Oorspronkelijk geplaatst door geert dr
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zout
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHeb ik gezegd dat jij lui bent?
Comment
-
Kijk, dat waxen enzomeer is goed om een auto die lang verwaarloosd is geweest terug enigszins toonbaar te maken.
Maar ik onderhoud mijn auto goed, dus ik heb dat helemaal niet van doen.
Enfin, hier mijn auto vorige zomer.
Leeftijd: 7,5 jaar.
Wasmethode: Regenwater met een scheutje afwasdetergent.
Nooit onderworpen aan wax- en/of polijsttoestanden, geen hogedruktoestanden.
In 't echt blinkt 'm nog harder.
Comment
-
Ziet er inderdaad goed uit (op de foto's), maar zoals ik al dacht is het een zilvergrijze metalic.
Op dit soort kleuren vallen lakimperfecties veel minder op !
Alle lakken in grijze metalictinten zijn minder reflectief waardoor swirls (waskrasjes) minder opvallen .
Daarbovenop is het een BMW, deze lakken staan er om bekend heel hard te zijn, dat zijn dan ook de 2 voornaamste redenen dat de lak er nog goed uitziet.
Wassen met afwasdetergent is het ergste wat je kan gebruiken om de lak te reinigen.
Waarom zal je vragen ?
Simpelweg omdat afwasdetergent geformuleerd is om vetten af te breken, dit droogt de lak en de kunststoffen uit op termijn.
Kwaliteitsautoshampoo's zijn ontwikkeld om de lak te reinigen op een zachte manier zonder te ontvetten en om de eventueel aanwezige waxlaag niet af te breken of aan te tasten.
Comment
-
Zoals beloofd post ik enkele foto's van auto's die er op het eerste zicht goed uitzien ,tot je eens wat nader en in detail gaat kijken!
Hyundai Coupe voorvleugel.
Detailfotos van dezelfde voorvleugel.
50/50 links gepolijst met een compound om diepe krassen te verwijderen, rechts nog niks aangedaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenKijk, dat waxen enzomeer is goed om een auto die lang verwaarloosd is geweest terug enigszins toonbaar te maken.
Maar ik onderhoud mijn auto goed, dus ik heb dat helemaal niet van doen.
Enfin, hier mijn auto vorige zomer.
Leeftijd: 7,5 jaar.
Wasmethode: Regenwater met een scheutje afwasdetergent.
Nooit onderworpen aan wax- en/of polijsttoestanden, geen hogedruktoestanden.
In 't echt blinkt 'm nog harder.
Misschien is de foto gewoon niet goed maar de lak mist hier reflectie en glans. Grijs is moeilijk om een echte mooie reflectie te krijgen. Daar staat wel tegenover dat je defecten veel minder rap gaat zien dan op een donkere lak.
Maar het is wel mogelijk:
Moest het je interesseren: ik kan voor jouw auto de combinatie Poorboy's White Diamond met Collinite 476s wax aanraden . Geeft een hele verbetering en de lak is mooi beschermd!2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Bedankt voor het aanbod Jochen. Maar het interesseert me echt geen bal hoor, hij blinkt zo ook hoor.
Als ik trouwens een foto neem van mijn auto met ernaast een struik die in het volle zonlicht staat, dan reflecteert die ook zo fel hoor.
Ik vind die wax- en polijsttoestanden allemaal maar lapmiddeltjes. Da's allemaal goed voor even. Mijn pa had ooit z'n wagen lang onder een boom laten staan, gevolg: vol vogelstront. Bij twee carrossiers geweest, omdat de sporen zichtbaar bleven na het wassen. Ze gingen het oplossen, je ging er niks meer van zien. En het klopte ook, tot 'ie twee à drie keer gewassen was, je zag niks meer van dat polijsten en waxen. De sporen kwamen simpelweg terug naar de oppervlakte.
Trouwens, dat een afwasdetergent schadelijk is kan ik mij moelijk inbeelden. Mijn auto wordt volgende maand 8 jaar. Die wordt gemiddeld één keer om de twee weken gewassen, da's 26 keer per jaar x 8 = 208 wasbeurten.
