Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dodo juice

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Belangrijkste eigenschappen in een wax zijn de duurzaamheid en de beschermcapaciteit.
    Looks zijn imo totaal ondergeschikt en niet erg nuttig voor wagens die dagelijks gebruikt worden(zeker niet met de huidige winter in het land).
    Je moet al erg je best doen om een verschil te zien tussen twee degelijke waxen op een paneel.

Comment

+1 Twinclutch

Comment

dus polijsten zorg voor glans, want bij de winkel waar ik megs koop zei die man dat de wax het belangrijkste is NXT tech wax en erna carnauba wax zou een prachtig rezultaat geven!

maar dan lijkt polijsten wel belangrijker voor je glans te zijn ?

gr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris VW Bekijk Berichten
          dus polijsten zorg voor glans, want bij de winkel waar ik megs koop zei die man dat de wax het belangrijkste is NXT tech wax en erna carnauba wax zou een prachtig rezultaat geven!

maar dan lijkt polijsten wel belangrijker voor je glans te zijn ?

gr.
          Natuurlijk, geloof niet meteen wat ze in de winkel zeggen.
          Misschien kan je aangeven welke polish en compounds je nu gebruikt.
          Het kan zijn dat je nu wat grof finisht en zo wat glans misloopt..

Comment

ultimate compound van meguiars gebruik ik nu, ik wil de Diamond Cut Compound 2.0 nu gaan aankopen

gr.

Comment

Dat is de M85? Die is nog minder geschikt om mooi te finishen en is niet optimaal voor DA machines.
              De ultimate compound werkt wel goed met een DA en finisht ook nog mooi.
              Zoek gewoon iets voor hierna je finish nog strakker te maken als je hier nood aan hebt.
              Dodo Lime prime op een finish pad zal zeker een mooi resultaat leveren.

Comment

ja dodo lime heb ik al in huis en de finishing pad ook

gr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris VW Bekijk Berichten
                  ultimate compound van meguiars gebruik ik nu, ik wil de Diamond Cut Compound 2.0 nu gaan aankopen

gr.
                  In principe kan je met UC finishen, deze is gebaseerd op SMATtechnologie (super micro abrasive technology), dit houd in dat de schuurkorrel in UC extreem klein is en tijdens het polijsten niet kleiner word of verbrijzeld word.
                  Daardoor kan je net zolang polijsten en meerdere passes doen net zolang tot je tevreden bent van het resultaat .
                  M105 en M205 zijn gebaseerd op dezelfde SMATtechnologie !

Alle andere polijstmiddelen zoals M80,M82,M83,M84,M85 zijn gebaseerd op DATtechnologie (diminishing abrasives technology), dit houd in dat de schuurkorrel tijdens het polijsten kleiner word en uiteindelijk verbrijzeld word tot er niks meer van overblijft.
                  Eens dit gebeurt is is het produkt uitgewerkt en moet je stoppen met polijsten en terug .produkt nemen.

M85 is voor niks nodig op jouw wagen Chris, deze is sterk slijpend en alleen geschikt om met een rotary toe te passen !
                  Begin eens met M83 en finish met M80 ,allebei met een polishingpad & DA.
                  Wat je ook kan doen is met M80 & een polishingpad finishen na UC.

Met deze combi kan je de meeste lakken perfect corrigeren en tot hoogglans polijsten !

M105 & M205 is ook een mogelijkheid ,met deze combi kan je echt de meest extreem verwaarloosde,geoxideerde en bekraste lakken aan.
                  De M105 is wel een stuk duurder maar hij is zowel handmatig,roterend als met een DA te verwerken !
                  Dit geld ook voor de M205 ( hoewel Meguiars aanraad om deze roterend te gebruiken!) .
                  Last edited by ; 11/02/2010, 16:33.

Comment

Ik heb sinds kort Pete's 53 Wax van Chemical guys, wat prijs/kwaliteit echt een prachtig resultaat levert Is te bestellen op www.detailed.be ! Je kan echter nog duurder gaan en de smartconcourse van smartwax nemen die echt verbluffende resultaten geeft!

De motorkap van de lupo

Ik post wel eens foto's van de volledige wagen in wax!

Hier een foto waarvan de hele wagen gewaxt is met Pete's 53, men broer is echter gestopt juist boven de modellijn aan de zijkant van de wagen, waar je dus duidelijk verschil zit tussen gewaxt en niet gewaxt!

Pete's 53 is een vaste wax die echt leuk is om aan te brengen en op te blinken..
                    Last edited by ; 17/02/2010, 01:32.

Comment

Comment

Working...
                      X