Mededeling

Collapse
No announcement yet.

matte lak op nieuwe occassie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
    Polieren zijn maar tijdelijke lapmiddelen! Na een paar wasbeurten komt het gewoon terug. Zelf ondervonden bij mijn 328i!

    Gewoon veel blabla van de Maguiarverkoper waar ik de producten en toestel bij kocht. Hij had mijn wagen gezien en raden dit en dat aan(+ toestel) van producten.

    Ben er gewoon in zijn verkoopspraat ingelopen.
    Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
    Dat was voor en na




    Dit resultaat is een maand gebleven. Ben zelf de dag erna ermee naar de detailer geweest en hij vond het geweldig(wat ik toen ook vond) maar helaas het is niet lang mooi gebleven zoals eerst van hem beloofd werd

    Toen ik een maand daarna ermee terug ging zei hij dat er iets aan de lak/vernis scheelde(de wagen is ooit herspoten geweest wat we ook al wisten)

    Mogelijkheid is hem lichtjes op te schuren met een 1000, met de kans dat hij met 50% verbetert of een 50% kans dat hij helemaal mat zal zijn.

    Herspuiten is de enige optie(misschien overweeg ik dit wel, ook omdat er roest opduikt aan mijn wielkasten)
    Op de na foto is er nog altijd redelijk wat hazing-marring te zien of het moet aan de foto zelf liggen.
    Het kan natuurlijk ook zijn dat de blanke lak (vernis) echt aan het eind van zijn latijn is.

    Schuren (wetsanden) met 1000 is veel te grof , er word veel te veel lak weggeschuurd .Wetsanden met 2000-2500 en zelfs 3000 is meer aangewezen.
    Maar dit is echt het allerlaatste wat ik zou doen !!

    Als ik een auto polijst begin ik altijd met een testspot , starten met de lichtste combinatie mogelijk (produkt-pad) en kijken wat deze doen, zo geleidelijk aan elke keer een iets aggresievere combo tot ik tevreden ben van de behaalde correctie.
    Dat resultaat probeer ik dan op de volledige auto te herhalen waarbij je elk deel dat je polijst moet blijven evalueren en je produkt-pad-techniek aanpassen indien nodig .

    In het geval van jouw auto zou ik middels een testspot kijken of een iets zwaardere combinatie dan wat je gebruikt hebt of meerdere passes met hetzelfde wat je gebruikt hebt niet voldoende zou zijn om de lak er terug ok te laten uitzien !

    M.a.w polijsten is niet zo eenvoudig als je zou denken !!
    Last edited by ; 23/01/2010, 01:27.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
      Ik heb hem na 1 maand pas gewassen


      Ben er toch ook 3 dagen mee bezig geweest
      Je kan m na 1 maand ook zodanig wassen dat de lak alweer vol krassen-swirls staat

      Je kan ook 3 dagen bezig zijn op de verkeerde manier of met een produkt-pads-techniek die niet geschikt is voor de lakproblemen op jouw auto

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
        Je kan m na 1 maand ook zodanig wassen dat de lak alweer vol krassen-swirls staat

        Je kan ook 3 dagen bezig zijn op de verkeerde manier of met een produkt-pads-techniek die niet geschikt is voor de lakproblemen op jouw auto
        Ik was hem nog maar nat aan het spuiten dat ik al zag dat iets mis was.

        Pads en techniek? Poliermachine en producten van Maguiar zelf alsook voor elk pad zijn eigen product. Techniek, tja zoveel fout/verkeerd kan men nu ook niet doen hé. Ik had heel de uitleg + techniek meegekregen alsook vele filmpjes ervan gekeken. Neen, daaraan zal het zeker niet gelegen hebben.


        Gebruikte producten:

        -Gekleit
        -Ultimate Compound(in avant première kunnen krijgen)
        -Deep Crystal Polish
        -Deep Crystal Carnauba Wax

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
          of het moet aan de foto zelf liggen.
          Het kan natuurlijk ook zijn dat de blanke lak (vernis) echt aan het eind van zijn latijn is.
          Neen, het ligt niet aan de foto. Zo zag hij er echt uit!

          Comment


          • #45
            Ik dacht, dit gaat zo simpel zijn als op demonstraties waar men zo'n rode motorkap die jaren op een autokerkhof gelegen heeft op 1 2 3 terug de lak ervan zal doen herleven. Niet dus!

