Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte punten velgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

als de velgen niet goed onderhouden geweest zijn ga je die zwarte puntjes met niks meer wegkrijgen vrees ik want dan zitten ze als het ware ingebakken in de laklaag.
    Ik heb hetzelfde probleem, reeds met velgenreiniger, gekleid enz...geen avans....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
      Bedoel je dit effect ,parelen van het water op de lak (dit noemt men BEADING) .

d
      Beading word veroorzaakt door een verhoogde oppervlaktespanning op de lak.
      Deze oppervlaktespanning kan je al zien op een net gepolijste lak die je natmaakt.
      Door de verhoogde opp.spanning word verhinderd dat een waterdruppel uitvloeit , deze beading zal je nooit zien op een lak waar geen bescherming in de vorm van een wax-sealant op zit.
      Daar zal elke druppel uitvloeien en zal er een waterfilm op de lak liggen i.p.v druppels.

Wil je geen beading op de lak van je auto dan is de enige oplossing er geen wax op aan te brengen maar dan is de lak ook niet beschermd tegen invloeden van buitenaf !

Comment

Dank u voor de uitleg, maar dan heb ik toch nog liever die druppels op de lak of geen beschermende lak.
        Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
        2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
        2014 Golf 7 R ---> Verkocht
        2008 BMW E91 335i --> Verkocht
        2015 Golf 7 GTD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
          Dank u voor de uitleg, maar dan heb ik toch nog liever die druppels op de lak of geen beschermende lak.
          Da's de enige en juiste conclusie die je trekt !

Comment

Heb ze vandaag gegkleied. De buitenkant helemaal en de binnenkant met een speciaal product voor velgen te kuisen tegen remvloeistof en dergelijke. Alles is er bijna af. Voor de binnenkant zou ik inderdaad de velgen moeten afnemen, maar voorlopig zal dit nog niet gebeuren. Ben content van het resultaat zoals ze nu zijn.
            2015 Golf 7 GTD

Comment

heb net hetzelfde op een van mijn velgen gehad maar heb het er nog afgekregen
              Krijg je een ander resultaat na dat kleien of is het enkel om het vuil is weg te doen?

Comment

Die blinken veel meer, zeker na de wheal-sealent er nog eens op. Wat ik ook merkte is dat ze weer glijden de velgen. Als ik aan het kleien was, was het juist lijk schuurpapier dat ik had. Kon de klei bijna niet bewegen. Na een tijdje ging het dan terug zeer soepel.
                2015 Golf 7 GTD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                  Ik sta op het punt om mijn zomervelgen onder handen te nemen:
                  Kan iemand me zeggen of ik de juiste produkten bestel:

1) Kleien met Poorboy Clay Bar (moet dit in combinatie met Spray en Wipe?)
                  2) Insmeren met Jeff's Werkstaat Prime Strong
                  3) Poorboy Wheel Sealant om een beschermlaag te geven

Welke doeken heb ik hiervoor nodig?

Alvast bedankt

Ik heb de produkten via wax-it gekocht en alle zomervelgen ermee ingesmeerd !
                  Redelijk wat werk ermee gehad maar.......
                  WAT EEN VERSCHIL !
                  Die blinken terug zoals nieuw en ze blijven véél langer clean, remsmeersel pakt
                  idd niet zo gemakkelijk meer op de velg !
                  Dus voor de twijfelaars.....
                  Sintruin till I die

Comment

i love beading clay van meguiars is geen agressieve klei neem ik aan omdat ik mijn velgen daar niet met proper krijg misschien iemand voorstel voor andere?

Comment

Working...
                    X