Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Car wash in de winter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Als een auto kon kiezen tussen borstels of wat zout...

Ik doe eigenlijk geen moeite om mijn auto proper te houden. Als ze een paar dagen dooi voorspellen zal ik hem foamen en afspuiten of als ik tijd heb hem grondig wassen. Maar ik ga echt niet in de vrieskou mijn auto staan afspuiten of wassen. De dag erna alle ramen en deuren vastgevroren
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NHke Bekijk Berichten
      En waarom laat hij alleen strepen na op mijn motorkap en dak en niet op de flanken????
      Dan moet hij dit ook doen op mijn flanken he...
      Heb jij ervaring met showroomshine?????
      Dat er enkel strepen te zien zijn op motorkap,dak en niet op de flanken komt waarschijnlijk doordat op de vlakliggende delen iets meer contaminatie aanwezig zal zijn wat door de Showroomshine zal losgemaakt worden .
      Het is waarschijnlijk ook vlugger zichtbaar door het licht dat op een vlakliggend paneel valt .

Ik heb het een paar keer gebruikt toen mijn zoon ermee aankwam maar vond dit echt geen succes of aan te raden produkt .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
        Borstels?
        Bij sommige carwashs heb je twee zo'n stangen. Een gewone en een borstel die ondertussen schuim spuit. Daarmee kan je veel vuiligheid afkrijgen.

Zo is het toch bij de Total hier in Roeselare.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
          Bij sommige carwashs heb je twee zo'n stangen. Een gewone en een borstel die ondertussen schuim spuit. Daarmee kan je veel vuiligheid afkrijgen.

Zo is het toch bij de Total hier in Roeselare.
          Als goed alternatief voor die borstels kan je ook altijd staalwol gebruiken.

Comment

Ik denk dat de bedoeling van deze draad was om mensen te informeren hoe hun zorgvuldig gewassen wagen in de winter goed te onderhouden...

Dat mensen uit eigen wil met detergenten en borstels aan de slag gaan, is voor mij helemaal geen probleem. Maar dat heeft niks te maken met het zorgvuldig onderhouden van je wagen, laat staan met detailing...

Mijn vrouwtje (!) vatte het mooi samen: "Als je het niet in de zomer zou doen omdat het slecht voor de lak is, waarom zou je het dan in godsnaam in de winter wél doen?"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
              Borstels?
              Lol, 't heeft nog lang geduurd voor er ene wakker werd
              Ik dacht van Bertje Wax-It es ff een toeval te laten krijgen

Tuurlijk was ik mijn voiture niet met van die mottige borstels.
              Gewoon eens afspuiten, en als het wat beter weer is eens deftig wassen
              So far 233 rondjes op dé ring

Comment

ah oef!
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Kan het foamen bij de car-wash eigenlijk kwaad, en dan bedoel ik dus met de foamlans er schuim opspuiten zonder de borstel/staalwol te gebruiken.
                  Is deze foam kwaliteitsvol of zo agressief dat het de waxlaag er gewoon mee afschuimt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                    Kan het foamen bij de car-wash eigenlijk kwaad, en dan bedoel ik dus met de foamlans er schuim opspuiten zonder de borstel/staalwol te gebruiken.
                    Is deze foam kwaliteitsvol of zo agressief dat het de waxlaag er gewoon mee afschuimt?
                    Kwaad kan het niet, maar uwe wax is mee weg. Da is zeep gemaakt om al het vuil eraf te weken en dus vrij agressief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Kwaad kan het niet, maar uwe wax is mee weg. Da is zeep gemaakt om al het vuil eraf te weken en dus vrij agressief.
                      Hangt er beetje vanaf ...
                      Als ik weet dat ik binnenkort nog eens langsmoet voor een onderhoudje bij Wax-It durf ik de zeep ook gebruiken zenne. zolang ge niet overdrijft spuit ge er niet alle wax af.
                      Als ge nu 4 a 5 keer dat gedaan hebt zal er wel niet veel meer opzitten.
                      En het hangt natuurlijk ook af van washbox tot washbox ...
                      So far 233 rondjes op dé ring

Comment

Als ik van plan ben om een nieuwe waxlaag aan te brengen dan gebruik ik dat schuimpistool ook,laat het er dan ongeveer een 5 min. opliggen en daarna afspoelen .Daarna word de auto thuis met de 2 emmermethode gewassen en daarna gewaxt.

Comment

Ik gebruikte dat vroeger ook af en toe en de bescherming (Jeffs Acrylic) bleef intact. Hangt ws af van carwash tot carwash.
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            awel... dat dacht ik ook. en toch is nooit het vuil er af. zeker niet dat zout van de laatste weken
                            2015 BMW F11 520dA
                            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Als je een autolak echt proper wil hebben ontkom je niet aan met de hand wassen,je mag nog een uur staan foamen en met de hogedrukspuit erop,hij zal nooit echt proper zijn !
                              Enkel met deftig met de hand wassen krijg je de lak echt proper .

Comment

Nu heb ik eens die car cleaning en detailing tips allemaal eens doorgelezen. Daar staat in dat je dus een schapenwollen "wasmit" moet gebruiken om te wassen ipv een spons. Omdat dat minder krassen veroorzaakt. Vroeger wastte ik altijd met spons, maar nu ik een nieuwe auto heb heb ik dus ook zo'n schapenwollen ding aangeschaft. Daar de auto eens goed mee gewassen van 't weekend. Moet zeggen, dat gaat wel vlot. Dat houdt veel meer water op dan een spons. Enfin, nadat de auto volledig gewassen was merkte ik dat er 2 nietjes in zaten! Met de scherpe kanten naar buiten natuurlijk!
                                Oorzaak: De mit werd in zijn kartonnen verpakking vastgehouden dmv van nietjes. Ik heb die kartonnen verpakking losgetrokken, maar blijkbaar niet gezien dat er nog nietjes waren achtergebleven in die lange wollen haren.
                                Wie is nu de dommerik? De ontwerpers van de verpakking of ik? Ik stem alvast op mezelf.

Op 't eerste zicht zie ik geen onoverkomelijke schade, maar toch belachelijk. Je koopt dan zo'n ding om van die minieme krasjes te voorkomen...

Comment

Je hebt m'n stem!
                                  1991 BMW E30 318is

Comment

Mijn stem heb je ook !

Altijd je spullen goed controleren op dit soort zaken voor je er mee begint te werken !
                                    Voor elk gebruik goed controleren, ook als ze niet meer nieuw zijn,er kan altijd iets blijven inhangen na het vorige gebruik!
                                    Beste is dat je alle doeken,washmitts en pads in een plastic box stofvrij bewaart .

Comment

Working...
                                    X