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
              Ik was hem nog maar nat aan het spuiten dat ik al zag dat iets mis was.

              Pads en techniek? Poliermachine en producten van Maguiar zelf alsook voor elk pad zijn eigen product. Techniek, tja zoveel fout/verkeerd kan men nu ook niet doen hé. Ik had heel de uitleg + techniek meegekregen alsook vele filmpjes ervan gekeken. Neen, daaraan zal het zeker niet gelegen hebben.


              Gebruikte producten:

              -Gekleit
              -Ultimate Compound(in avant première kunnen krijgen)
              -Deep Crystal Polish
              -Deep Crystal Carnauba Wax
              Het is niet omdat je uitleg gekregen hebt en vele filmpjes bekeken hebt dat je het dan ook kan .
              En dat je niet veel verkeerd kan doen daar verschillen we van mening !
              Je moest eens weten wat voor rampen ik al gezien heb op auto's die behandeld zijn door mensen met goeie produkten-pads en machine's.
              Het ligt meestal aan de techniek ,zelfs ervaren detailers moeten constant zoeken naar de ideale combinatie van produkt-pad-toerental-polijsttechniek ,soms zelfs op een en dezelfde auto!
              Elk paneel kan anders reageren op de gebruikte combi waardoor je soms moet switchen van het een naar het ander.

              Aan de produkten zal het niet liggen.

              -kleien : kan je weinig verkeerd doen, of je moet het te kleien oppervlak niet nat genoeg houden.
              -Ultimate Compound : vraagt al een andere werkwijze dan andere polijstmiddelen .UC is een SMATprodukt ( Super Micro Abrasive Technology). met deze kan je zolang doorpolijsten als het nodig is,en hoef je in de meeste gevallen zelfs niet na te bewerken met een fijnere polish.
              Hiermee kan je polijsten tot hoogglans en daarna rechtstreeks waxen.
              De super kleine schuurkorrels van UC worden niet verbrijzeld tijdens het polijsten, andere polijstmiddelen zoals m80,m83,m84 (Meguiars) zijn DATprodukten (Diminishing Abrasive Technology).
              Deze kan je mee polijsten tot de korrel in het produkt verbrijzeld is .

              -DC polish : niet geschikt om machinaal toe te passen ! Is ook niet nodig na UC maar mag wel als je de lak wat extra voeding wil geven .

              -DC carnauba wax : is ok als wax maar er zijn betere van Meguiars .

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                Ik dacht, dit gaat zo simpel zijn als op demonstraties waar men zo'n rode motorkap die jaren op een autokerkhof gelegen heeft op 1 2 3 terug de lak ervan zal doen herleven. Niet dus!
                Zoiets als dit bedoel je
                Dit is een kofferklep van een VW 1302,daterend van 1963 met de originele lak er nog op .


                FOTO 1 : doffe ,geoxydeerde lak

                FOTO 2: gepolijst met DA (dual action zoals Meguiars G220) en een cuttingpad en m84 ,verfijnd met m80 & polishingpad.

                FOTO 3 en 4 : na wetsanden,compounden met m105 en ROTARY en cuttingpad, nabewerkt met m80 en DA en polishingpad.





                Last edited by ; 23/01/2010, 03:00.

                Comment


                • #48
                  heel mooie motorkap en resultaat. Wel met 6 of 7 behandelingen wat het heel duur maakt Een hele auto doen met dezelfde methode daar zit je toch al een dag of 5 aan denk ik (1250 euro)vooral omdat er veel hoekjes en kantjes aan een wagen zijn en deze kap is redelijk recht men makkelijke bereikbaar (de meeste standaard prof polishers doen maar een behandeling of 3, cutting, polishing , finish seale voor 250 euro)
                  Maar schitterend blijvend resultaat daar ben ikzeker van.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                    Zoiets als dit bedoel je
                    Dit is een kofferklep van een VW 1302,daterend van 1963 met de originele lak er nog op .


                    FOTO 1 : doffe ,geoxydeerde lak

                    FOTO 2: gepolijst met DA (dual action zoals Meguiars G220) en een cuttingpad en m84 ,verfijnd met m80 & polishingpad.

                    FOTO 3 en 4 : na wetsanden,compounden met m105 en ROTARY en cuttingpad, nabewerkt met m80 en DA en polishingpad.

