Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zout

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Waar roep ik dan volgens jou ?
    Roepen op een forum doe je door alles met CAPSLOCK aan te schrijven

Kritisch zijn is niks verkeerd mee, ben ik ook maar je moet wel openstaan voor steekhoudende argumenten.
    Doe je dat niet dan ben je kortzichtig en bekrompen

En nu een karretje gaan polijsten (polieren is een foute uitdrukking!) is niet aan te raden, daar is het te koud voor om een goed resultaat te behalen !
    Last edited by ; 10/02/2010, 22:48.

Comment

Een kritische kijk is IMO wat anders dan de reinste onzin verkopen zonder maar iets ervan af te weten..
      Ben wel benieuwd hoe je le mans blauwe lak er gaat uitzien na 8 jaar wassen met afwasmiddel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
        Waar roep ik dan volgens jou ?
        Roepen op een forum doe je door alles met CAPSLOCK aan te schrijven
        Uitroeptekens wijzen nog altijd op roepen dacht ik, niet?...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twinclutch Bekijk Berichten
          Een kritische kijk is IMO wat anders dan de reinste onzin verkopen zonder maar iets ervan af te weten..
          Ben wel benieuwd hoe je le mans blauwe lak er gaat uitzien na 8 jaar wassen met afwasmiddel.
          Da's nu gemakkelijk gezegd, over 8 jaar ga ik u hier waarschijnlijk niet meer zien of horen. Momenteel heb je 't dus altijd bij het rechte eind.

En acht jaar geleden had je me waarschijnlijk gezegd: "Ben wel benieuwd hoe je titaanzilvere lak er gaat uitzien na 8 jaar wassen met afwasmiddel".

Awel man, dat kan ik u wel zeggen. Kijk naar de foto's of kom 'm eens irl bewonderen!

Nee serieus, kom eens af met iets zinnigs vriend, i.p.v. insinuaties neer te pennen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Da's nu gemakkelijk gezegd, over 8 jaar ga ik u hier waarschijnlijk niet meer zien of horen. Momenteel heb je 't dus altijd bij het rechte eind.

En acht jaar geleden had je me waarschijnlijk gezegd: "Ben wel benieuwd hoe je titaanzilvere lak er gaat uitzien na 8 jaar wassen met afwasmiddel".

Awel man, dat kan ik u wel zeggen. Kijk naar de foto's of kom 'm eens irl bewonderen!

Nee serieus, kom eens af met iets zinnigs vriend, i.p.v. insinuaties neer te pennen.
            Het blijft wel zo dat je op lichtzilver veel minder schade ziet. Omgekeerd is het ook veel moeilijker om een mooi resultaat te krijgen op zo'n kleur.
            Als heel de detailingindustrie een grote klucht is, hoe verklaar je dan de immense groei en het feit dat er maandelijks nieuwe producenten en detailers opduiken die toch maar hun graantje van het succes willen meepikken

Comment

Het blijft wel zo dat je op lichtzilver veel minder schade ziet. Omgekeerd is het ook veel moeilijker om een mooi resultaat te krijgen op zo'n kleur.
              Ik heb nog ooit een donkergroen metallic gehad. Niks problemen, altijd mooi blinkend.

Als heel de detailingindustrie een grote klucht is, hoe verklaar je dan de immense groei en het feit dat er maandelijks nieuwe producenten en detailers opduiken die toch maar hun graantje van het succes willen meepikken
              Ik heb niet gezegd dat het één grote klucht is, dat maak je 'r nu zelf van. Ik heb gezegd dat een goed onderhouden wagen helemaal geen polier- en/of waxtoestanden nodig heeft.

Het is volgens mij wel flink overdreven allemaal. Dat het goed verkoopt heeft veel te maken met de naïviteit en goedgelovigheid van vele mensen, da's met vele producten zo.

Comment

@Jakkel:

- poetsen=/= detailen.
                Zoals de naam zegt, het zit hem in de DETAILS.
                Rest laat ik over aan de detailers van hier, ik lees alleen en doe het zelf niet.

- blinken, wat is blinken?
                Voor een detailer wil dat, in het kort, zeggen dat er geen swirls en andere krassen zichtbaar zijn.
                Een GOEDE detailer gaat rekening houden met de lakdikte en soort lak ed. om dan
                een bepaalde hoeveelheid van je lak af te polijsten (en dat is echt wel heeeel weinig van je lak)
                Als er nu een erg diepe kras in zit moet je soms tevreden zijn met bv. 80% correctie.
                100% correctie is niet mogelijk om je wagen een gezonde dikte van laklaag over te laten hebben.
                Dus mijn eerste zin in dit stukje van "blinken" is eigenlijk een beetje fout.

