Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe onderdelen beschermen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe onderdelen beschermen?

Hey,

ik heb een nieuwe frontclam (kunststof- op mn speedster (tevens nieuw gespoten) + 2 nieuwe achtervelgen.
    Ben ik nu best dat ik hier zo snel mogelijk de nodige bescherming op aanbreng? (meguiars 5 stappenplan)
    Ik heb de nodige Meg. produkten klaarstaan maar heb er nog geen gebruik van gemaakt (enkel van de shampoo/wash mitt natuurlijk wel al)

+ hoeveel app. pads kun je best in je bezit hebben om alle stappen uit te voeren? (volgens mij zat er maar 1 paarse pad in het wash en wax pallet)
    Is het ook aan te raden om op nieuwe lak met de klei te werken?

mvg
    andy
    - Opel Speedster Driver -
    http://speedster1282.webs.com/

Oorspronkelijk geplaatst door Sir.bongiovi Bekijk Berichten
    Hey,

ik heb een nieuwe frontclam (kunststof- op mn speedster (tevens nieuw gespoten) + 2 nieuwe achtervelgen.
    Ben ik nu best dat ik hier zo snel mogelijk de nodige bescherming op aanbreng? (meguiars 5 stappenplan)
    Ik heb de nodige Meg. produkten klaarstaan maar heb er nog geen gebruik van gemaakt (enkel van de shampoo/wash mitt natuurlijk wel al)

+ hoeveel app. pads kun je best in je bezit hebben om alle stappen uit te voeren? (volgens mij zat er maar 1 paarse pad in het wash en wax pallet)
    Is het ook aan te raden om op nieuwe lak met de klei te werken?

mvg
    andy
    Ten eerste kan je eigenlijk nooit genoeg pads hebben.
    Ik zou voor elk product minstens 1 applicator houden. Best niet mixen met producten en pads.
    Nieuwe lak zou ik niet kleien. Hierdoor kan je alleen maar slecht doen in mijn ogen omdat je eventuele marring (microkrasjes) kan aanbrengen op de verse lak.
    Ik zou gewoon je meguiars wax aanbrengen op de nieuw gelakte delen, eventueel de polish stap als je de zin/tijd hebt.
    En dan nog eventueel de nieuwe velgen waxen met een velgwax als je dat hebt.

Comment

Als die boel vers gespoten is zou ik toch nog een week of 6 wachten voor je aan begint.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Als die boel vers gespoten is zou ik toch nog een week of 6 wachten voor je aan begint.
        6 weken uitharden is wat lang.
        Over wax en sealant en nieuw gespoten wagens zijn wat verschillende meningen.
        De wax zou het uitharden van lak wat tegenwerken.

Comment

ok bedankt. ik denk dat ik hem in mei ga doen vermits ik dan toch een weekje verlof heb, verder nog enkele pads bijhalen dus, zijn hier ook verschillen in? ivm de velgwax, deze heb ik niet maar gewone wax zal ook wel volstaan?
          - Opel Speedster Driver -
          http://speedster1282.webs.com/

Comment

Working...
          X