Heeft er iemand ervaring hiermee? Ik zou mijn auto er graag mee laten doen maar ik leef op buitenlandse website niks dan negatieve commentaar erover. Hoe zijn jullie ervaringen ermee?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
x-kote of tefalbehandeling
Collapse
X
-
Ik kende dit produkt niet, maar na redelijk wat reactie's gelezen te hebben en enige filmpjes te zien ben ik niet overtuigd.
Ze claimen nogal wat vind ik, krassen,verweerde lak,swirls is allemaal geen probleem volgens hen !
Met hun produkt halen ze alles weg beweren ze .
Ik stel me ook de vraag hoe je in godsnaam op een dergelijke manier (manueel met een applicator) een clearcoat kan aanbrengen want dat is wat Xkote zou zijn volgens de fabrikant.
Een clearcoat die zich dan ook nog eens op moleculair vlak chemisch verbind met de lak !
Mensen die op autoshows zoals SEMA en dergelijke demo's bijgewoond hebben waren alleszins niet onder de indruk van de resultaten van Xkote !
Als je dan toch perse zo'n lakpantser op je lak wilt ga dan naar een Protechverdeler-detailer.
Deze zorgen in ieder geval dat de lak gecleand en swirl-krasvrij gepolijst word voor ze die Protechlaag aanbrengen.
Ik persoonlijk ben geen voorstander van dit soort DURE wonder lakbeschermingen, heb al voldoende wagens gezien die hiermee behandeld waren .
Na enige tijd staat de lak terug vol swirls en neemt de glans sterk af !
Voor het geld wat zo'n behandeling kost kan je beter zelf aan de slag, koop een goeie shampoo,washmitt,claykit en een sealant en wat degelijke microfibres en applicatorpads.
Eens je lak goed gereinigd,geclayed en gesealed is kan je volstaan met een wasbeurt nu en dan en alle 3 a 4 maand terug de sealant aanbrengen.
De lak zal evengoed beschermd zijn voor een fractie van de prijs van zo'n wonderlakbescherming !!
grtn Geert
-
en gezellig voor uw carrossier als ge een ongeval hebt en ge een spotrepair moet doen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door requiem Bekijk BerichtenHeeft er iemand ervaring hiermee? Ik zou mijn auto er graag mee laten doen maar ik leef op buitenlandse website niks dan negatieve commentaar erover. Hoe zijn jullie ervaringen ermee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rick1408 Bekijk BerichtenJa ik ben X-kote nederland. Wil hier niet commercieel gaan doen, maar de resultaten tellen
Comment
-
komt tie dan...
Beetje druk deze week gehad, en eigenlijk ook niet gekeken excuses.
Foto's zitten erbij en mensen we zijn geen tovenaars!!
Wat we doen is volgende, we wassen, behandelen de wagen met klei, onvetten schuren diepere krassen weg. Polijsten vervolgens de gehele auto( niet waxen, cosmetisch). Wassen de auto weer. Auto wordt afgeplakt op raamrubbers, stootlijsten e.d. Wordt weer ontvet en dan wordt de auto ge X-kote
X-kote is een handverwerkbare blanke lak die in we in een dun laagje aanbrengen. Die lak hecht chemisch en vereist dus geen geschuurde ondergrond en kan er beter uitzien als een gespoten lak en veel goedkoper als spuiten. Eigenlijk brengen we de auto weer terug naar zijn originele staat of eigenlijk, naar mijn smaak, mooier. Lichte kras op deuren e.d kunnen we vrij snel herstellen en ziet er 100% uit. Doen we in een paar uurtjes i.p.v. een paar dagen normaal. Dit geldt ook voor een hele auto ''s morgens brengen 's avonds halen.
Het is maar wat je wilt. Lak of wax? The real deal or cosmetics. Dat is wat ze mij de hele tijd vertellen. De X-kote moet je naderhand ook weer beschermen wil je hem mooi houden. Het is en blijft lak! Geen pantser of wat iedereen ook van denkt. Wij brengen een mooie dunne laag blanke lak aan en geen tovermiddelen. Ik rij zelf met een Lancer 2.0 sport. 4 jaar oud Nooit wat aangedaan ja wasstraat e.d. Ziet er nu echt mooi uit, gewoon weer nieuw.
Voordat de auto vertrekt krijgt hij ok nog een canuba wax behandeling ter bescherming van de X-kote.
Vragen stel ze gerust. Nogmaals het ziet er wel lekker commercieel uit maar ik geef antwoord op gestelde vragen.
Ik heb een webalbum opengezet en zal hier nog meer foto's bij zetten maar er staat vast wat op.
Mvg
Rick
Comment
-
Ik wil niet negatief doen, maar wat doe je qua voorbereiding ?