- Na een deftige bescherming moet je de wax of sealant of whatever ook wel onderhouden
                Dus een aangepaste shampoo is welkom.
                Als je bv. poorboys gebruikt gebruik je best de shampoo van poorboys enzovoort.
                Als je je wagen wast met een afwasdetergent (à la Dreft) gaat die laag er ook snel af zijn.

-...

Als je meer argumenten wilt, vraag maar.

@ geertdr en Simoni

Als ik iets fout zeg, verbeter maar.

Comment

misschien dat ge beide wel een punt hebt...
                  www.peugeotforum.be

Comment

Ook niet juist !

Lees eens het 3e punt van de basisregels !
                    http://plusmagazine.rnews.be/nl/mult...p-het-internet#

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      misschien dat ge beide wel een punt hebt...
                      Mooi besluit.

Ik versta Jakkel zijn punt wel maar als je in het 'Voor & Na' topic eens gaat kijken weet ik genoeg hoor.

Comment

akkoord, maar niet iedereen wil zoveel detail

vroeger werd mijn auto ook maniakaal onderhouden en nu niet meer. Waarom? 5 jaar later en twee kinderen rijker. En dan moet ik eerlijk bekennen dat ik al vaak blij ben dat mijn auto eens deftig gewassen wordt... laat staan aan detailing te gaan doen. Ik spendeer liever tijd met de kids dan met dat stuk metaal. Als de tijd daar is om hem te verkopen dan zal ze wel eens een volledige deftige beurt krijgen, maar tot dan moet ze het maar doen met hier een daar een correctie van lakschade.
                        En ja, je kan het laten doen door iemand anders, maar dat is in mijn ogen luxe. Voor dat geld kan ik veel leukere dingen bedenken om aan te spenderen.

Maar nogmaals: ieder zijn ding. Als jij er je hart aan kunt ophalen om je auto een diepe glans te geven, dan moet je dat ook doen. Maar als je dat op een openbaar forum komt verkondigen, moet je je er ook aan verwachten dat er mensen zijn die dit niet vinden. Daar moet ge dan tegen kunnen
                        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenM Bekijk Berichten
                          @Jakkel:

- poetsen=/= detailen.
                          Zoals de naam zegt, het zit hem in de DETAILS.
                          Rest laat ik over aan de detailers van hier, ik lees alleen en doe het zelf niet.

- blinken, wat is blinken?
                          Voor een detailer wil dat, in het kort, zeggen dat er geen swirls en andere krassen zichtbaar zijn.
                          Een GOEDE detailer gaat rekening houden met de lakdikte en soort lak ed. om dan
                          een bepaalde hoeveelheid van je lak af te polijsten (en dat is echt wel heeeel weinig van je lak)
                          Als er nu een erg diepe kras in zit moet je soms tevreden zijn met bv. 80% correctie.
                          100% correctie is niet mogelijk om je wagen een gezonde dikte van laklaag over te laten hebben.
                          Dus mijn eerste zin in dit stukje van "blinken" is eigenlijk een beetje fout.

- Na een deftige bescherming moet je de wax of sealant of whatever ook wel onderhouden
                          Dus een aangepaste shampoo is welkom.
                          Als je bv. poorboys gebruikt gebruik je best de shampoo van poorboys enzovoort.
                          Als je je wagen wast met een afwasdetergent (à la Dreft) gaat die laag er ook snel af zijn.

-...

Als je meer argumenten wilt, vraag maar.

@ geertdr en Simoni

Als ik iets fout zeg, verbeter maar.
                          Niks aan toe te voegen Jeroen , jij snapt het helemaal !
                          Misschien 1 dingetje, om een auto te wassen-onderhouden na een detail-polijstbeurt met bvb. Poorboys polijstmiddelen hoef je niet echt een PB shampoo te gebruiken, elke zacht reinigende kwaliteitsshampoo is geschikt hoor !

Comment

lakdikte is geen absolute veiligheid hoor. Wat doe je met een auto die is hersteld geweest? Hoe weet je daar of je nog wel kunt polijsten of niet? Want bij een herstelling wordt de nieuwe kleurlaklaag en vernislaag over de oude laag gelegd. En voor hetzelfde geld is dat niet goed gedaan... of zit er een spuitplamuur laag onder.
                            Ik houd daarom altijd mijn hart vast als jullie beginnen over wetsanden. Het is niet zomaar iets, maar heel moeilijk om goed te doen.
                            www.peugeotforum.be

Comment

akkoord, maar niet iedereen wil zoveel detail

vroeger werd mijn auto ook maniakaal onderhouden en nu niet meer. Waarom? 5 jaar later en twee kinderen rijker. En dan moet ik eerlijk bekennen dat ik al vaak blij ben dat mijn auto eens deftig gewassen wordt... laat staan aan detailing te gaan doen. Ik spendeer liever tijd met de kids dan met dat stuk metaal. Als de tijd daar is om hem te verkopen dan zal ze wel eens een volledige deftige beurt krijgen, maar tot dan moet ze het maar doen met hier een daar een correctie van lakschade.
                              En ja, je kan het laten doen door iemand anders, maar dat is in mijn ogen luxe. Voor dat geld kan ik veel leukere dingen bedenken om aan te spenderen.

