Mededeling

Collapse
No announcement yet.

matte lak op nieuwe occassie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    ziezo,hier vind je een antal foto's,hij blinkt echt als nieuw....
    Alleen spijtig van alle steenslag op de motorkap,maar daar vinden we ook wel iets op.is dit te herstellen zonder te herspuiten?
    Bijgevoegde Bestanden

    Comment


    • #22
      Zeer proper gedaan


      ivm steenslag , heb je daar ook foto's van ?
      Want op de foto's hierboven zie ik er alleszins niks van.

      Toen ik mijn 5 kocht had hij ook zeer veel steenslag en ik heb toen het motordeksel laten herspuiten.
      Na 1 jaar is het weer van dat

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
        Zeer proper gedaan


        ivm steenslag , heb je daar ook foto's van ?
        Want op de foto's hierboven zie ik er alleszins niks van.

        Toen ik mijn 5 kocht had hij ook zeer veel steenslag en ik heb toen het motordeksel laten herspuiten.
        Na 1 jaar is het weer van dat
        Ik heb wat zitn googlen omdat ik van die steenslag afwil,maar wil het niet laten herspuiten.Ik ben op deze site/methode terechtgekomen http://www.ssrbelgium.be/

        persoon uit het Kortrijkse,en methode lijkt me wat,en prijs valt goe mee.Kheb es gemaild en kwacht nu dus op antwoord.
        Op de foto is er niet zo veel te zien hoor,auto blinkt te veel
        Bijgevoegde Bestanden

        Comment


        • #24
          Ziet er goed uit

          Benieuwd of het lang zo blijft. Je hebt er die snel snel over gaan en dan producten met fillers gebruiken. Wil diegene die het gedaan heeft niet afbreken hé, laat dat duidelijk zijn. Je hebt er die het deftig doen en die het niet deftig doen, is met alles zo jammer genoeg.
          Zou je binnen een paar weken of na een paar wasbeurten (met de juiste producten!) eens kunnen posten of het resultaat nog altijd mooi is? Ben wel benieuwd.

          Comment


          • #25
            Hopelijk blijft het zo hé!De persoon die het gedaan heeft,heeft me toch verzekerd dat het zo blijft dus.......We zullen zien é

            Comment


            • #26
              Polieren zijn maar tijdelijke lapmiddelen! Na een paar wasbeurten komt het gewoon terug. Zelf ondervonden bij mijn 328i!

              Gewoon veel blabla van de Maguiarverkoper waar ik de producten en toestel bij kocht. Hij had mijn wagen gezien en raden dit en dat aan(+ toestel) van producten.

              Ben er gewoon in zijn verkoopspraat ingelopen.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                Polieren zijn maar tijdelijke lapmiddelen! Na een paar wasbeurten komt het gewoon terug. Zelf ondervonden bij mijn 328i!

                Gewoon veel blabla van de Maguiarverkoper waar ik de producten en toestel bij kocht. Hij had mijn wagen gezien en raden dit en dat aan(+ toestel) van producten.

                Ben er gewoon in zijn verkoopspraat ingelopen.
                Als je het goed wil doen moet je een aardige som geld investeren in producten, toestel, enzovoort...

                Je kan niet verwachten dat je van de eerste keer met een beetje uitleg van een verkoper het perfecte resultaat neerzet (met alle respect, ik heb reeds 2 meguiarsverkopers gesproken, en je kon duidelijk merken dat geen van beiden wist hoe ze correct een auto moesten detailen. Ga voor je producten en advies beter bij een professional die weet wat hij verkoopt en weet wat hij zegt ). Zoiets vergt veel lezen, productkennis opdoen, oefenen en nog eens oefenen. Logisch dat je de eerste keer geen perfect resultaat hebt. Als je echter de juiste methode toepast tijdens het polieren en beschermen, en nadien ook de juiste wasmethode gebruikt heb je er weldegelijk lang genot van en gaat dit niet weg na enkele keren je auto wassen.

