Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte punten velgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zwarte punten velgen

Heb nu al een tijdje die originele velgen van BBS en krijg ze nooit proper.
    Ben nu al overgestapt naar gewoon wassen van de auto naar de producten van poorboy's world en ziet een duidelijk verschil.

Nu mijn vraag is bestaat er ook zo een product voor deze zwarte vlekken te verwijderen en daarna terug te beschermen?

Ik was deze normaal altijd met gewoon water en spons.

Volgende winter gaan de velgen naar de velgenhersteller voor putten en krassen te vermaken.
    Bijgevoegde Bestanden
    Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
    2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
    2014 Golf 7 R ---> Verkocht
    2008 BMW E91 335i --> Verkocht
    2015 Golf 7 GTD

Je moet eens proberen kleien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Je moet eens proberen kleien.
      Inderdaad, dit is ingebakken remslijpsel en/of teerspetters.
      Is goed kleien is de boodschap
      Je hebt milde klei, en een iets agressievere klei moest je niet alles eraf krijgen..

Als je dit gedaan hebt kun je ze in de velgen wax zetten.. Bvb Rimwax of Wheelwax

Comment

Dank voor de reacties

Zijn dit de juiste producten dan:

Poorboys World Poly - Elastic Clay - 200gr in samenwerking met Poorboys World Spray and Wipe.
        Hoe gebeurd dit precies, is het beter dat je de velg afneemt voor te kleien?

Daarna als het kleien gebeurd is met Wheel Sealant van poorboy's world bewerken.
        2015 Golf 7 GTD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
          Dank voor de reacties

Zijn dit de juiste producten dan:

Poorboys World Poly - Elastic Clay - 200gr in samenwerking met Poorboys World Spray and Wipe.
          Hoe gebeurd dit precies, is het beter dat je de velg afneemt voor te kleien?

Daarna als het kleien gebeurd is met Wheel Sealant van poorboy's world bewerken.
          Ja dat is een goede combi, weet wel niet hoe zacht of hard die klei is.
          Heb er geen ervaring bij..

Best is dat je de velg afneemt ja, dan kun je overal beter aan..
          Spray en wipe sprayen op de velg, en dan met de klei erover gaan (Precies alsof je aant schuren bent)

Grtz

Comment

lichte aanslag kan ook verwijderd worden met een goede (agressieve?) velgenreiniger maar kleine lijkt me idd het beste

Comment

Gebruik je enkel water en een spons om je velgen te reinigen ?
              Een washmitt zal beter en zachter reinigen met minder kans op krasjes op de velgen.
              Als je dan ook nog ipv water een water-shampoosopje gebruikt en een goeie velgenborstel zal je de velgen grondiger kunnen reinigen tot achteraan in het velgbed.

Op die manier zal het vuil-teer-remslijpsel zich niet zo ophopen achteraan.

Om het vuil dat zich nu op de velg achteraan bevind kan je inderdaad best clayen, als er nog teerplekken zouden achterblijven na het clayen kan je deze verwijderen met Tardis of een andere teerverwijderaar.
              Daarna nog eens afwassen en spoelen .

Daarna de velgen een 2tal lagen Wheel Sealant en je kan ze daarna gewoon schoonhouden met water-shampoo.

Comment

Wat meer info over kleien

Instructievideo van het kleien van autolak. gebruikte materialen zijn klei van Poorboy's, Last Touch van Meguiar's, en een microfiber doek van Cobra.Demo aut...

En hier een volledig filmke, hoe je best velgen reinigt, inclusief kleien:

Instructievideo over het grondig cleanen van velgen. Gebruik is gemaakt van de Meguiar's Wheel Brightner, de Gold Class Ultra Safe Wheel Brush, Shampoo Plus,...
                Last edited by ; 21/02/2010, 15:02.

Comment

Een schuurpapiertje met niet te groffe korrel doet ook wonderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                    Een schuurpapiertje met niet te groffe korrel doet ook wonderen.
                    Wie gaat er nu met schuurpapier (hoe fijn ook !) op velgen gaan schuren als er veel zachtere minder aggresieve middelen bestaan ?

Comment

Zal deze eens onderhanden nemen de komende week of later.

Laat jullie dan het resultaat weten.
                      2015 Golf 7 GTD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lupogti Bekijk Berichten
                        Wat meer info over kleien

Instructievideo van het kleien van autolak. gebruikte materialen zijn klei van Poorboy's, Last Touch van Meguiar's, en een microfiber doek van Cobra.Demo aut...

En hier een volledig filmke, hoe je best velgen reinigt, inclusief kleien:

http://www.youtube.com/watch?v=vKcDX...eature=related
                        Hoe lang gaat zo een stukje klei mee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL love Bekijk Berichten
                          Hoe lang gaat zo een stukje klei mee?
                          Als je de klei opnieuw kneed en vormt moet je elke keer een proper vlak bekomen,eens dit niet meer gebeurt moet je de klei weggooien want dan is hij verzadigd met vuil.
                          Gebruik je hem toch verder dan zal je krassen in je lak krijgen door de vuildeeltjes die je over de lak trekt !!!

Het hangt er dus vanaf hoe vuil het te kleien oppervlak was, en hoeveel vuil de klei reeds opgenomen heeft.
                          Last edited by ; 23/02/2010, 01:32.

Comment

Ik sta op het punt om mijn zomervelgen onder handen te nemen:
                            Kan iemand me zeggen of ik de juiste produkten bestel:

1) Kleien met Poorboy Clay Bar (moet dit in combinatie met Spray en Wipe?)
                            2) Insmeren met Jeff's Werkstaat Prime Strong
                            3) Poorboy Wheel Sealant om een beschermlaag te geven

Welke doeken heb ik hiervoor nodig?

Alvast bedankt
                            Sintruin till I die

Comment

De producten zijn besteld, nu nog daarop wachten en daarna hopen op wat beter weer.

Die clay moet je inderdaad gebruiken met de spray & wipe.

Ik ga gewoon micro-vezels doeken gebruiken.

Zeg nog een vraagje in verband met die clay. Als je de hele auto clayt veronderstel ik dat de regendruppels er ook wel gemakkelijker vanaf gaan.
                              2015 Golf 7 GTD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                                De producten zijn besteld, nu nog daarop wachten en daarna hopen op wat beter weer.

Die clay moet je inderdaad gebruiken met de spray & wipe.

Ik ga gewoon micro-vezels doeken gebruiken.

Zeg nog een vraagje in verband met die clay. Als je de hele auto clayt veronderstel ik dat de regendruppels er ook wel gemakkelijker vanaf gaan.
                                Bedoel je de plekjes van regendruppels die opgedroogd zijn ?

Comment

Nee gewoon als het regent bij mijn wagen nu, blijven die druppels allemaal plakken aan de lak zogezegd. Veronderstel ik bij het clayen van de wagen moeten die er dan vloeiend aflopen.
                                  2015 Golf 7 GTD

Comment

Bedoel je dit effect ,parelen van het water op de lak (dit noemt men BEADING) .

d

Comment

Ja dit is het, nu is dit het geval bij mij.
                                      Met clayen zal dit niet meer zo erg voorkomen zeker.
                                      Ik denk dat het eraf zal lopen normaal gezien. Of ben ik mis?
                                      2015 Golf 7 GTD

Comment

Die beading krijg je door hem te waxen. Clayen en vervolgens dus waxen is dus de boodschap!
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                        X