Door het zout op de weg staan mijn velgen telkens vol zout. Nu wou ik vragen, als het genoeg is om mijn velgen ongeveer 3x per dag af te spuiten, voor mijn velgen veilig te houden?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Velgen Onderhouden (Winter)
Collapse
X
-
Het zijn geen chroom het zijn gewoon gepolijste (Denk ik vernistte) velgen, maar heb bang dat de atrisiet kleur aan de spaken ( zijkanten ) weg freten maar ik spoel ze 3x keer per dag af misschien iets meer en btw ik ben vandaag naar een banden centrale gegaan en ze zeiden dat er geen gewone zwarte wiel zonder velg of deksel op past wegens mijn remschijven of remblokken... zoiets was het
Comment
-
U velgen gaan meer verslijten van het afspuiten dan van het zout medunkt..
Ge had u velgen voor de winter goed moeten poetsen, en in de wheel sealant zetten...
Velgen zijn nu ook niet van suiker gemaakt, daar ligt evengoed een laag clear coat (tenzij gepolierd) dus die gaan ni stuk gaan van een beetje zout...
Maar zoals eerder gezegd Pre-winter detail is beter dan u velgen om de 5 botten af te vrotten...
Preventief perdiodiek onderhoud noemt zo iets
Comment
-
-
Maken ze die rommel nog?
Dan kan je ze beter wassen met Dreft, dan zijn ze tenminste niet vettig achteraf.
Het beste wat je kan doen is ze eens afnemen, grondig poetsen en dan beschermen met een wheel wax (Rimwax of Poorboy's wheel sealant of...)
3x per dag afspoelen is zowieso overdreven. Eén of twee maal per week wassen is voldoende hoor.
Post eens wat foto's van de velgen zodat ik me een beeld kan vormen.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Ok als het rommel is weet ik niet, heb het nooit getest BTW hier zijn de pics van mijn wagen er staan enkele pics met mijn velg op http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42038&page=3
Comment
-
Volgens mij zijn die gewoon gelakt? Lijkt me geen probleem... gewoon regelmatig wassen met shampoo. Als het wat moeilijk zuiver geraakt wat velgenreiniger gebruiken.
Wel een moeilijke velg op te poetsen lijkt me
Turtle wax verkoopt ook velgen wax in spuitbusvorm. Mss kan je die eens proberen om ze te beschermen. Lijkt me iets handiger, heb wel zelf geen ervaring met het product.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Mja, kan moeilijk geloven dat ze de binnenkant hebben gespoten zonder heel de velg vervolgens te spuiten met blanke lak... Maar goed, zefls dan is 3x per dag wassen overdreven al kan het geen kwaad natuurlijk2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Wie heeft het over garanderen?
Ik zou je niet teveel zorgen maken om dat zout, zo aggresief is dat heus niet hoor. Dan is remstof veel erger!2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Op u velgen ligt bijna 100 % zeker een laag clearcoat...
elke velg heeft dat
Zelfs mijn Performance velgen van BMW, waarvan de zichtzijde visueel 'naakt' gefreesd/polished is, ligt een laag clearcoat over...
Moesten u velgen geen clearcoat bevatten , dan had ge na 100 m rijden al oxidatie door zout...
Hotwax en andere waxen NIET specifiek voor velgen (maw alles wat niet naar de naam wheel sealant luistert )is niet geschikt voor op ne velg, en is na de eerste rembeurt 'verschwunden" aangezien ne velg redelijk warm wordt en een "ordinaire" wax/sealant laag daar niet tegen kan...
Wheel sealant van poorboys/blackfire /zymol etc etc... is the way to go...
PS: zout is WEL degelijk agressief.. in dien verstande als we spreken over on behandelde metalen... leg een stukse metaal maar is in de noordzee...
Maar omdat er clear coat opzit (vernis) zijn u velgen daar tegen bestand...
Remstof is op zich niet agressief maar vreet zich in de porien van de clearcoat na verloop van tijd, onder invloed van de hitte van het remmen...
Dit geeft na verloop van tijd een gelige schijn , en kan enkel weg geclayed en gepolierd worden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Abarth 500 Bekijk Berichtendus als het voldoende als ik mijn velgen elke dag poets ? want het lijkt precies alsof er lichtere plekken zijn in de atrisiet kleurige zijden zie foto's in mijn Abarth topic , ofwel ben ik aan't mieren neuken. :-)
rijd met de fiets in de winter,dan ben je zeker2010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
Comment