                Persoonlijk ben ik van mening dat je niet halsoverkop producten en een toestel moet gaan kopen als je die ene keer je auto in perfecte staat wilt krijgen. Dan ben je imo beter om hem binnen te steken bij een echte detailer die weet waar hij mee bezig is en je wel een correct resultaat kan afleveren. Zo heb jij er langer genot van en ben je zoveel geld niet kwijt.

                My 2 cents.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                  Als je het goed wil doen moet je een aardige som geld investeren in producten, toestel, enzovoort...

                  Je kan niet verwachten dat je van de eerste keer met een beetje uitleg van een verkoper het perfecte resultaat neerzet (met alle respect, ik heb reeds 2 meguiarsverkopers gesproken, en je kon duidelijk merken dat geen van beiden wist hoe ze correct een auto moesten detailen. Ga voor je producten en advies beter bij een professional die weet wat hij verkoopt en weet wat hij zegt ). Zoiets vergt veel lezen, productkennis opdoen, oefenen en nog eens oefenen. Logisch dat je de eerste keer geen perfect resultaat hebt. Als je echter de juiste methode toepast tijdens het polieren en beschermen, en nadien ook de juiste wasmethode gebruikt heb je er weldegelijk lang genot van en gaat dit niet weg na enkele keren je auto wassen.

                  Persoonlijk ben ik van mening dat je niet halsoverkop producten en een toestel moet gaan kopen als je die ene keer je auto in perfecte staat wilt krijgen. Dan ben je imo beter om hem binnen te steken bij een echte detailer die weet waar hij mee bezig is en je wel een correct resultaat kan afleveren. Zo heb jij er langer genot van en ben je zoveel geld niet kwijt.

                  My 2 cents.
                  Hij is ook een detailer en met "kennis van zaken"

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                    Hij is ook een detailer en met "kennis van zaken"
                    Ik heb net even je topic doorgenomen, en ik zag daar je een lijstje met gebruikte producten. Opvallend was dat ik slechts 4 producten tegen kwam. Als dat de enige producten zijn die je gebruikt hebt is het ergens logisch dat je geen perfect resultaat hebt kunnen bereiken.

                    Welke doeken gebruikte je?

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                      Ik heb net even je topic doorgenomen, en ik zag daar je een lijstje met gebruikte producten. Opvallend was dat ik slechts 4 producten tegen kwam. Als dat de enige producten zijn die je gebruikt hebt is het ergens logisch dat je geen perfect resultaat hebt kunnen bereiken.

                      Welke doeken gebruikte je?
                      4 producten? Welk zou ik er nog meer moeten nemen? Alles wat hij had aangeraden had ik gekocht!

                      Ook het doekje is van Maguiar!(de Maguair emmertje vond ik erover en heb ik toch beleefd niet genomen )

                      Comment


                      • #31
                        De waarheid ligt zoals altijd in het midden, als een wagen goed gepolierd is dan is het resultaat blijvend, echter met iedere wasbeurt heb je nieuwe krassen en schade, dat kan niet anders en als het terugkomt dan is het niet de oude schade maar de nieuwe krassen.

                        Een goed gepolierde wagen verliest voor een stuk de dikte van de vernislaag (niet de lak) en een vlakke vernis is bijvend tot er weer nieuwe schade is. Je kan dan ook maar een beperkt aantal keren een wagen echt goed polieren. 1 keer om de 2 jaar gedurende een jaar of 4 en je zit al in de gevarenzone (te dunne vernis).

                        Als het polieren zich beperkte tot het opsmeren van wax en het polieren diende alleen maar om deze wax te laten blinken dan is het inderdaad niet blijvend. Dan heb je immers geen vernis weggenomen.

                        Zelf een wagen polieren is niet zonder gevaar. Je kan de vernis verbranden als je op te hoge toeren zit en te lang op 1 plaats je machine zet en te lage toeren zal geen vernis wegnemen. Tis door ervaring dat je het pas goed kan nooit vanaf de eerste keer en je moet goed weten welke borstels je gebruikt op je machine. Je hebt veel soorten die elk eigen funktie hebben.

