Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Katten ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

katten van de buren zullen het niet zijn denk ik. een kat heeft immers zijn eigen gebied waar uw kat normaal gezien over waakt. en 't zou al heel toevallig zijn mocht er ook ééntje met een magneet rondlopen.

ik zou alvast eens de nagels van de kat knippen
    katten lopen hun nagels niet af zoals een hond en krijgen daarmee soms nogal lange scherpe nagels. 1 keer om de zoveel tijd nageltjes knippen doet wonderen.

en het is kattentijd natuurlijk. dan lopen ze allemaal wat hevig;
    wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
      ???

En wat katten doen weten we al... Dan denken we nog maar niet als ze beginnen sproeien tegen je velgen

...
      dat is pas een merde.
      regelmatig sproeien er wilde katten tegen men wagen, als ik bij men ouders ben.
      en dat stinkt.
      wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
        Sluit uw garage gewoon af van katten. Dat magneetje en dat hele systeem is nergens voor nodig.

Als je gaat slapen gewoon deur vast, als de kat buiten is blijft ze buiten, zit ze binnen blijft ze binnen, tot 's morgens. En uit de garage.
        Goed idee. Zo zie ik het zelf ook.

Maar mijn madam natuurlijk niet. Ze vreest dat de kat verder van huis zou kunnen beginnen lopen als ze merkt dat ze niet meer binnen kan via het luikje (toch als ze langere tijd niet meer binnen kan). En ook dat ze op die manier onder een auto zou kunnen terecht komen.

Nu, als we beiden gaan werken zijn is er eigenlijk geen probleem. Dan mag de kat zoveel binnen en buiten lopen als ze wil, want dan is mijn auto er toch niet.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
          katten van de buren zullen het niet zijn denk ik. een kat heeft immers zijn eigen gebied waar uw kat normaal gezien over waakt. en 't zou al heel toevallig zijn mocht er ook ééntje met een magneet rondlopen.

ik zou alvast eens de nagels van de kat knippen
          katten lopen hun nagels niet af zoals een hond en krijgen daarmee soms nogal lange scherpe nagels. 1 keer om de zoveel tijd nageltjes knippen doet wonderen.

en het is kattentijd natuurlijk. dan lopen ze allemaal wat hevig;
          Onze kat is bang van een andere kat uit de omgeving. Die andere is ook een groter en forser. En die kat zat al eens in onze garage, wat er duidelijk op wijst dat ze een magneetje rond haar nek draagt om bij haar baasje via een kattenluikje binnen te kunnen.
          En als onze kat 's nachts in huis zit (ze zit in een kamer apart waar ze niets kan kapot maken), is het natuurlijk goed mogelijk dat die andere kat onze garage binnen komt zonder dat onze kat kan reageren.

Onze kat haar nagels zouden idd nog eens mogen geknipt worden, al zal dat niet veel uithalen als het die andere kat was.

Probleem is ook dat je op mijn nog nieuwe wagen sowieso snel krasjes ziet van kattenpoten, aangezien er gewoonweg nog niet veel swirls op staan. Een krasje meer of minder valt dan toch op.
          Last edited by Beta; 09/03/2010, 18:57.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
            Ik had vroeger hetzelfde probleem met de 2 katten van de buren en mijn eigen kat , ik heb het op de volgende manier opgelost.

Zorg dat er een dikke deken op de motorkap ligt, steek de uiteinden van de deken onder de motorkap zodat de deken echt goed op zijn plaats blijft liggen !
            Koop zo'n waterjetpistool en ga op de uitkijk zitten, als er een kat op de motorkap gaat liggen geef je het beestje de volle lading !
            De kat zal als een furie rechtspringen en zich afzetten op de motorkap,vandaar dat ik zeg dat de deken heel goed moet bevestigd zijn en dik genoeg ,doe je dit zonder een dikke deken dan heb je serieuze krassen in de lak doordat de kat zich met haar klauwen afzet op de motorkap !
            Is misschien niet diervriendelijk maar wel doeltreffend !

Meestal hoef je dit maar 1 keer te doen,katten zijn slim genoeg om het verband te leggen ,zij associeren dan het liggen op de auto met een ferme koude douche !
            Het hoeft nog niet eens een krachtige waterstraal te zijn. Katten kan je idd zaken afleren door er water op te spuiten. Alleen, als het een kat uit de omgeving is, zal ze zeker niet binnen komen als ik in de garage ben.
            Die keer dat die kat binnen zat in onze garage, stond het luikje zo dat onze kat wel binnen kon, maar niet terug buiten. Mijn vriendin wandelde de garage binnen, zag die andere kat en riep. Gevolg: die kat in volle paniek recht naar dat deurtje waar ze niet meteen door geraakte. Ze gaf echter niet op. Resultaat: het plastieken kattenluikje sprong deels kapot.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
              En is nog leuk ook!
              Ik vrees alleen dat ik dan wel problemen ga krijgen met de buurman (want wij hebben zelf geen katten)
              Toen ik dat gedaan heb waren de buren verwittigd ,indien ze niet akkoord gingen kregen ze een factuur van de schade aan mijn auto's ,de keuze was snel gemaakt merkte ik !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                Ik had vroeger hetzelfde probleem met de 2 katten van de buren en mijn eigen kat , ik heb het op de volgende manier opgelost.

