Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roestpuntje op de lak?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• roestpuntje op de lak?

tijdje terug de clio gekleid en gewaxed

nu tijdje terug tijdens de wekelijks of 2wekelijkse wasbeurt weer gezien dat er lijk roestpuntje, bruine puntjes in de lak zitten
    nu, ik kan die normaal gewoon met mijn nagel zo ne keer over gaan en dan wa opblinken en da goed maar hoe het komt geen idee...

ik ga hem binnenkort eens terug onderhanden nemen denk ik maar nu zoek ik een goede wax die toch eventjes bescherming biedt.

momenteel was de behandeling wassen, kleien met meguiars, eventueel polieren met autoglym reconditioner (of hoe noemt het juist...) en dan waxen met autoglym (rode etiket)

dan heb ik ook nog zwarte stippen op de velgen die ik nie meer af krijg. ik gebruikte lang de autoglym wheel cleaner maar het hardnekkige krijgt em blijkbaar nie meer af...

nu, auto is dagdagelijks gebruikt ook dus...

iedere wasbeurt wordt hij eerst afgespoten met de hogedruk spuit
    dan inzepen met autoglym body shampoo conditioner
    dan afspuiten met hogedruk of gewoon de lans
    afdrogen met meguiars watermagnet

ik heb al eens zitten rondneuzen voor zo'n foamdinges voor op de karcher maar sta nog nergens daaromtrend

dus als er iemand wa antwoorden heeft op de vele vragen of tips mag altijd. ik ben graag bezig aan den auto kwa poetsen

uitlaat doe ik bv met koperpoets telkens

groeten en sorry voor de lange post

Dominique

Die bruine roestpuntjes lijkt me vliegroest te zijn.
    Staat je auto soms geparkeerd in de buurt van een spoorweg want dat is meestal der oorzaak van vliegroest op auto's .
    Vliegroest is afkomstig van de wrijving van treinonderstellen-wielen op de rails, tijdens remmen komen er nogal wat metaaldeeltjesq vrij ,deze komen in de lucht terecht en vallen dan ergens anders neer bvb. op je auto.

Waxen die lang bescherming bieden zijn bvb. Collinite 476 ,m16,m21 .
    Een hele goede combi is m21 (sealant) getopt met m16.

De zwarte stippen op de velgen zal waarschijnlijk teer en ingebrand remstof zijn , dit kan je verwijderen met clayen en een teerverwijderaar.
    Als je daarna de velgen behandeld met een goeie wheelwax bvb.Poorboys Wheel Sealant kan je ze perfect proper houden met water en shampoo alleen.

Voor een foamgun moet je maar eens op de onderstaande linkjes klikken !

Comment

toevallig adresjes waar ik alles kan vinden? of nog bepaalde merken en webshops?

ik sta nie zo heel ver van het station

denk in vogelvlucht ne km of 2 max

Comment

Dominique,

www.carclean.nl

Daar vind je echt alles wat je nodig hebt!!

Alles bijna in voorraad,zeer goede prijzen en zeer snel geleverd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
          Die bruine roestpuntjes lijkt me vliegroest te zijn.
          Staat je auto soms geparkeerd in de buurt van een spoorweg want dat is meestal der oorzaak van vliegroest op auto's .
          Vliegroest is afkomstig van de wrijving van treinonderstellen-wielen op de rails, tijdens remmen komen er nogal wat metaaldeeltjesq vrij ,deze komen in de lucht terecht en vallen dan ergens anders neer bvb. op je auto.

Waxen die lang bescherming bieden zijn bvb. Collinite 476 ,m16,m21 .
          Een hele goede combi is m21 (sealant) getopt met m16.

De zwarte stippen op de velgen zal waarschijnlijk teer en ingebrand remstof zijn , dit kan je verwijderen met clayen en een teerverwijderaar.
          Als je daarna de velgen behandeld met een goeie wheelwax bvb.Poorboys Wheel Sealant kan je ze perfect proper houden met water en shampoo alleen.

Voor een foamgun moet je maar eens op de onderstaande linkjes klikken !

http://www.carclean.nl/product/Autob...48_100908.aspx
          Carclean.nl had ik ook al gepost in mijn reply .Linkjes hierboven !!
          Super shop met enorme keuze en vlugge en correcte afhandeling van bestellingen !

Comment

thanks wim en geert

zodra het wa warmer begint te worden bestellen en me eens weekendje bezig houden

Comment

Ik had ook van deze roestplekjes op mijn witte A3 nadat mijn wagen een tijdje naast een treinspoor geparkeerd stond. Deze lieten zich echter probleemloos verwijderen met een schhuurpapiertje met fijne korrel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                Ik had ook van deze roestplekjes op mijn witte A3 nadat mijn wagen een tijdje naast een treinspoor geparkeerd stond. Deze lieten zich echter probleemloos verwijderen met een schhuurpapiertje met fijne korrel.
                ontplof gast

Comment

Welk schuurpapier en welke korrel dan ?
                  En hoe heb je de lak behandeld na het schuren ?
                  Geef dan eens een grondige gedetaileerde uitleg qua techniek.produkten enzovoort !

Comment

Een gewoon schuurpapiertje van de Brico. Een schuursponsje voor de afwas met een beetje Jif helpt ook. Daarna goed afspoelen met water. Op een witte wagen zie je zowiezo weinig krassen. De lak van een premium voertuig heeft eigenlijk maar weinig verzorging nodig.

Comment

Haha, zeveraar.
                      Ik ben nu zelf wel geen detailingnicht, maar je moet geen groot verstand zijn om te weten dat je niet met schuursponskes en schurende producten à la Cif of Dreft op je lak moet gaan beginnen. Dan is 't beter van dat roestpuntje er gewoon op te laten.

Neen, aan de topicstarter: volg deze "raad" van ferdinand alstublieft _niet_ op.
                      Life's too short. Not to. Live it.
                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Een gewoon schuurpapiertje van de Brico. Een schuursponsje voor de afwas met een beetje Jif helpt ook. Daarna goed afspoelen met water. Op een witte wagen zie je zowiezo weinig krassen. De lak van een premium voertuig heeft eigenlijk maar weinig verzorging nodig.
                        Zo een antwoord had ik dus verwacht ,vandaar mijn vraag om eens te verduidelijken hoe je dit dan deed !
                        Als jij beweert dat dit geen doffe plekken nalaat op een witte lak laat dan maar eens je ogen nakijken,zet de auto eens in het zonlicht of zet er eens een lamp op .
                        Voor je "raad" geeft aan mensen om een probleem aan te pakken op zo'n manier informeer je je beter eens goed of verdiep je eens in deftige lakcorrectietechnieken-produkten.

Of het nou om de lak van een "premium" (whats in a name) voertuig of een gewone auto gaat doet zelfs niet terzake.

Comment

ben carrossier-voorbereider dus heb al de gevolgend gezien van schuursponsje, zo gek en stom ben ik niet
                          doe gij maar op uw premium A3
                          kweet niet wat die persoon zijn probleem is

ben ondertussen op de website van carclean geraakt maar mens lief, al die producten... hoe weet ik eigenlijk wat goed is...

ik persoonlijk gebruik graag van autoglym, maar of er nog iets beter bestaat..., geen idee

heb nu toch eens mailke gestuurd want heb last van swirls ook

zodra het weer wat beter wordt, ga ik terug weekendje spenderen aan den auto denk ik.

die poliermachine ziet er me ook wel goed uit (op de website)

Comment

Working...
                          X