                    Ah gij zijt diene met zijne rode kofferklep.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                      Het is niet omdat je uitleg gekregen hebt en vele filmpjes bekeken hebt dat je het dan ook kan .
                      En dat je niet veel verkeerd kan doen daar verschillen we van mening !
                      Je moest eens weten wat voor rampen ik al gezien heb op auto's die behandeld zijn door mensen met goeie produkten-pads en machine's.
                      Het ligt meestal aan de techniek ,zelfs ervaren detailers moeten constant zoeken naar de ideale combinatie van produkt-pad-toerental-polijsttechniek ,soms zelfs op een en dezelfde auto!
                      Elk paneel kan anders reageren op de gebruikte combi waardoor je soms moet switchen van het een naar het ander.

                      Aan de produkten zal het niet liggen.

                      -kleien : kan je weinig verkeerd doen, of je moet het te kleien oppervlak niet nat genoeg houden.
                      -Ultimate Compound : vraagt al een andere werkwijze dan andere polijstmiddelen .UC is een SMATprodukt ( Super Micro Abrasive Technology). met deze kan je zolang doorpolijsten als het nodig is,en hoef je in de meeste gevallen zelfs niet na te bewerken met een fijnere polish.
                      Hiermee kan je polijsten tot hoogglans en daarna rechtstreeks waxen.
                      De super kleine schuurkorrels van UC worden niet verbrijzeld tijdens het polijsten, andere polijstmiddelen zoals m80,m83,m84 (Meguiars) zijn DATprodukten (Diminishing Abrasive Technology).
                      Deze kan je mee polijsten tot de korrel in het produkt verbrijzeld is .

                      -DC polish : niet geschikt om machinaal toe te passen ! Is ook niet nodig na UC maar mag wel als je de lak wat extra voeding wil geven .

                      -DC carnauba wax : is ok als wax maar er zijn betere van Meguiars .
                      Tja, ik heb het nodige gedaan. Ik weet niet wat er nog zo verkeerd kan zijn dat het zo drastisch terug komt. Het zit duidelijk diep in de lak die wellicht door de vorige eigenaar(s) totaal verkloot/verwaarloosd is geweest. Ik probeer het volgende maand nog eens en dat zal de laatste keer zijn(al weet ik op voorhand wat het resultaat zal zijn na 1 maand)

                      Comment


                      • #51
                        we zijn een beetje off-topic aan het gaan zekers:-)

                        Mss nog een laatste vraag:het fenomeen op mijn wagen was dus Marring,wagen is dus volledig gepolierd geweest(denk met P3 van autoglym?) en dan gesimoniseerd...

                        Zou dit blijvend zijn?

                        Dank

                        Comment


                        • #52
                          @ pkt ,sorry voor het off-topic gaan ,misschien heb je er ook iets van opgestoken ?

                          Wat de gebruikte produkten betreft waar je wagen mee behandeld is , is het moeilijk te zeggen of dit blijvend zal zijn.
                          Als je niet exact weet wat er gebruikt is op je auto is het moeilijk om er iets van te zeggen.
                          Het enige wat ik in het gamma van Autoglym gevonden heb wat iets of wat lijkt op P3 van Autoglym is dit.

                          Dit is een reiniger voor chassis,interieur enzovoort zodus zal het dat niet zijn!

                          Ik heb enkel dit polijstmiddel gevonden in het gamma van Autoglym,deze is echt veel te agressief om op gelijk welke lak te gebruiken, het is bijna vloeibaar schuurpapier !!!
                          Dit is echt een verouderd produkt,net zoals Commandant middelen !


                          Ik heb wel een polish gevonden die niet slijpend,schurend is maar wel dekkend dus een produkt met FILLERS.

                          Deze dus : uit het professionele gamma .


                          En deze : uit het gamma voor particulieren.
                          Ook niet schurend maar wel vol met fillers (krasjes opvullend maar niet verwijderend)