Als het schadelijk zou zijn, dan zou ik nu toch al lang met een blanke carrosserie moeten rondrijden hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBedankt voor het aanbod Jochen. Maar het interesseert me echt geen bal hoor, hij blinkt zo ook hoor.
Als ik trouwens een foto neem van mijn auto met ernaast een struik die in het volle zonlicht staat, dan reflecteert die ook zo fel hoor.
Ik vind die wax- en polijsttoestanden allemaal maar lapmiddeltjes. Da's allemaal goed voor even. Mijn pa had ooit z'n wagen lang onder een boom laten staan, gevolg: vol vogelstront. Bij twee carrossiers geweest, omdat de sporen zichtbaar bleven na het wassen. Ze gingen het oplossen, je ging er niks meer van zien. En het klopte ook, tot 'ie twee à drie keer gewassen was, je zag niks meer van dat polijsten en waxen. De sporen kwamen simpelweg terug naar de oppervlakte.
Trouwens, dat een afwasdetergent schadelijk is kan ik mij moelijk inbeelden. Mijn auto wordt volgende maand 8 jaar. Die wordt gemiddeld één keer om de twee weken gewassen, da's 26 keer per jaar x 8 = 208 wasbeurten.
Als het schadelijk zou zijn, dan zou ik nu toch al lang met een blanke carrosserie moeten rondrijden hé.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenDie carrossiers hebben dan lapmiddeltjes gebruikt op de wagen van je vader, want die zijn er zeker ook, zoals bij alles.
Mocht de wagen toen trouwens die bescherming gehad hebben, ging het nooit nodig geweest zijn om de ingewerkte vogelstront uit te polieren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenNu verwacht ik natuurlijk een foto hè
Het probleem gaat wel zijn dat 'm dan waarschijnlijk al verkocht is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet was ook een BMW E46 Touring. Ga je nu beweren dat die uit de fabriekmet slechte lak komen, of wat?
Vogel (en andere stront) bestaat uit afval, afval uit etensresten gemengd met zuren van de maag. Leg dat op de lak, laat daar de zon een week op inwerken en je hebt de ideale cocktail om vlek te krijgen die diep in je lak zit.
Als je op je lak die bescherming voorziet gaat dat proces een heeeel stuk vertragen, waardoor je dus nooit achteraf die vlek moet laten wegwerken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenDat zeg ik toch niet?
Vogel (en andere stront) bestaat uit afval, afval uit etensresten gemengd met zuren van de maag. Leg dat op de lak, laat daar de zon een week op inwerken en je hebt de ideale cocktail om vlek te krijgen die diep in je lak zit.
Als je op je lak die bescherming voorziet gaat dat proces een heeeel stuk vertragen, waardoor je dus nooit achteraf die vlek moet laten wegwerken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk BerichtenSommige mensen denken het allemaal te weten en kan je niet tot andere gedachten brengen !
Ik doe geen moeite meer
Ik sta vrij sceptisch tegenover wax- en poliertoestanden bij goed onderhouden wagens, aan u om te bewijzen dat ik ongelijk heb. Ik kijk naar mijn eigen auto, 208 wasbeurten met regenwater en een scheutje afwasdetergent. En die ziet er als nieuw uit. Ik geef gewoon de feiten zoals ze zijn. Of moet ik gaan liegen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn die ziet er als nieuw uit. Ik geef gewoon de feiten zoals ze zijn. Of moet ik gaan liegen?
Ik ben eens benieuwd :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenLaat hem eens voor 50% detailen (enkel rechts), maak dan nog eens een foto
Ik ben eens benieuwd :-)
Enfin, het zal best zijn dat 'ie net iets meer blinkt. De vraag is maar, een vraag die ik al enkele keren gesteld heb trouwens. Hoe lang blijft dat blinkend, één, twee... wasbeurten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHé, volg jij mij??
Maar ik zit ook wat in met dat zout ...
én ik heb mijn wagen een paar maand terug voor t eerst laten detailen. De beschermlaag ben je vrij snel kwijt.. maar het resultaat, de correctie zelf, die ben je niet kwijt. De krassen, swirls, etc etc zijn dan allemaal weg.
Het zout heeft trouwens al ingevreten in mijn velgen, precies al te lang gewacht met afspoelen :-(
Comment
Comment