Zorg dat er een dikke deken op de motorkap ligt, steek de uiteinden van de deken onder de motorkap zodat de deken echt goed op zijn plaats blijft liggen !
                Koop zo'n waterjetpistool en ga op de uitkijk zitten, als er een kat op de motorkap gaat liggen geef je het beestje de volle lading !
                De kat zal als een furie rechtspringen en zich afzetten op de motorkap,vandaar dat ik zeg dat de deken heel goed moet bevestigd zijn en dik genoeg ,doe je dit zonder een dikke deken dan heb je serieuze krassen in de lak doordat de kat zich met haar klauwen afzet op de motorkap !
                Is misschien niet diervriendelijk maar wel doeltreffend !

Meestal hoef je dit maar 1 keer te doen,katten zijn slim genoeg om het verband te leggen ,zij associeren dan het liggen op de auto met een ferme koude douche !
                Hahaha ge kunt daar zo lang zitten wachten op een kat hoor.

Comment

't vraagt inderdaad veel geduld maar je moet er wat voor over hebben !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                    Katten, vogels en insecten zijn de grootste autovijanden.

Insecten worden gegeten door vogels,
                    Vogels worden gegeten door katten.
                    Maar niemand wil katten eten
                    ....
                    2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                    2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

De poes doodschieten ?
                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                      1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
                        De poes doodschieten ?
                        Hopelijk leest GAIA nu niet mee he !!!

Comment

amai, een hoop triestige mensen hier...

laat ons dan ineens alles afschaffen of doodmaken wat ook krassen geeft op uw auto. Misschien vergeten dat uw auto een gebruiksgoed is en daardoor ook gebruiksschade zal oplopen

als ge problemen hebt met katten die krassen maken op uw auto zijn er diervriendelijke oplossingen genoeg

Een overtrek is er één van want die maakt nog altijd een pak minder krassen (en vooral diepe) dan uw kat kan doen. En als ge het niet kunt verdragen dat de kat op uw auto komt zitten waarom is er dan in de eerste plaats een kat gekomen? En als ze niet op de motorkap mag zitten, doe ze dan open vermits uw auto toch in de garage slaapt. Doe met uw koffer hetzelfde en de kat zal niet zelfs niet meer op het dak van de auto geraken.

ik heb zelf een langharige kat en als het vochtig weer is plakt er zand en dergelijke in de vacht. Als die dan een nachtje op de motorkap heeft geslapen (omdat die lekker warm is) ben ik ook niet echt happy natuurlijk, maar ik heb nooit onherstelbare schade gezien.
                          Als ik eerlijk ben brengen mijn kinderen meer 'schade' toe aan de auto dan de kat. En niet omdat ze slecht opgevoed zijn, maar wel door hun 'hevigheid' net omdat ze kinderen zijn.
                          www.peugeotforum.be

Comment

Onverklaarbaar aan katten is dat ze telkens je passeerd met de auto, ze nog net willen de straat oversteken , terwijl er eigenlijk net geen genoeg tijd meer voor is!
                            Patsss

Comment

Lezen is moeilijk zeker???

De auto staat in een afgesloten garage en het is niet hun eigen kat die erop kruipt.

Ik heb geen probleem met katten, maar als eigenaar moet je zorgen dat je buren er geen overlast van hebben. In ons huurhuis een buur met een koertje van 10m² in combinatie met 25 katten... Logisch dat die bij ons gingen slapen, lopen, pissen en kakken...
                              Nu oud buurvrouwke (heel oud) met veel katten die ik liever niet in mijn tuin zit. Daar heb ik zo mijn oplossing voor...
                              belachlijk doen blijkbaar nog veel makkelijker

punt blijft: wilt ge geen katten op uw auto bestaan er andere manieren genoeg

en voor uw kattenprobleem bestaan er ook oplossingen: lees dierenbescherming en wijkagent. Als er overlast is moet ge blijven van uw oren maken tot die opgelost is. Als de buurmvrouw niet voor rede vatbaar is kunt ge via die kanalen gaan. De dierenbescherming alsook de wijkagent zullen snel genoeg zien dat die persoon niet in staat is om voor 25 katten alleen te zorgen en zullen dan ook gepaste maatregelen nemen.
                              www.peugeotforum.be

Comment

ge zijt tegen de verkeerde aan het zagen

doe uw schoen uit en lees op de onderkant hoeveel IQ ge hebt want als er iemand iets aan zijn mentale leeftijd moet doen zijt gij het wel

de volgende keer dat ge komt zagen, stuur ik mijn kat
                                www.peugeotforum.be

Comment

miauw
                                  www.peugeotforum.be

Comment

...Ik heb geen probleem met katten, maar als eigenaar moet je zorgen dat je buren er geen overlast van hebben. In ons huurhuis een buur met een koertje van 10m² in combinatie met 25 katten... Logisch dat die bij ons gingen slapen, lopen, pissen en kakken...
                                    Nu oud buurvrouwke (heel oud) met veel katten die ik liever niet in mijn tuin zit. Daar heb ik zo mijn oplossing voor...

'k denk niet dat jij ooit al een kat als huisdier hebt gehad. Een hond kan je leren luisteren, maar een kat kan je heel wat moeilijker iets aanleren. Probeer maar eens aan een kat duidelijk te maken wat het einde van je tuin is, dan gaat niet. Vergeet niet dat een kat nog veel 'wilder' is dan een hond.