Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afpellen lak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• afpellen lak

Op eeb bepaalde plaats (voorbumper) had ik een kleine afschilfering van de lak waarschijnlijk ontstaan door steenslag.

Door gebruik van de hdr is die plek groter geworden. Is er een manier om dat nu tegen te gaan?

Soort transparante folie? Haarlak?

Op letten met de hogedrukreiniger op die plek he !
    Voor je het weet spuit je de lak er gewoon af , door de druk word het water onder de lak gestuwd met als gevolg dat de lak lost en de plek altijd maar groter zal worden .

Wat je kan proberen is op de plek waar de lak weg is opnieuw lak aanbrengen met een lakcorrectiestift die overeenkomt met de kleur van je wagen .
    Deze kan je bestellen bij de dealer of bij een automaterialenzaak.
    De kleurcode kan je op verscheidene plaatsen terugvinden in je auto, waar staat vermeld in de gebruiksaanwijzing van je auto.

Dus lak aanbrengen (wel eerst de plek goed ontvetten met Isopropylalcohol,dit is te koop bij de apotheek), beter verschillende dunne laagjes na elkaar aanbrengen dan direct 1 dikke laag (tussen 2 lagen lak laten uitharden voor je een volgende laag aanbrengt).

Probeer een lakdikte te bekomen die iets boven de omringende lak uitsteekt, dit geeft je de mogelijkheid om de aangebrachte lak te ( laten) wetsanden en te polijsten !

Het resultaat zal natuurlijk voor jou altijd zichtbaar blijven maar er zeker beter uitzien en verder afschilferen voorkomen!

Enige andere optie is laten herspuiten natuurlijk !!

Comment

Bedankt voor de uitleg.

Mijn afgepelde deel is wel al zo groot als een klein post-it briefje. Gaat dat nog met zo'n stift?

Comment

Spijtig dat het aan de voorkant is...ik had dat op m'n passat opgelost met zo'n landsticker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
          Bedankt voor de uitleg.

Mijn afgepelde deel is wel al zo groot als een klein post-it briefje. Gaat dat nog met zo'n stift?
          Kan je eens een foto plaatsen ?
          Als de plek echt zo groot is kan je beter verf laten maken in een autolak-materialenzaak.

Ik weet er 1 in Eeklo waar ze dit maken volgens je kleurcode .
          Het adres weet ik niet meer maar deze winkel is net naast het Keuringsstation van Eeklo !
          Last edited by ; 28/12/2009, 22:58.

Comment

Ik zit met een soortgelijk vlekje op de motorkap, heel klein maar zou het toch graag ook wegwerken. Ik heb nog wat verf liggen. Hoe pas ik dit het best toe om ervoor te zorgen dat er geen al te groot kleurverschil is door plaatselijke overdosering,...
            2009 BMW E91 320d
            2002 BMW E46 M3
            2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
            2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

het is dus op plastiek?
              Constructeurs doen tegenwoordig de meest gekke kostenbesparingen als ik het zo hoor. Normaal gezien moet je op plastiek een speciale hechtingslaag spuiten (is doorschijnend en er moet binnen de 20 minuten lak over worden gezet) zoniet gaat geen enkel lak het heel lang uithouden.
              Mijn advies: schakel een proffessioneel spuiter in die weet waar hij mee bezig is en begin niet zelf te klooien met spuitbussen allerhande om het toch maar weggewerkt te krijgen. Het resultaat zal toch op niets trekken en naar alle waarschijnlijkheid binnen een aantal maanden gewoon terug afpellen...
              www.peugeotforum.be

Comment

Lak hecht zonder probleem op kunststof bumpers , op voorwaarde dat je de ondergrond perfect ontvet voor je lak aanbrengt !
                Spuitbussen heeft nog niemand aangeraden ,wel lak die je aanbrengt met een lakstift.
                Mijn andere voorstel was lak aanbrengen in verscheidene dunne laagjes en na uitharden wetsanden en polijsten .
                Ik heb deze werkwijze al verscheidene keren toegepast op mijn en andere wagens en de lak blijft zitten en pelt niet af !!
                Ook een jaar later komt er niks los zodus ?

Dat het resultaat van een professionele spuitbeurt beter zal zijn is maar normaal ,maar daar werd door de topicstarter niet naar gevraagd he ,wel naar een mogelijkheid om deze beschadiging niet groter te laten worden .

Comment

ahum: lak hecht NIET op de meeste plastieksoorten. De primer is volstrekt noodzakelijk!!
                  Enkel bij bepaalde soorten van plastiek moet je dit niet doen, maar deze zijn poreus genoeg van zichzelf om toch voldoende hechting te kunnen garanderen. Maar gladde plastieksoorten hebben het zowieso vlaggen.
                  Als bijkomende veiligheid zou je trouwens weekmaker moeten doen in je grondlak en je vernis om deze lagen de nodige flexibiliteit te moeten geven die de onderlaag ook heeft.
                  www.peugeotforum.be

Comment

@ flappy, heb je praktijkervaring met dit soort schade's en reparatiemethode's ?
                    Ik veronderstel van wel aangezien je nogal overtuigd van je gelijk uit de hoek komt .

Wat de weekmaker betreft ben ik akkoord ,als je een complete bumper moet herlakken maar voor een spotrepair lukt dit zonder problemen !

Comment

ik heb al genoeg met een spuitpistool in mijn handen gestaan als ge dat bedoelt
                      Ik heb genoeg geleerd met drie jaar avondschool wat ik louter als hobby gevolgd heb. Als je dan voldoende werk achteraf krijgt van mensen die je kent is het leuk om deze kennis te blijven onderhouden...
                      Ivm die plastiek: ik zet het altijd, ook al is het op sommige niet nodig. Het schaadt echt niet want het goedje zelf is bijna zo lopend als water en wordt dan ook flinterdun gespoten. Op stukken die ik gespoten heb, kan je gerust met een hogedruk opzitten

En neen, ik doe geen stukken voor mensen die ik niet ken... Het moet voor mij een hobby blijven zonder stress en tijdsdruk.
                      www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                      X