Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Detailing, doet het iets?
Collapse
X
-
ikke!
maar de reactie was niet tegen u, maar tegen jochen. Jakkel wat komen uitlachen en dan daarna een dikke fout schrijven.
Sorry, da's in mijn ogen hetzelfde als iemand nawijzen terwijl uw broek vol met stront hangt. Hij heeft ze trouwens al zelf verbeterd.
Dus nogmaals, verder doen op dit niveau? Want straks doen ze het topic weeral dicht...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet is misschien toch beter om enkel bij het 'detailen' te blijven Geert.
Trouwens, niks mis met zijn aanspreekvormen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenikke!
maar de reactie was niet tegen u, maar tegen jochen. Jakkel wat komen uitlachen en dan daarna een dikke fout schrijven.
Sorry, da's in mijn ogen hetzelfde als iemand nawijzen terwijl uw broek vol met stront hangt. Hij heeft ze trouwens al zelf verbeterd.
Dus nogmaals, verder doen op dit niveau? Want straks doen ze het topic weeral dicht...
Misschien kunnen we in de toekomst proberen om elkaars ideeén wat meer te respecteren en open te staan voor andere zienswijzen , en misschien eens iets te proberen of uit te testen ,voor we ons uitspreken over iets waar we minder van op de hoogte zijn ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk BerichtenLaat jullie niks wijsmaken ,da's allemaal marketing en reclame !
Je laat je dan overhalen om kweetniehoeveel produkten te kopen en daarna weet je niet wat je er allemaal moet mee aanvangen !
Eigen ervaring leert me dat er genoeg met producten gezwaaid wordt door verkopers van allerlei slag. Er zijn genoeg mensen die de producten dan wel kopen (dikwijls van goede kwaliteit), maar die door de povere uitleg van de verkoper niet het verhoopte resultaat krijgen. Die hun kast staat dan dikwijls vol met in mijn ogen te duur betaalde producten (want ze zijn er niets mee) en zouden in mijn ogen beter af zijn met de goedkopere no nonsens producten die je kan krijgen bij bijvoorbeeld Auto5. Waarom? Minder moeilijk om aan te brengen (ook wel minder resultaat dan bij echte detailing producten) met beter resultaat dan professionele producten te hebben gebruikt op de verkeerde manier. Die mensen interesseert het trouwens niet dat hun auto tot in de puntjes kraaknet is en superhard blinkt (lees ze willen er geen dag of twee werk insteken). Zijn ze daarom minder autoliefhebber? Durf ik niet te zeggen!
Comment
-
Volledig akkoord Flappy,daarom ook mijn antwoord de vorige keer dat men zelf ook wat moeite moet doen om via alle beschikbare kanalen info te vragen voor men dure produkten gaat aankopen.
Hiermee vermijd je produkten te kopen die voor jouw auto-laktoestand niet nodig of niet geschikt zijn .
Zelfs de allerbeste kwaliteitsprodukten kunnen geen wonderen verrichten als deze niet op de correcte manier toegepast worden.
Ik geef een voorbeeld : gebruik een goede wax op een niet geclayede onzuivere lak ,resultaat zal niet slecht zijn en de lak zal wel iets beschermd zijn en iets meer glans hebben, maar de houdbaarheid-standtijd-bescherming van de wax zal maar een fractie bedragen van wat het zou zijn indien hij aangebracht was op een geclayde zuivere lak !
Dat niet iedereen een kraaknette,glanzende auto wil is zichtbaar als je even rond je kijkt in het verkeer, niks verkeerd mee vind ik .
Daarom ben je niet minder autoliefhebber dan iemand anders!
Het spijtige is wel dat al deze auto's in vele gevallen nooit wat bescherming krijgen in de vorm van een wax waardoor de auto er minder goed uitziet na enkele jaren,vele mensen
schrikken dan soms als ze te horen krijgen hoe veel-weinig ze krijgen als inruilwaarde van de dealer.
In mijn ervaring krijg je een hogere prijs bij een auto waarvan de lak krasvrij en glanzend staat, dat heb ik zelf al meerdere keren ervaren.
Wat ik soms moeilijk begrijp is het feit dat mensen zo weinig zorg besteden aan hun auto terwijl dit voor de meeste mensen de op 1 na zwaarste aankoop is tijdens hun leven ,na een woning !
Comment
-
dikwijls is het toch uit onwetendheid
ander voorbeeld om het aan te tonen. Tegenwoordig zie je op de teleshoppingzenders dat je een spuitpistool kan aankopen waarmee je je huis in een oogwenk kan omtoveren tot iets flashy/trendy. Er wordt zelfs gezegd dat je er autolak mee kan spuiten en ze laten dan een rood blinkende motorfiets zien. Veel mensen beseffen niet dat het de reinste zever is, maar kopen het toch voor dat doeleinde. Resultaat: mensen teleurgesteld.
Zelfde met de detailingproducten (maar dan de omgekeerde weg). Het product is goed, maar de verkoper legt het verkeerd uit. De mensen gebruiken het op die manier en worden teleurgesteld. Gevolg: goede producten gaan in de kast en zullen daar blijven staan tot ze ofwel in de vuilbak gaan ofwel tot de mensen dood gaan (de dochter die dan de kast opentrekt: kijk onze pa had hier nog een bus wax in de kast staan). Niet iedereen maakt gaat automatisch opzoekingswerk doen, want niet iedereen is vertrouwd met de beschikbare media. Ook hier een voorbeeldje: ondanks het feit dat het isoleren van je dak van een bestaande woning je bijna niets kost door alle premies die je krijgt, schat men dat maar 1/3 van de mensen effectief een premie aanvraagt. De anderen weten het niet of weten niet goed hoe aan die informatie te geraken.
Wij zijn een generatie opgegroeid met internet (enfin een deel toch) en halen veel informatie daar af (en dikwijls stel ik me ook vragen bij die informatie), maar er zijn nog genoeg mensen die afgaan op mondelinge informatie. Slechte informatie, slechte kwaliteit.
Misschien moet je ipv van jakkel mondeling te overtuigen hem eens uitnodigen om hem te laten zien wat de producten wel kunnen. Doe eens een stukje van zijn motorkap. Misschien dat hij dan wel inziet dat dreft niet de goede manier is om uw auto te wassen (neen jakkel, het is echt niet goed) en zal hij in de toekomst beter opletten in zijn uitspraken daarnaar. Maar hij kan evengoed zeggen: blinkt goed, maar die hoeveelheid werk steek ik er niet in en het interesseert me niet zo danig en is hij nog steeds tevreden met zijn manier van onderhoud.
Forums zijn een beetje zoals autorijden: ge kunt niet de volledige context van de communicatie vatten en dan worden dingen vaak verkeerd opgepakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenals ge het cynisme niet had begrepen, is dat eerder pijnlijk voor u
Zelden zo goed gelagen!