                        Ook is het zo dat het polieren op zich nieuwe schade zal geven. Elke vorm van polieren zal nieuwe krassen veroorzaken maar deze zijn dan wellingswaar minder diep en meer egaal (de polier machine sporen). Deze moeten normaal ook nog eens weggepolierd worden door heel fijne borstels en veel tijd maar deze laatste stap wordt meestal niet toegepast op gewone autos omdat het te arbeidsintensief is. Meestal wordt ook bij prof polierders dit een beetje gemaskeerd met fillers omdat het alternatief te duur zou worden en niemand nog een wagen zou laten polieren want zo een eindlaag zoals bij de wagens van de sema show vb daar kan je alléén al 2 dagen mee bezig zijn. Die showwagens hebben meestal ook een dikkere vernis die aangebracht is zodat je meer vernis kan wegnemen (wetsanden)
                        Last edited by ; 22/01/2010, 19:18.

                        Comment


                        • #32
                          Er zitten toch wat 'typische' fouten in je tekst.


                          Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                          De waarheid ligt zoals altijd in het midden, als een wagen goed gepolierd is dan is het resultaat blijvend, echter met iedere wasbeurt heb je nieuwe krassen en schade, dat kan niet anders en als het terugkomt dan is het niet de oude schade maar de nieuwe krassen.
                          Als de wagen goed gepolierd is, is het resultaat zeker blijvend, en dat in de zin dat je natuurlijk nog steeds je onderhoud correct moet (laten) doen. Logisch ook want je kan de wagen polieren en de dag er na wassen met schuurpapier en dan kan je weer van voor af aan beginnen. Daarom is de correcte methode zeer belangrijk, meer info hier over vind je in de How To van Wax it op dit forum.


                          Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                          Een goed gepolierde wagen verliest voor een stuk de dikte van de vernislaag (niet de lak) en een vlakke vernis is bijvend tot er weer nieuwe schade is. Je kan dan ook maar een beperkt aantal keren een wagen echt goed polieren. 1 keer om de 2 jaar gedurende een jaar of 4 en je zit al in de gevarenzone (te dunne vernis).
                          Dit varieert enorm van wagen tot wagen, van merk tot merk. Daarom zal iemand die professioneel bezig is aan een wagen die hij niet kent ALTIJD de lakdikte meten. Zo weet je hoeveel lak je hebt om op te werken.
                          Maar je zit zeker niet door je lak door 4 maal de lak te polieren, behalve als je volledig fout te werk gaat natuurlijk, dan zit je er op 4 seconden door.

                          Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                          Als het polieren zich beperkte tot het opsmeren van wax en het polieren diende alleen maar om deze wax te laten blinken dan is het inderdaad niet blijvend. Dan heb je immers geen vernis weggenomen.
                          Je poliert niet om je wax te laten blinken. Je poliert een wagen om de lak te laten blinken, een wax of sealant breng je aan om die verkregen 'shine' zo lang mogelijk te behouden, beschermen en een wetlook te verkrijgen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                          Zelf een wagen polieren is niet zonder gevaar. Je kan de vernis verbranden als je op te hoge toeren zit en te lang op 1 plaats je machine zet en te lage toeren zal geen vernis wegnemen. Tis door ervaring dat je het pas goed kan nooit vanaf de eerste keer en je moet goed weten welke borstels je gebruikt op je machine. Je hebt veel soorten die elk eigen funktie hebben.
                          Afhankelijk van het type machine is dit inderdaad waat. Met een dual action machine heb je belange niet zoveel kans om schade te maken, behalve als je echt onwetend en lomp te werk gaat.
                          De combinatie van pads/product heeft ook ongeloofelijk veel verschillend resultaat, dat is zeker waar.

