab erop smeren betekent enkel dat je het vuil in je blanke laklaag smeert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                      Kenotek Showroomshine is geen detailerspray, wel een wax in spray vorm .
                      Wax Spray van Kenotek Pro beschermt uw auto met een nano moluculaire film. Bestel Showroom shine Online op HBS Carcleaning.

Er bestaat daar wel enige onduidelijkheid en verwarring over, vele mensen gebruiken hem als Quick Detailer.
                      Heb ik al meerdere keren geconstateerd als ik naar tuningmeetings ga, dat is dan ook de reden dat er soms waxresidu achterblijft op de lak wat dan resulteert in vegen .
                      Echte wax is het zeker niet.
                      Ik heb alleen een bruine waas en vegen op mijn motorkap en dak. Het product moet je gewoon verstuiven en terug afnemen met een MFdoek.. Zoals een detailspray.
                      Ik verstuif dus, en neem meteen weer af. Dit resulteerd in hardnekkige bruine strepen, hoeveel je er ook over wrijft ze gaan super moeilijk weg.

Op mijn flanken of koffer heb ik geen enkel probleem...

Heb het 1x gekocht, nooit meer

Comment

Ik heb gisteren gewoon die kenotek gesprayt, en direct terug met ne microvezeldoek afgeveegt.
                        Vanmiddag had het geregent, maar mijn auto was waterafstotend geworden..

@ wooter: mijn auto ziet toch mooi proper, dus ik denk niet dat er nog vuil opzit.. Waarom zijn er dan keiveel carwashen die onder hoge druk zeep en water gebruken ?
                        En anders gaat dat er wel af tijdens het clayen

Maar idd, die kenotek showroom shine is niet het beste product.. Bij mijn broer zijn donkere auto laat het ook veel strepen achter, maar ik merk er niets van op mijn witte auto..
                        Maar toen ik thuiskwam van de afspuitcarwash waren mijn ramen zeer vuil door het opgedroogde water, vandaar dat ik met die kenotek snel nogeens overging..
                        Last edited by ; 17/02/2010, 20:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NHke Bekijk Berichten
                          Echte wax is het zeker niet.
                          Ik heb alleen een bruine waas en vegen op mijn motorkap en dak. Het product moet je gewoon verstuiven en terug afnemen met een MFdoek.. Zoals een detailspray.
                          Ik verstuif dus, en neem meteen weer af. Dit resulteerd in hardnekkige bruine strepen, hoeveel je er ook over wrijft ze gaan super moeilijk weg.

Op mijn flanken of koffer heb ik geen enkel probleem...

Heb het 1x gekocht, nooit meer
                          Natuurlijk is het geen echte wax ,dat zeg ik ook niet.
                          Het is een spraywax-polish die "een beschermende nano moleculaire film" op de lak achterlaat.
                          Waarom denk je dat hij bruine strepen achterlaat ? Waxresidu die achterblijft !!
                          Het is dus hoegenaamd geen Detailerspray !!!

Comment

Ik heb gisteren gewoon die kenotek gesprayt, en direct terug met ne microvezeldoek afgeveegt.
                            Vanmiddag had het geregent, maar mijn auto was waterafstotend geworden..
                            Logisch, als die Kenotek een vloeibare wax is... De waxlaag stoot het water af.

@ wooter: mijn auto ziet toch mooi proper, dus ik denk niet dat er nog vuil opzit.. Waarom zijn er dan keiveel carwashen die onder hoge druk zeep en water gebruken ?
                            De zeep bij een zero-touch carwash is erg agressief, net om het vuil eraf te krijgen. Maar je waxlaag is niet veel sterker dan het vuil, en wordt ook vrolijk aangebeten door die zeep.

Waarom zijn er zoveel keiveel carwashen? Omdat de meeste mensen hun auto gebruiken als vervoermiddel, en er zeker geen uren aan willen werken om de lak te onderhouden. Van een carwash die 10 euro vraagt kan je niet hetzelfde resultaat verwachten als van een detailer die er 500 vraagt.

En anders gaat dat er wel af tijdens het clayen
                            Het vuil zal er wel af gaan, maar het probleem is dat je nu het vuil dat de zeep er niet af kreeg met je applicator en microvezeldoek in je blanke laklaag hebt gewreven. Krassen en swirls krijg je er niet uit met een goeie claybeurt.

Bijkomend probleem van het niet correct wassen van een wagen is dat het vuil in je clay kan gaan zitten en je dus bij het clayen krassen gaat maken. Dit kan je voorkomen door regelmatig de homp clay te wisselen, maar het is beter om met een degelijk gewassen auto te beginnen ipv 'm af te spuiten met wat straffe zeep zonder effectief te wassen, en vervolgens nieuw vuil op te vangen tijdens je rit naar huis...

Serieus, kijk eens naar Bert z'n voortreffelijke howto alvorens je nog eens uit te leven...

Ik gebruik bij de lokale doehetzelf-carwash één programma, en dat is het "spoelen"-programma. Geen agressieve zepen, en geen geclay of gewax alvorens eerst fatsoenlijk met 2 emmers te wassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Ik gebruik bij de lokale doehetzelf-carwash één programma, en dat is het "spoelen"-programma. Geen agressieve zepen, en geen geclay of gewax alvorens eerst fatsoenlijk met 2 emmers te wassen.
                              ²²²²²²²

Comment

How how.. Ik was mijn auto elk weekend met de 2 emmer methode; zonder carwash of iets anders! altijd met de hand.
                                Omdat er nu zoveel zout was gekomen op mijn wagen, heb ik deze snel gaan afspuiten bij de carwash hier..

Maar goed, ik heb mijn auto en jullie hebben jullie auto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  ditto ...
                                  Eerst 2 keer afspuiten op spoelprogramma, dan is het meeste vuil ervan, dan ff met de borstels met wat water erover gaan, en dan nog een laatste keer afspuiten.
                                  Ik probeer dat toch 1 keer per week te doen, kwestie dat het zout de lak niet te hard aantast.
                                  So far 233 rondjes op dé ring

Comment

De twee-emmer-methode is net om ervoor te zorgen dat de auto zuiver is alvorens je dingen op de lak gaat inwrijven. Dat kan je niet vervangen door wat hogedrukgespuit, en bijgevolg kan je na een wasbeurt uit een carwash ook niet veilig een wax inwrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                                      Waarom denk je dat hij bruine strepen achterlaat ? Waxresidu die achterblijft !!
                                      Het is dus hoegenaamd geen Detailerspray !!!
                                      En waarom laat hij alleen strepen na op mijn motorkap en dak en niet op de flanken????
                                      Dan moet hij dit ook doen op mijn flanken he...
                                      Heb jij ervaring met showroomshine?????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                                        ditto ...
                                        Eerst 2 keer afspuiten op spoelprogramma, dan is het meeste vuil ervan, dan ff met de borstels met wat water erover gaan, en dan nog een laatste keer afspuiten.
                                        Ik probeer dat toch 1 keer per week te doen, kwestie dat het zout de lak niet te hard aantast.
                                        Borstels?
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          Borstels?
                                          redelijk WTF?? ja

Comment

Working...
                                          X