Wordt de lak zuiver gemaakt ? (kleien, teer verwijderen, ...)
Wordt de bestaande "beschadigde" lak eerst weer gecorrigeerd of komt die nieuwe laag er gewoon bovenop de oude om alles te verbergen ?
Wij zijn bvb dagen bezig eerst de bestaande laklaag te bewerken om de verweerde lak en de krassen helemaal te verwijderen. Pas daarna beginnen we aan de cosmetische aspecten van een detail.
Zolang de toplaag van de bestaande lak niet verwijderd is blijf je toch steeds werken op een basisondergrond die niet ideaal is kwa glans en krassen ?
Mis ik iets in jullie manier van werken of zie ik het gewoon verkeerd ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenWordt de bestaande "beschadigde" lak eerst weer gecorrigeerd of komt die nieuwe laag er gewoon bovenop de oude om alles te verbergen ?
onvetten schuren diepere krassen weg. Polijsten vervolgens de gehele auto( niet waxen, cosmetisch).
Comment
-
Als jou wagen bij Protech behandeld is moet je eens met een ontvetter of cellulose thinner over je wagen gaan, en weg is de glans!!!! En veel geld uit je beurs want zij werken met onderhoudscontracten en wordt je ook niet vrolijk van.
Ik heb mijn wagen laten Xkoten en prachtresultaat!!! werkt inderdaadop gans andere basis als alle andere producten, is namelijk een 2 componenten verhaal, produkt en verharder.
Dit is het serieuze werk met echt resultaat voor echt verweerde lakken en geen verdoezeling als alle andere producten die bestaan uit vele FILLERS.
Natuurlijk zijn de concurenten op SEMA onder de indruk omdat ze geen concurrentie zijn voor X kote want dit werkt op gans andere basis en dit ook de reden waarom het goedje niet particulier verkocht wordt en enkel door en aan profs.
Laat dit aan de grote jongens over en oordeel niet enkel op reactie's en filmpjes, wat kortzichtig.
Comment
-
Niet dat ik er zoveel van ken, maar waarom zou je met ontvetter (is je lak dan te vettig?) of thinner (moet je lak dan of beschermingslaag dan verdund worden?) op je lak zitten?
Niet dat ik hiermee protech wil voorspreken. Want als je eens de gelegenheid hebt om achter de schermen te kijken tijdens zo'n behandeling ga je ook wel in je haar krabben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichtenwaarom met ontvetter (is je lak dan te vettig?) of thinner op je lak zitten?
De meeste polijstmiddelen bevatten oliën die in de nog aanwezige krasjes blijven zitten . Je denkt dus op een gegeven moment dat je auto "krasvrij/swirlvrij " is ......maar niets is minder waar!
Op zo'n moment moet je dus met een ontvetter over je lak gaan die de oliën uit die krasjes haalt ...en waardoor je opnieuw kan beginnen polijsten tot ook deze fijne krasjes weg zijn.
Om dit te controleren zijn er verschillende "produkten" : IPA (verdund) , eraser , 3M-spray (controlespray oid) en nog andere .
Belangrijk is dat je dus op een propere ondergrond begint met het aanbrengen van 1 of andere bescherming/pantser .
Een bescherming van 1 jaar of iets langer naargelang waar de auto zich bevind (garage , omgeving, andere...) is best haalbaar met bepaalde produkten (oa C-quarts) , vergeet echter niet dat je altijd terug fijne waskrasjes maakt bij iedere wasbeurt.
Maw : 100% swirlvrij bestaat enkel als de auto net gedaan is , eens een paar keer gewassen zal je altijd wel ergens swirls zien .
Het hangt dan af van de methode hoe de auto wordt onderhouden of je de swirls dus snel of minder snel terug krijgt.
De produkten die bvb veel van die waskrasjes "verdoezelen" zijn meestal AIO-produkten (alles in 1 ) , bvb SRP van Autoglym.
Op zich geen mis produkt maar 2 maanden na aanbrengen is het beste er zeker af en moet je het opnieuw aanbrengen .
Om een idee te geven wat bvb een kleibeurtje kost (aan produkt) voor een gemiddelde auto : 20€ en +- 1.5 uur extra werk bovenop het poetsen.
Na het kleien was je best de wagen nogmaals en indien je niet gaat polijsten kan je volstaan door een sealant op je lak aan te brengen om je wagen +- 2 tot 6 maand te beschermen tegen weersinvloeden.
Als je dan elke week na het autopoetsen een detailerspray gebruikt , blijft je wax/sealant - laag langer z'n werk doen .
(of ben ik nu te veel aan het schrijven ? )
Comment
Comment