Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dodo juice

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• dodo juice

hey mannen, aangezien ik erg veel heb staan van meguiars wil ik eens verder gaan kijken naar andere producten en resultaten!

Dus jullie horen mijn vraag al is dodo beter dan meguiars kwa resultaat?
    waar kan ik dodo juice aankopen (regio boom wilrijk hemiksem aartselaar wijnegem en die kanten?)

gr.

-Dodo juice is beter dan Meguiar's.
    -Dodo juice is duurder dan Meguiar's
    -Dodo juice koop je het beste bij www.carclean.nl
    -Kijk ook eens naar Poorboy's.

Comment

en wa is de beste wax voor donkere kleuren (zeer donker blauw)

gr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
        .
        IMO beetje kort door de bocht.
        Dodo juice is helemaal niet te vergelijken met Meguair's omdat ze niet zo'n groot gamma voeren.
        Ze hebben wel enkele zeer goede producten zoals red mist, lime prime en al hun waxen (vooral de supernatural).
        Dodo is vooral zeer goed in hun product placement en een mooi, mystiek verhaaltje rond alles hangen.
        Verder vind ik hun verpakkingen nogal ondermaats (vooral de spraykoppen zijn rommel).

Comment

ik luister

maar ik heb zelf meguiars (al hun waxen heb ik) en moet eerlijk zeggen ben tevreden erg tevreden ook ivm duur van de wax enzo

maar ik blijf mezelf blind staren aan deze wagen

de reflexie van deze wagen weet ik ondertussen dat het niet te behalen is met meguiars daarom dacht ik messchien aan dodo ?

gr.

Comment

Die reflectie ga je zelfs niet met de duurste wax krijgen als de basis niet goed zit (staat/dofheid van de lak).
            Eerst de lak eens ergens deftig onder handen laten nemen bij een detailer (of zelf na wat inlezen in het vak).
            Dan kan je vergelijkbare resultaten verwachten, maar denk aub niet dat je zo'n reflectie met een wat duurdere wax kunt krijgen want dan zit je goed fout..

Comment

Ik zou niet weten waarom ik via een detailer moet gaan als ik het zelf kan en dagelijks doe

dit is de reflexie van mijn kever

lang niet slecht maar ik wil beter!

gr.

Comment

Mijn excuses, de eerste geposte foto zag er wat dofjes uit vandaar

Werk je met een Dual action machine, eventueel een rotary of met de hand?
                Je kan nog altijd eventueel een glaze aanbrengen voor meer glans.

Nu je toch naar dodo bent aan het kijken kan ik je Lime prime lite aanraden voor na het polijsten.
                Deze vormt een goede basis voor de wax en bevat wat glanzende oliën.
                Heb zelf goede ervaringen met de gewone lime prime.

Comment

geen probleem hoor, het is inderdaad een erg slechte foto vandaar mijn andere foto, ik gebruik inderdaad de G220 van meguiars!

en die lime prime light ga ik mezelf dan aanschaffen, na het polijsten las ik, is het aan brengen en weer afhalen zoals #16 van meguiars of eerder laten kuren ?

gr.

Comment

Heeft geen kuurtijd. Gewoon Paneel per paneel doen en dan weer afhalen.
                    Het is wel niet zo als bij de M16 dat je gezien bent als je het wat te lang laat zitten.
                    Gewoon gebruiksvriendelijk en goed product.

Comment

haha ja #16 is inderdaad niet zo fijn als je ff niet meer oplet!

maar bedankt voor de tips ik ga eens kijken voor die Lime prime te bestellen

Thnx gr.

Comment

Dodo Juice koop je inderdaad best bij carclean, zoals suby555 zegt.
                        Er zijn andere verkopers ook natuurlijk, wie weet goedkoper zelfs.
                        Kijk zeker eens in de webshop van carclean.nl, je kan ook bij de producten zelf voor uitleg kijken.
                        Er staan soms zelfs reacties van gebruikers bij.
                        Voor donkere lakken was het Blue Velvet, of de duurdere Pro versie ervan, denk ik.

Maar vergeet Poorboy's ook niet, goede prijs/kwaliteit.

edit: Er zijn meerdere waxen van DJ voor donkere lakken zelfs, keuze genoeg.
                        Last edited by JeroenM; 06/02/2010, 16:55.

Comment

@ twinclutch
                          Ik had het dan vooral over de waxen dat Dodo beter is dan Meguiar's

@chrisVW
                          Ik persoonlijk zou voor de Purple Haze kiezen of de Rubbishboy juiced!
                          Hoewel Blue velvet zeker ook geschikt is.

Lime prime is idd ook een aanrader!

