Mededeling

Collapse
No announcement yet.

matte lak op nieuwe occassie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• matte lak op nieuwe occassie

Sinds vorige week een nieuwe tweedehandswagen(BMW318,BJ2007)
    Nu bij de eerste poetsbeurt gezien dat de auto eigenlijk verre van blinkt!,en het zijn vooral de zijkanten die die heel erg opvallen,alsd je ze bekijkt van dichtbij zie je een witte waas,precies witte schubben....Helemaal mat dus,het dak heeft er het minste last van
    Nu ben al es langsgeweest bij een 3tal carrossiers en de mening van ene was,volledig laten herspuiten!!???? want de laklaag is weg,de andere 2 hielden het op polieren en simoniseren...

Nu is mn eerste vraag aan de kenners hier,als je dit fenomeen hebt(witte doffe schijn op uw zwarte lak) zal dit dan verdwijnen met te laten polieren en simoniseren??Zo ja,als het verdwijnt zal het dan definitief verdwenen zijn of zal dit na verloop van tijd toch gewoon terug keren?

Dank

Kan misschien spuitnevel zijn van een vroegere herstelling.

Comment

nieuwe occassie ?
      http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nvdd Bekijk Berichten
        Kan misschien spuitnevel zijn van een vroegere herstelling.
        Nee,zeker niet,volgens de 3carrossiers is het van overdreven carwash gebruik,de auto was een firmawagen,dus zal welniet veel handwash gezien hebn

Het is gewoon geen blinkende lak meer,maar wel dof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Passiman Bekijk Berichten
          nieuwe occassie ?
          jep

of druk ikmij verkeerd uit?een tweedehandswagen dus...als je da liever hoort,lol

Comment

Voor €400 is uw wagen terug in showroom staat bij een van die vele zotten hier het geduld van een schildpad hebben.

Komt wel ok als het idd niet van te herspuiten is.

Comment

Wax-it contacteren, die lost dat mss op .

Comment

Plaats eens een foto van de staat van de lak , zonder foto kan je hier moeilijk iets over zeggen !

Comment

Carrossiers zullen wel voor hun eigen winkel spreken en zeggen dat hij herspoten moet worden; veel kans dat met een deftige detailbeurt het opgelost zal zijn.

Je lak gaat volgens mij echt nooit onherstelbaar beschadigd zijn van er regelmatig mee door de carwash te zijn, zeker niet bij een wagen van 2007.

Comment

In bijlage zie je een foto,op de foto zie je er wel niks van,ook niet als je er een meter of 2 van staat.Maar als je er dichter bij komt zie je een witte doffe glans op......

Ik heb ondertss een afspraak gemaakt bij een cleancenter om hem morgen te laten polieren en simoniseren............Alst ie hopelijk weer blinkt,zal dit dan na verloop van tijd niet terug mat worden.Want dit wasook de mening van die ene carrossier die hem wou herspuiten:ik wil hempolieren maar na 2x wassen gaat ie weer mat staan,enige oplossing is de 2zijkanten herspuiten,1000e en hij blinkt terug,zei ie....
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkt Bekijk Berichten
                      Sinds vorige week een nieuwe tweedehandswagen(BMW318,BJ2007)
                      Nu bij de eerste poetsbeurt gezien dat de auto eigenlijk verre van blinkt!,en het zijn vooral de zijkanten die die heel erg opvallen,alsd je ze bekijkt van dichtbij zie je een witte waas,precies witte schubben....Helemaal mat dus,het dak heeft er het minste last van
                      Nu ben al es langsgeweest bij een 3tal carrossiers en de mening van ene was,volledig laten herspuiten!!???? want de laklaag is weg,de andere 2 hielden het op polieren en simoniseren...

Nu is mn eerste vraag aan de kenners hier,als je dit fenomeen hebt(witte doffe schijn op uw zwarte lak) zal dit dan verdwijnen met te laten polieren en simoniseren??Zo ja,als het verdwijnt zal het dan definitief verdwenen zijn of zal dit na verloop van tijd toch gewoon terug keren?

Dank

Ziet jouw lak er zo uit?

Dit kan perfect worden opgelost door te polieren. Wat jij ziet is 'marring'. Dat is een licht defect van de blanke laklaag.
                      Door deze te polieren komt de glans weer terug met blijvend resultaat.

Voorbeeld (50/50):

Laat het wel bij een deftige detailer doen (er zitten er hier een paar op het forum). Een carrosier is meestal niet de ideale plaats om dat te laten doen
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Vreemd, hebt ge dat niet gezien toen ge hem kocht?

Comment

@Jochen,
                          idd je slaat de nagel op de kop!!Mn 2zijkanten zijn precies zo!Dus met te polieren zou het wegmoeten zijn??
                          @David,nee dit heb ik niet gezien toen ik hem heb gekocht want de wagen stond niet gekuist toen ik hem kocht en het is er ene die uit Duitsland is geimporteerd door de garagist...

Maar ben nu al wat geruster dat het opgelost kan worden!!Het is dus toch een beschadiging van de blanke laklaag..........
                          Ben benieuwd wat het resultaat morgenavond zal zijn..
                          Is dit fenomeen eigenlijk normaal bij een auto van nog geen 3j oud?

Alvast bedankt voor jullie uitleg!!!!!!!

Comment

ben toch blij dat er nog mensen zijn die dit fenomeen hadden/hebben.......wanttoen die ene carrossier zei van :laten herspuiten 1000e zonk de moed me wel in de schoenen........

Komt dit nu effectief door het veelvuldig wassen in een (slechte) carwash?

Comment

Er zijn idd veel auto's die dit hebben maar daarom nog niet zo erg als deze. Deze wagen was 1 jaar oud . Het is idd het gevolg van carwash en/of slechte handwasmethode

Als je wilt weten hoe zo'n auto er KAN uitzien moet je deze draad maar eens lezen: http://www.autoforum.be/showthread.p...ghlight=mondeo
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

petje af Jochen,amai zeg!!!!!chapeau.....De mijne is gelukkig nog zo erg niet!Ik heb ook wel vertrouwen in de man waar ik hem binnenbreng hoor,het is trouwens een zaak waar ze alleen auto's wassen,opkuisen,polieren,simoniseren en zo.....
                                Dus ie heeft er wel wat verstand van (hopelijk ;-) )

Comment

iss idd mogelijk
                                  De man die hem gaat oppoetsen zei me iets van polieren met P3 of zo en dan simoniseren.....

Comment

deze avond de wagen terug opgehaald,meet een bang hartje wat het resultaat zou zijn,toen ik binnenkwam in de loods wist ik niet wat ik zag,man man man,hij blonk als een nieuwe,in 1woord FANTASTISCH
                                    Alle marring is weg,de lak is weer zoals nieuw!!Ben benieuwd om de auto morgenvroeg es te kunnen bekijken in het daglicht,maar ben alvast opgelucht dat het resultaat super!!! is!
                                    Wie moest interesse hebn in de gegevns van deze 'firma' die uitsluitend handcarwash,polieren,simoniseren ,opkuis doet,mag me altijd mailen
                                    Het is in wvl,streek Roeselare.
                                    En de prijs valt ook goe mee

Comment

Plaats eens wat foto's als je wil ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                                        Plaats eens wat foto's als je wil ?
                                        vnvd staan er hier op!!!

Comment

Working...
                                        X