Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bestickering verwijderen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bestickering verwijderen

Heeft er iemand een goede tip hoe je gemakkelijk bestickering op een wagen kan verwijderen?

Ik heb het dus niet over een VTM plakker op de ruit, maar over publiciteit op de carrosserie

caramelschijf en een soort product stickerverwijderaar ( dacht ik dat het bestond) of een fohn en dat stickerverwijderaar.. werkt denk ik ook wel

Comment

Haardroger en veel geduld...
      Nadien zal je wel moeten clayen en compouden...

en navenant hoe lang die stickerreclame er aan hangt, zal het hard of minder hard verschenen zijn.. en dat krijg je volgens mij niet weg...
      want dat is de verf ONDER de clearcoat die niet mee van kleur veranderd is onder invloed van de zon met de rest van de wagen...

Comment

Heb een paar maanden geleden reclame moeten verwijderen van m'n pas gekochte 2-dehandswagen. Letters van +/- 10 cm hoog van voorwiel tot achterwiel.

De truc met de haardroger werkte niet. Hiermee kwam de sticker wel los van de lijm maar de lijm zelf bleef zitten op de lak
        Heb dan alle letters één voor één moeten losplukken met m'n vingernagels.
        Soms kwam de volledige sticker mee als je een stukje kon lossen, de andere keren brak dat stukje af en moest ik weer herbeginnen

Hierna stukjes achtergebleven lijm met m'n duim afgewreven. Het geheel dan nagewreven
        met lijmverwijderaar.
        Dan ontvet met water, autoshampoo en spons.
        Met de hand nagepolierd en geluk gehad dat ik geen (zichtbaar) kleurverschil had.
        De stickers zaten er op van 03/2005....donker blauw metalic

Comment

Met haardroger werkt wel degelijk hoor.. maar het moet warm genoeg worden... En zoals ik al eerder aanhaalde , en zoals jezelf kwam te vertellen is compounden onvermijdelijk...

Sommige kleuren verschijnen sneller dan anderen onder invloed van UV.
          Donkere kleuren hebben hier in principe minder last van , lichte kleuren en alle tinten rood zijn hier wel heel gevoelig aan...
          Ik geloof ook dat mettaliq kleuren over het algemeen veel minder onderhevig zijn aan verkleuren?

Comment

Meestal werkt de haardroger ook voor die stickers te verwijderen hé

Heb hier waarschijnlijk pech gehad, de sticker krulde gewoon van de lijmlaag onder de hitte.
            Misschien was de hechting sticker-lijm niet zo goed, ik weet 't nie...

Heb in ieder geval geen zin meer om hier opnieuw aan te beginnen

Comment

haardroger werkt.
              daarna voor de lijm te verwijderen eventjes wat wd40 of van dat bug en tar remover opspuiten, eventjes laten inwerken , afwassen, en uwe lak is weer zo proper alst ma ijn kan.

Comment

plaats gewoon een caramel schijf op je boormachine ofzo ,that should do the trick .

Comment

gewoon een goede ontvetter gaan halen want lijm = vet
                  bij auto 5 kan je zo van die bussen van 1 tot 5 liter kopen (roze vloeistof) ofwel koop je een bus wasbenzine.
                  Met een doek aanbrengen en met een andere doek droogwrijven.
                  Daarna eventueel met een beetje wax napoetsen om de laatste strepen weg te krijgen.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    gewoon een goede ontvetter gaan halen want lijm = vet
                    bij auto 5 kan je zo van die bussen van 1 tot 5 liter kopen (roze vloeistof) ofwel koop je een bus wasbenzine.
                    Met een doek aanbrengen en met een andere doek droogwrijven.
                    Daarna eventueel met een beetje wax napoetsen om de laatste strepen weg te krijgen.
                    Poetsen met wax?
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Benzine werkt ook goed om lijmresten op te lossen.

Comment

Vorige maand nog mijn oude camionette ont-stickerd ...
                        Beste manier is zo'n lichte huis-tuin-keuken kärcher op warm water aan te sluiten en de stickers er dan gewoon van redelijk dichtbij afspuiten.

Zo'n goedkope kärcher is juist niet te sterk om de verf eraf te spuiten en het warm water maakt de sticker en lijmresten week en spuit ze er dan vanaf. Werkt echt 100x beter dan met een haardroger. Daarna de laatste stukjes lijmresten met dissolvent wegnemen en dan ff aan wax-it vragen om met de rotary en een of ander alles-in-een productje na te polieren.

Camionette zag er terug gelijk nieuw uit
                        Alles tesamen 2u bezig geweest met de stickers eraf te spuiten en samen met Bert nog een klein uurtje om ze terug te doen blinken.
                        So far 233 rondjes op dé ring

Comment

Met een hogedrukreiniger stickers er afspuiten??? Ik zie het mezelf nog niet doen op mijn auto ...

Binnen 2 jaar mogen mijn stickers ervan, ben eens benieuwd wat dat gaat geven
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            Poetsen met wax?
                            ja met wax, en dan vooral die op petroleum basis zoals die van 3M bijvoorbeeld. De petroleum lost de laatste lijmresten op want met een gewone autoshampoo krijgt ge de laatste vuiligheid niet weg.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Om de lijmresten weg te halen is ook WD-40 doeltreffend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                Met een hogedrukreiniger stickers er afspuiten??? Ik zie het mezelf nog niet doen op mijn auto ...

Binnen 2 jaar mogen mijn stickers ervan, ben eens benieuwd wat dat gaat geven
                                Na een half uur prullen met een haardroger zult ge er wel anders over denken
                                Zolang ge geen extreem zware kärcher gebruikt gaat ge er de lak niet afspuiten.
                                Nu ja ... op een auto gaat ge waarschijnlijk wel iets voorzichtiger zijn dan op een camionette
                                So far 233 rondjes op dé ring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                                  Na een half uur prullen met een haardroger zult ge er wel anders over denken
                                  Zolang ge geen extreem zware kärcher gebruikt gaat ge er de lak niet afspuiten.
                                  Nu ja ... op een auto gaat ge waarschijnlijk wel iets voorzichtiger zijn dan op een camionette
                                  Neenee, daar niet van .. ik bedoelde eerder dat ik serieus betwijfel of de lijm het zou begeven door een hogedrukreiniger!
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Heeft er iemand een caramelschijf wonende in de driehoek Turnhout - Mol - Geel ongeveer ? Tis maar voor drie kleine stickers maar ik wil mijn auto klaar maken voor verkoop.

Comment

Autovak in Kontich heeft zo'n schijven ...........+- 14€ dacht ik.....

Voor 3 kleine stickers zou ik niet gaan omrijden , kan je beter ff "kullen" .

Comment

Na 12 jaar zie ik 0.0 verkleuring , is idd een metaallak ...

+

Stickers kunnen soms heel moeilijk weg te krijgen zijn , hangt ook veel af van waar de auto stond (zonkant , in garage , .....)

Kleine letters is ff frullen , zolang je maar niet met je nagels begint te krabben zal er niet veel mislopen.

+

Comment

Working...
                                        X