Maar nogmaals: ieder zijn ding. Als jij er je hart aan kunt ophalen om je auto een diepe glans te geven, dan moet je dat ook doen. Maar als je dat op een openbaar forum komt verkondigen, moet je je er ook aan verwachten dat er mensen zijn die dit niet vinden. Daar moet ge dan tegen kunnen
                              Volledig akkoord Flappy , maar als je op een detailingonderdeel gaat reageren kan je toch verwachten dat mensen openstaan voor onderbouwde argumenten (ondersteund met foto's en technische uitleg) en niet alles afdoen als naieviteit en goedgelovigheid en reclame !

Comment

ik zou ook wel een detail foto in de zon willen zien van Jakkel zijn auto
                                www.peugeotforum.be

Comment

Niks aan toe te voegen Jeroen , jij snapt het helemaal !
                                  Ik ga er, als het eens beter weer begint te worden, er ook mee beginnen denk ik.
                                  Ziet er wel leuk en leerrijk uit. Je hebt er toch veel voldoening van alvast, lees ik toch.
                                  En natuurlijk niet met het grote spul beginnen. "Laten we eens een rotary nemen, niet moeilijk ze". Opbouwen, proberen, proberen enz.
                                  Moet ik wel niet uitleggen.
                                  Al zal het niet beginnen met men eigen auto...heb er geen. 16

Comment

lakdikte is geen absolute veiligheid hoor. Wat doe je met een auto die is hersteld geweest? Hoe weet je daar of je nog wel kunt polijsten of niet? Want bij een herstelling wordt de nieuwe kleurlaklaag en vernislaag over de oude laag gelegd. En voor hetzelfde geld is dat niet goed gedaan... of zit er een spuitplamuur laag onder.
                                    Ik houd daarom altijd mijn hart vast als jullie beginnen over wetsanden. Het is niet zomaar iets, maar heel moeilijk om goed te doen.
                                    Wetsanden is inderdaad een delicaat proces, dat is echt het uiterste redmiddel maar soms kom je er niet onderuit.
                                    Als je het voorzichtig aanpakt en je weet wat je doet kan het wel.

De gemiddelde dikte van een fabriekslak is 150 a 200 micron ( primer-kleurlak-clearcoat )
                                    De gemiddelde dikte van een lak door een carossier gespoten kan van 300 tot 700 micron gaan !
                                    Daar heb je dus wel meer veiligheidsmarge !

Comment

Enkele foto's van wetsanden .

VOOR

NA
                                      Last edited by ; 11/02/2010, 00:48.

Comment

Waar heb ik dat nog gelezen?

Comment

Volledig akkoord Flappy , maar als je op een detailingonderdeel gaat reageren kan je toch verwachten dat mensen openstaan voor onderbouwde argumenten (ondersteund met foto's en technische uitleg) en niet alles afdoen als naieviteit en goedgelovigheid en reclame !
                                          Dat zeg ik niet Geert, dat maak je er zelf van. Ik zeg gewoon dat de verkoop van zulke dingen in de lift zit, dat dat misschien deels wel te verklaren is door reclame en de daaraan gekoppelde beloofde toestanden die misschien helemaal niet de uitkomst bieden die ze oorspronkelijk wel beloofden.

Kijk, een auto die goed onderhouden is, waarvan de lak nog mooi is. Daar blijf je naar mijn mening simpelweg af. Ik zou niet weten waarom ik dat hier niet mag komen verkondigen.
                                          Polieren is nog altijd een behandeling waarbij je een deel van de vernislaag wegneemt, je vernislaag wordt bijgevolg dunner. Je gooit met theorieën van luttele microns die je maar wegpoliert en dergelijke meer, sorry man, maar in de praktijk weet jij na een polierbeurt niet hoeveel microns jij die vernislaag dunner hebt gemaakt. Is een logische redenering die zelfs het kleinste kind kan volgen. Jij weet ook niet hoeveel micron die vernislaag oorspronkelijk wel was. Flappy wist dat zo ongeveer ook al te zeggen, en ik volg 'm daar volledig in.

Ik heb respect voor jullie 'vak', en als m'n lak er wreed slecht zou uitzien, dan zou ik het zeker overwegen. Maar voor een proper onderhouden wagen met een lak die er nog als nagenoeg nieuw uitziet ontgaat mij het nut van zo'n poliertoestanden volledig.

Btw, in het woord 'uitroeptekens' komt het woord 'uitroep'.

Groeten

Comment

Working...
                                          X