                          Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                          Ook is het zo dat het polieren op zich nieuwe schade zal geven. Elke vorm van polieren zal nieuwe krassen veroorzaken maar deze zijn dan wellingswaar minder diep en meer egaal (de polier machine sporen). Deze moeten normaal ook nog eens weggepolierd worden door heel fijne borstels en veel tijd maar deze laatste stap wordt meestal niet toegepast op gewone autos omdat het te arbeidsintensief is. Meestal wordt ook bij prof polierders dit een beetje gemaskeerd met fillers omdat het alternatief te duur zou worden en niemand nog een wagen zou laten polieren want zo een eindlaag zoals bij de wagens van de sema show vb daar kan je alléén al 2 dagen mee bezig zijn. Die showwagens hebben meestal ook een dikkere vernis die aangebracht is zodat je meer vernis kan wegnemen (wetsanden)
                          Een professioneel die te werk gaat zal altijd proberen het resultaat zo goed mogelijk te verkrijgen zonder enige vorm van maskeren in de vorm van fillers. Als de klant echter geen 100% correctie verlangt, zal er natuurlijk niet zo ver gegaan worden, dit bespaart hem ook (heel) wat kosten. Want t is juist die laatste x percent die zoveel meer werk vraagt, maar ook een gigantisch verschil heeft/geeft in resultaat.

                          Bijgevolg ben je makkelijke twee dagen bezig aan een wagen, en dan heb je nog geen steenslag aangepakt, of appelsienehuid, of...

                          Comment


                          • #33
                            Fouten heb ik niet echt gelezen, misschien wel verschil in intrepreteren van mijn woorden

                            Ik bedoel vooral dat je veel mensen hebt die een poliermachine vooral gebruiken om te sealant makkelijk op te wrijven ipv manueel wat hetzelfde resultaat zal geven maar een machine is rapper en dat ze an sich de machine niet echt gebruiken of effektief vernis weg te nemen (door vb geen cutting pads te gebruiken maar opblink pads een geen cutting pasta maar sealant).

                            Ook bedoel is dat een sterk vervuilde wagen de eerste keer veel polierwerk vraagt, mits goed wassen en wekelijks onderhoud hoeven de volgende jaren de polierbeurten niet zo ingrijpend meer te zijn maar als je een echt aggresieve polierbeurt (zoals bij sterk beschadigde wagens) 4 keer zou herhalen dan is er toch al een heel stuk vernis weggenomen en daar schuilt gevaar in. Dat is niet iets dat een prof polierder zal overkomen maar een partikulier kan dat wel tegenkomen als hij niet oplet.
                            Last edited by ; 22/01/2010, 20:13.

                            Comment


                            • #34
                              Tnx voor alle reacties,ook al zijn ze soms heel tegenstrijdig.
                              Ik ben nu van plan om volgende week mn steenslag te laten behandelen volgens deze methode: http://www.zonderkrassen.be/tarieven.html
                              Iemand ervaring mee?

                              de plaats waar ik mn wagen heb laten polieren heb was trouwens een persoon die juist maar dit doet,dus heb er wel vertrouwen in!!!

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door pkt Bekijk Berichten
                                deze avond de wagen terug opgehaald,meet een bang hartje wat het resultaat zou zijn,toen ik binnenkwam in de loods wist ik niet wat ik zag,man man man,hij blonk als een nieuwe,in 1woord FANTASTISCH
                                Alle marring is weg,de lak is weer zoals nieuw!!Ben benieuwd om de auto morgenvroeg es te kunnen bekijken in het daglicht,maar ben alvast opgelucht dat het resultaat super!!! is!
                                Wie moest interesse hebn in de gegevns van deze 'firma' die uitsluitend handcarwash,polieren,simoniseren ,opkuis doet,mag me altijd mailen
                                Het is in wvl,streek Roeselare.
                                En de prijs valt ook goe mee
                                De wasbeer .

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk Berichten
                                  De wasbeer .
                                  de wasbeer???Ik zal u moeten ontgoochelen,het is niet bij de wasbeer dat ik geweest ben

                                  Comment


                                  • #37
                                    Dat was voor en na




                                    Dit resultaat is een maand gebleven. Ben zelf de dag erna ermee naar de detailer geweest en hij vond het geweldig(wat ik toen ook vond) maar helaas het is niet lang mooi gebleven zoals eerst van hem beloofd werd

                                    Toen ik een maand daarna ermee terug ging zei hij dat er iets aan de lak/vernis scheelde(de wagen is ooit herspoten geweest wat we ook al wisten)

                                    Mogelijkheid is hem lichtjes op te schuren met een 1000, met de kans dat hij met 50% verbetert of een 50% kans dat hij helemaal mat zal zijn.

