Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zout

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zout

Hoe ga je best om met zout? Immers, door de wagen gewoon met de hand te wassen, haal je niet alle zout van je wagen. Ik denk nu aan de onderkant van de wagen en de wielkasten.
    Dus ... Een carwash met hogdrukreinigers die verschillende reinigingsmiddelen spuiten? Ergens een winterprogramma in een carwash met rollen met stukken stof (dus geen borstels)? Gewoon zelf afspuiten met de hogedrukreiniger?
    120d Hatch Edition Sport

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Hoe ga je best om met zout? Immers, door de wagen gewoon met de hand te wassen, haal je niet alle zout van je wagen. Ik denk nu aan de onderkant van de wagen en de wielkasten.
    Dus ... Een carwash met hogdrukreinigers die verschillende reinigingsmiddelen spuiten? Ergens een winterprogramma in een carwash met rollen met stukken stof (dus geen borstels)? Gewoon zelf afspuiten met de hogedrukreiniger?
    Mijn idee daarrond is dat je best met de gewone tuinslang werkt en overvloedig veel water gebruikt. Maar wie ben ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
      Mijn idee daarrond is dat je best met de gewone tuinslang werkt en overvloedig veel water gebruikt. Maar wie ben ik...
      Voor de carrosserie lijkt mij dat ook de beste oplossing, maar voor de wielkasten en de onderkant van de wagen is dat mss een beetje moeilijk.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Ga naar zo'n selfcarwash ,daar kan je gebruikmaken van de hogedrukreiniger ! Beter dan om het even welke carwash !
        Wielkasten en onderkant kan je met de hogedruklans afspuiten en daarna de lak aanpakken.
        Eerst de lak infoamen (GEEN BORSTEL GEBRUIKEN !!!!) met het schuimpistool, schuim een 5tal minuutjes laten inwerken, daarna spoelen en wassen met hogedruk en shampoo.
        Daarna afspoelen en een laatste keer spoelen met vlekvrij water,dit geeft minder kans op kalkvlekken als je m zo laat opdrogen .

Na een paar keer zal je wel opnieuw moeten waxen want alle carwash-systemen gebruiken heel aggresieve reinigingsmiddelen die de waxlaag aantasten !

Comment

Ik spuit de wielkasten uit met de hogedrukrijniger, de onderkant probeer ik ook zo goed mogelijk proper te maken met de hogedrukrijniger (met een speciaal verlengstuk met boog).

Ik spuit in de winter mijn wagen ook regelmatig af om het zout te verwijderen maar een tijdje geleden heeft iemand mij verteld dat zout helemaal niet schadelijk zou zijn voor je autolak en zelfs een beschermlaag legt.
          Is dik waar of is het maar een verzinsel om uw wagen niet elke week af te spuiten in de winter?

Comment

Een beschermlaag zal het zeker niet vormen
            Maar echt veel kwaad kan het volgens mij niet hoor. Als ik de mensen hun auto zie afschrobben met die borstel dan denk ik dat sommigen er beter vanaf blijven.
            Ik maak me er alleszins niet druk om
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DjDoPy Bekijk Berichten
              Ik spuit de wielkasten uit met de hogedrukrijniger, de onderkant probeer ik ook zo goed mogelijk proper te maken met de hogedrukrijniger (met een speciaal verlengstuk met boog).

Ik spuit in de winter mijn wagen ook regelmatig af om het zout te verwijderen maar een tijdje geleden heeft iemand mij verteld dat zout helemaal niet schadelijk zou zijn voor je autolak en zelfs een beschermlaag legt.
              Is dik waar of is het maar een verzinsel om uw wagen niet elke week af te spuiten in de winter?
              Wat denk je zelf ? Zout (pekel ) reageert met metalen !

Bekijk de volgende link eens !

Comment

Reageert vooral met blanke metalen gok ik, en zo vaak kom je dat niet tegen bij auto's.
                Wielkasten (bovenaan) zijn het gevoeligst maar niet alleen aan zout, ook aan modder dat ervoor zorgt dat het daar constant vochtig is.
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Reageert vooral met blanke metalen gok ik, en zo vaak kom je dat niet tegen bij auto's.
                  Wielkasten (bovenaan) zijn het gevoeligst maar niet alleen aan zout, ook aan modder dat ervoor zorgt dat het daar constant vochtig is.
                  Dat is dan ook 1 van de redenen dat er altijd een wielkuipbescherming aanwezig is.
                  Zout reageert niet alleen op blanke metalen ,ook lak word aangetast op de lange duur ,zeker als er geen bescherming aanwezig is onder de vorm van wax .

Comment

Verzinkte koetswerken, betere primers en lakken zorgen ervoor dat hedendaagse voertuigen nagenoeg niet meer roesten, ook niet met hopen pekel erop. Ik ga nooit naar de carwash. Na de winter ga ik met de tuinslang eens grondig door de wielkassen en spuit de onderkant eens goed af. Da's al meer dan voldoende.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                      Dat is dan ook 1 van de redenen dat er altijd een wielkuipbescherming aanwezig is.
                      Zout reageert niet alleen op blanke metalen ,ook lak word aangetast op de lange duur ,zeker als er geen bescherming aanwezig is onder de vorm van wax .
                      Bij recente auto's is dit zo. Maar een auto van een jaartje of 15 heeft dat niet (in de meeste gevallen)
                      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Vandaag de wagen gewoon afgespoten met de hogedrukreiniger. Incl. de wielkasten en de onderkant (nu ja, voor zover dat lukte).
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                          Bij recente auto's is dit zo. Maar een auto van een jaartje of 15 heeft dat niet (in de meeste gevallen)
                          Een reden te meer om strooizout zo vlug mogelijk te verwijderen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Verzinkte koetswerken, betere primers en lakken zorgen ervoor dat hedendaagse voertuigen nagenoeg niet meer roesten, ook niet met hopen pekel erop. Ik ga nooit naar de carwash. Na de winter ga ik met de tuinslang eens grondig door de wielkassen en spuit de onderkant eens goed af. Da's al meer dan voldoende.
                            Waarom zou je het zout onnodig lang op de lak laten zitten ?
                            Met een tuinslang zal je nooit alle vuil kunnen verwijderen, als jij dit voldoende vind is dat ok natuurlijk