En inderdaad zoals JeroenM zegt,vergeet zeker Poorboy's ook niet !
                          Prijs/kwaliteit is zeer goed, en handig te gebruiken zelfs in volle zon!

Comment

in volle zon?

ik denk dat ik voor de pre wax ga en purple haze

voor te beginnen

gr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris VW Bekijk Berichten
                              ik luister

maar ik heb zelf meguiars (al hun waxen heb ik) en moet eerlijk zeggen ben tevreden erg tevreden ook ivm duur van de wax enzo

maar ik blijf mezelf blind staren aan deze wagen

de reflexie van deze wagen weet ik ondertussen dat het niet te behalen is met meguiars daarom dacht ik messchien aan dodo ?

gr.
                              Waarom zou je met Meguiars zulke reflectie's niet kunnen bekomen Chris ?
                              Verkijk je niet teveel op een foto , foto's worden soms ook bewerkt (filters enzovoort) voor ze ergens gepost worden.
                              Denk je nu echt dat door een andere wax te gebruiken je een meer reflecterende lak zal bekomen ?
                              Laat je niks wijsmaken ,reflectie komt enkel door de lak goed te reinigen,clayen en polijsten !

M.a.w concentreer je op het polijsten dat is de sleutel en het geheim van een superreflecterende lak !

Wat denk je hier van, enkele foto's van mijn Alfa na polijsten-detailen met enkel Meguiars ?

Last edited by ; 07/02/2010, 04:07.

Comment

-Dodo juice is duurder dan Meguiar's
                                Dit is weer zo'n opmerking waar ik het altijd moeilijk mee heb "Dodo Juice is beter dan Meguiars".
                                @suby555, jij vind het misschien beter maar daarom is het nog niet zo !

Iedereen heeft zo zijn voorkeur ,ik vind Meguiars top maar je zal me nooit horen zeggen dat Meguiars beter is dan Dodo Juice of andere kwaliteitsmerken .

Een klein beetje rekening houden met andere mensen hun mening kan nooit geen kwaad vind ik !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                                  Dit is weer zo'n opmerking waar ik het altijd moeilijk mee heb "Dodo Juice is beter dan Meguiars".
                                  @suby555, jij vind het misschien beter maar daarom is het nog niet zo !

Iedereen heeft zo zijn voorkeur ,ik vind Meguiars top maar je zal me nooit horen zeggen dat Meguiars beter is dan Dodo Juice of andere kwaliteitsmerken .

Een klein beetje rekening houden met andere mensen hun mening kan nooit geen kwaad vind ik !
                                  Hij had het vooral op de waxen van Dodo (zie vorige posts)..
                                  En hierin heeft hij dan ook wel gelijk vind ik. Het is net wat leuker en makkelijker werken met Dodo dan met een doorsnee meguiars wax. Zelfs alleen al omdat het een iets exclusiever en specialer product is.

Comment

@Twinclutch, of het nou over de waxen gaat of een ander produkt doet er niet toe vind ik .
                                    Mij gaat het enkel en alleen over het feit dat er gezegd word dat Dodo beter zou zijn dan Meguiars.
                                    Jij kan het beter vinden of er liever mee werken maar daarom is het niet BETER toch ?

Ik heb al van meerdere merken allerlei produkten uitgeprobeerd (clay,polishes,waxen enzovoort) maar keer uiteindelijk altijd terug naar Meguiars !
                                    Zijn de andere merken dan slechter ?
                                    Nee natuurlijk niet, maar ik vind Meguiars nou eenmaal super resultaten neerzetten en zalig om mee te werken !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twinclutch Bekijk Berichten
                                      Hij had het vooral op de waxen van Dodo (zie vorige posts)..
                                      En hierin heeft hij dan ook wel gelijk vind ik. Het is net wat leuker en makkelijker werken met Dodo dan met een doorsnee meguiars wax. Zelfs alleen al omdat het een iets exclusiever en specialer product is.
                                      Mooie marketing dan van de dodo mensen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                        Mooie marketing dan van de dodo mensen.
                                        Nog iemand die het snapt en doorziet !
                                        Zelf uitproberen en bekijken wat je bevalt is nog altijd de beste methode !

Mensen laten zich nogal makkelijk beinvloeden door wat ze op verschillende forum's zoal lezen.
                                        Ik blijf erbij dat er teveel waarde gehecht word aan wat een wax voor resultaat geeft op de lak terwijl het resultaat komt van een degelijke voorbereiding van de lak !
                                        Een wax of sealant zijn hoofddoel is uiteindelijk het beschermen van de lak en het insluiten en beschermen van het behaalde resultaat !

Comment

Working...
                                        X