                                    Herspuiten is de enige optie(misschien overweeg ik dit wel, ook omdat er roest opduikt aan mijn wielkasten)
                                    Last edited by ; 23/01/2010, 00:46.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                      Polieren zijn maar tijdelijke lapmiddelen! Na een paar wasbeurten komt het gewoon terug. Zelf ondervonden bij mijn 328i!

                                      Gewoon veel blabla van de Maguiarverkoper waar ik de producten en toestel bij kocht. Hij had mijn wagen gezien en raden dit en dat aan(+ toestel) van producten.

                                      Ben er gewoon in zijn verkoopspraat ingelopen.
                                      Dat polijsten maar tijdelijk zou zijn ligt vooral aan hoe je de lak van je wagen nadien gaat wassen en onderhouden . Lijkt me logisch toch he !

                                      Er is ook nog verschil in werkwijze's ,je kan echt polijsten ( krassen-swirls effectief verwijderen) waarbij je gebruik maakt van slijpende-schurende-corrigerende middelen.

                                      In veel gevallen word er door sommige zogenaamde "detailers" al eens naar produkten gegrepen die immens veel fillers bevatten bvb.SUPER RESIN POLISH van Autoglym, deze camoufleren swirls-krasjes door ze op te vullen.
                                      Nadien word er dan een wax of sealant opgezet .
                                      Dit soort produkten word veel gebruikt door 2e handsautodealers

                                      Voor de leek zal de auto die behandeld is met fillerrijke produkten er net hetzelfde en evengoed uitzien, enkele wasbeurten later zal de auto er spijtig genoeg bijna net hetzelfde uitzien als voor de behandeling !
                                      Door het wassen verdwijnt de polishlaag-fillers waardoor alle imperfecties van de lak weer zichtbaar zullen zijn !!

                                      Er bestaat ook nogal wat verwarring over de benaming die verschillende fabrikanten aan het begrip POLISH geven!

                                      Bij de ene is een polish iets dat glans geeft en bij de andere is dit een produkt dat een slijpende-corrigerende werking geeft !

                                      Dat je niet van de eerste keer een bevredigend resultaat bekomen hebt ligt niet aan de produkten,machine of de verkoper ,polijsten is niet iets dat je zomaar direct kan.
                                      Veel,heel veel oefenen en je goed informeren en inlezen i.v.m produkten,technieken en materiaal.
                                      Waarom denk je dat iedereen die professioneel of hobbymatig detailt er zo intensief mee bezig zijn op allerhande forums ?
                                      Niet omdat het zo gemakkelijk is om een autolak er zo perfect mogelijk te laten uitzien he !

                                      Detailen kan iedereen maar polijsten is een vak opzich naar mijn mening, dat is dan ook de reden dat je daarvoor het nodige geld neertelt als je je auto laat behandelen bij iemand die weet waar hij mee bezig is !!

                                      Als je een auto perfect wil afleveren ben je minstens 2 dagen bezig of langer.
                                      3 tot 5 dagen kan ook !!

                                      Comment


                                      • #39
                                        Hier nog wat foto's.





                                        Het is gewoon de ideale wagen/lak om iedere maand mee op parkings te gaan en demonstraties ermee te doen.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                                          Dat polijsten maar tijdelijk zou zijn ligt vooral aan hoe je de lak van je wagen nadien gaat wassen en onderhouden . Lijkt me logisch toch he !
                                          Ik heb hem na 1 maand pas gewassen

                                          Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten

                                          Als je een auto perfect wil afleveren ben je minstens 2 dagen bezig of langer.
                                          3 tot 5 dagen kan ook !!
                                          Ben er toch ook 3 dagen mee bezig geweest

                                          Comment

                                          Working...
                                          X