Comment

Waarom zou je het zout onnodig lang op de lak laten zitten ?
                              Nee, hoeft inderdaad niet, maar kwaad kan het niet. Kom maar eens naar mijn auto kijken. Nooit gewaxt en nooit met hogedruk afgespoten. Lak (auto in 't algemeen) ziet er als nieuw uit, hij heeft nochtans al de redelijk gezegende leeftijd van acht jaar.

Met een tuinslang zal je nooit alle vuil kunnen verwijderen, als jij dit voldoende vind is dat ok natuurlijk
                              Maar jawel man. Rij in de lente maar eens door enkele flinke maartse buien en in april door nen hoop aprilse grillen. Al dat zout verdwijnt als sneeuw voor de zon onder en op uw auto.
                              Als jij echt alle winterresten vanonder uw auto weg wil tegen de lente. Dan zal je 'm vanonder mogen wassen met zeepsop en een spons, want zelfs een hogedruk verwijdert niet alle vuil.

Comment

Nee, hoeft inderdaad niet, maar kwaad kan het niet. Kom maar eens naar mijn auto kijken. Nooit gewaxt en nooit met hogedruk afgespoten. Lak (auto in 't algemeen) ziet er als nieuw uit, hij heeft nochtans al de redelijk gezegende leeftijd van acht jaar.

Maar jawel man. Rij in de lente maar eens door enkele flinke maartse buien en in april door nen hoop aprilse grillen. Al dat zout verdwijnt als sneeuw voor de zon onder en op uw auto.
                                Als jij echt alle winterresten vanonder uw auto weg wil tegen de lente. Dan zal je 'm vanonder mogen wassen met zeepsop en een spons, want zelfs een hogedruk verwijdert niet alle vuil.
                                De lak ziet er volgens jou misschien als nieuw uit,maar als je grondiger zou kijken zou je wel zien dat de lak er veel beter kan uitzien.
                                Ik zal vanavond eens enkele foto's plaatsen van een 2j jonge auto (zwart) die er ook goed uitzag op het eerste zicht tot je eens wat nauwkeuriger en van dichtbij keek !

Met hogedruk zal je in elk geval meer verwijderen dan met een tuinslang of door een regenbuitje en wat plassen !

Comment

De lak ziet er volgens jou misschien als nieuw uit,maar als je grondiger zou kijken zou je wel zien dat de lak er veel beter kan uitzien.
                                  Ik zal vanavond eens enkele foto's plaatsen van een 2j jonge auto (zwart) die er ook goed uitzag op het eerste zicht tot je eens wat nauwkeuriger en van dichtbij keek !
                                  Als je je auto goed reinigt is waxen en die toestanden voor niks nodig. Ik was mijn auto al z'n leven lang met regenwater, da's zacht water. Niks zo goed om de lak in topconditie te houden. Kom kijken, mijn lak ziet er nog splinternieuw uit, en je ook van dichtbij.

Met hogedruk zal je in elk geval meer verwijderen dan met een tuinslang of door een regenbuitje en wat plassen !
                                  Ja, da's waar, tot je terug door de regen gaat rijden. Ik zeg het nog eens, hogedruktoestanden zijn voor niks nodig op hedendaagse auto's. Voor luie mensen is het wel makkelijk natuurlijk.

Comment

Uit ervaring kan ik zeggen dat dat gewoon bullshit is
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                      Uit ervaring kan ik zeggen dat dat gewoon bullshit is
                                      Weet jij hoe mijn kar eruit ziet misschien?

Kom dan zien hé man, dan zal je spijtig genoeg moeten toegeven dat ik geen 'bullshit' verkoop...

Comment

Als je je auto goed reinigt is waxen en die toestanden voor niks nodig. Ik was mijn auto al z'n leven lang met regenwater, da's zacht water. Niks zo goed om de lak in topconditie te houden. Kom kijken, mijn lak ziet er nog splinternieuw uit, en je ook van dichtbij.

Ja, da's waar, tot je terug door de regen gaat rijden. Ik zeg het nog eens, hogedruktoestanden zijn voor niks nodig op hedendaagse auto's. Voor luie mensen is het wel makkelijk natuurlijk.
                                        Ik weet dat vele mensen daar zo over denken.
                                        Heb je ooit al eens een auto gezien voor en na een grondige detailbeurt ?
                                        Ik durf wedden van niet want anders zou je niet durven beweren dat waxen enzo allemaal niet nodig is !

Luie mensen ,als ik mijn auto een grondige detailbeurt geef (polijsten inbegrepen) dan ben ik 2 dagen (ongeveer 20uren) bezig , dat kan je moeilijk lui noemen he !
                                        Last edited by ; 08/02/2010, 21:48.

Comment

Working...
                                        X