                          Als de lak na enkele (5 a 6) wasbeurten er nog steeds swirl-krasvrij en glanzend bijstaat zonder doffe plekken mag je er wel van uitgaan dat de lak wel degelijk gepolijst is en de lakimperfecties verwijderd zijn !
                          Om dit zo te houden zal je wel aandacht moeten schenken aan het verdere onderhoud van de lak !
                          Hiermee bedoel ik dan vooral dat je de lak op de correcte manier moet wassen ,om zoveel mogelijk te voorkomen dat er opnieuw swirls in de lak komen .
                          Last edited by ; 24/01/2010, 00:12.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                            Tja, ik heb het nodige gedaan. Ik weet niet wat er nog zo verkeerd kan zijn dat het zo drastisch terug komt. Het zit duidelijk diep in de lak die wellicht door de vorige eigenaar(s) totaal verkloot/verwaarloosd is geweest. Ik probeer het volgende maand nog eens en dat zal de laatste keer zijn(al weet ik op voorhand wat het resultaat zal zijn na 1 maand)
                            Je schreef ook dat de wagen herspoten geweest is, het kan ook zijn dat de krassen -lakimperfecties onder de blanke lak zitten door een slechte prep voor het herspuiten !
                            Dan zitten er krassen-sxirls onder de blanke laklaag en dan kan je polijsten zoveel je wil, de blanke lak zal je dan wel kunnen laten glanzen en swirlvrij krijgen maar de onderliggende krassen zullen na korte tijd opnieuw je resultaat negatief beinvloeden.

                            Ik weet niet waar je woont maar als je interesse hebt wil ik er wel eens naar kijken of dit op te lossen valt !

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                              @ pkt ,sorry voor het off-topic gaan ,misschien heb je er ook iets van opgestoken ?

                              Wat de gebruikte produkten betreft waar je wagen mee behandeld is , is het moeilijk te zeggen of dit blijvend zal zijn.
                              Als je niet exact weet wat er gebruikt is op je auto is het moeilijk om er iets van te zeggen.
                              Het enige wat ik in het gamma van Autoglym gevonden heb wat iets of wat lijkt op P3 van Autoglym is dit.

                              Dit is een reiniger voor chassis,interieur enzovoort zodus zal het dat niet zijn!

                              Ik heb enkel dit polijstmiddel gevonden in het gamma van Autoglym,deze is echt veel te agressief om op gelijk welke lak te gebruiken, het is bijna vloeibaar schuurpapier !!!
                              Dit is echt een verouderd produkt,net zoals Commandant middelen !


                              Ik heb wel een polish gevonden die niet slijpend,schurend is maar wel dekkend dus een produkt met FILLERS.

                              Deze dus : uit het professionele gamma .


                              En deze : uit het gamma voor particulieren.
                              Ook niet schurend maar wel vol met fillers (krasjes opvullend maar niet verwijderend)



                              Als de lak na enkele (5 a 6) wasbeurten er nog steeds swirl-krasvrij en glanzend bijstaat zonder doffe plekken mag je er wel van uitgaan dat de lak wel degelijk gepolijst is en de lakimperfecties verwijderd zijn !
                              Om dit zo te houden zal je wel aandacht moeten schenken aan het verdere onderhoud van de lak !
                              Hiermee bedoel ik dan vooral dat je de lak op de correcte manier moet wassen ,om zoveel mogelijk te voorkomen dat er opnieuw swirls in de lak komen .

                              Hoi Geert,

                              ik heb er natuurlijk iets van opgestoken,waarvoor dank iedereen!!
                              Alleen heb je op een discussie vaak verschillende meningen en dan is het moeilijk om je een duidelijk beeld te vormen é,maar ik wacht af....En ik deel jullie het resultaat binnen enkele wasbeurten mee!!!!

                              Grtzzzz

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                                Je schreef ook dat de wagen herspoten geweest is, het kan ook zijn dat de krassen -lakimperfecties onder de blanke lak zitten door een slechte prep voor het herspuiten !
                                Dan zitten er krassen-sxirls onder de blanke laklaag en dan kan je polijsten zoveel je wil, de blanke lak zal je dan wel kunnen laten glanzen en swirlvrij krijgen maar de onderliggende krassen zullen na korte tijd opnieuw je resultaat negatief beinvloeden.

                                Ik weet niet waar je woont maar als je interesse hebt wil ik er wel eens naar kijken of dit op te lossen valt !
                                Ik heb je een PM gestuurd.

                                Comment


                                • #56
                                  Nu een maandje verder en auto ziet er nog steeds netjes uit.Alleen als je zo schuin kijkt op de bovenkant van de deuren bijv zie je net zo marring maar dan wel zwarte marring,dus geen witte zoals oorspronkelijk....

                                  Zou dit een teken zijn dat het terugkomt?Of is dit normaal.Auto is wel nog altijd in een blinkende staat...

                                  Grtz,
                                  Pkt

                                  Comment

                                  Working...
                                  X