Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Swirls verwijderen met de hand op recente VAG-lak?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Swirls verwijderen met de hand op recente VAG-lak?

Is het mogelijk om lichte swirls met de hand te verwijderen op VAG-lak? De auto is van 2009...

De bedoeling is hetvolgende:

Nu het goede weer gaat beginnen (allé ja, hopelijk toch), ga ik de auto nog eens als volgt onder handen nemen:

- wassen/drogen (Poorboy's Suds)
    - kleien
    - glaze (Poorboy's black hole)
    - sealant (Blackfire diamond all finish paint protection)
    - wax (Poorboy's Natty's)

Tussen het kleien en de glaze zou ik nog een extra stap willen inlassen: de lichte swirls (die er ondanks alle zorgen toch lichtjes zijn) zo veel mogelijk verwijderen met de hand aangezien ik geen DA heb. De rest wordt dan opgevuld/gemaskeerd door de black hole.

Bestaat er hiervoor een produkt of begin ik er beter niet aan met de hand?

Oorspronkelijk geplaatst door motorhead99 Bekijk Berichten
    Is het mogelijk om lichte swirls met de hand te verwijderen op VAG-lak? De auto is van 2009...

De bedoeling is hetvolgende:

Nu het goede weer gaat beginnen (allé ja, hopelijk toch), ga ik de auto nog eens als volgt onder handen nemen:

- wassen/drogen (Poorboy's Suds)
    - kleien
    - glaze (Poorboy's black hole)
    - sealant (Blackfire diamond all finish paint protection)
    - wax (Poorboy's Natty's)

Tussen het kleien en de glaze zou ik nog een extra stap willen inlassen: de lichte swirls (die er ondanks alle zorgen toch lichtjes zijn) zo veel mogelijk verwijderen met de hand aangezien ik geen DA heb. De rest wordt dan opgevuld/gemaskeerd door de black hole.

Bestaat er hiervoor een produkt of begin ik er beter niet aan met de hand?
    Het probleem is dat je met de hand de korrel uit een echt polish niet verwerkt krijgt. Dat heeft 2 gevolgen:
    1) Je swirls gaan niet verminderen

2) Doordat de korrel niet verwerkt en dus ook niet afgebroken wordt kan je met marring komen te zitten. Dat maakt dat je je lak net doffer maakt ipv meer glans geeft

Dus ik zou het met de hand bij black hole houden.

Comment

Bert, zou een cleaner dan nog iets meer kunnen bieden voor de black hole? Bv. Dodo Juice Lime Prime? Als ik me niet vergis heeft die ook een fijne korrel?

Comment

Bert, zou een cleaner dan nog iets meer kunnen bieden voor de black hole? Bv. Dodo Juice Lime Prime? Als ik me niet vergis heeft die ook een fijne korrel?
        Idd, de lime prime heeft een lichte korrel en heeft op een zachte lak ook wat correctie. Maar verwacht daar niet teveel van hoor

Met de machine is lime prime bvb wel al vrij goed om bvb héél lichte waskrassen weg te werken

Comment

Ik heb vorig jaar mijn vriendin haar wagen met de hand behandeld met swirl-X. Ik was zeer tevreden van het resultaat en plan dit binnenkort opnieuw te doen. (wassen-clayen-swirl x-tech wax).

Comment

Ik denk dat ik de handmatige correctie maar achterwege ga laten dan. kheb het gevoel dat ik binnenkort toch wel eens de stap zal moeten maken naar machinaal werken. Misschien eerst een workshopje volgen...

Is er dan nog een pure cleaner die ik kan gebruiken na het clayen en voor de black hole?

nvdd, was dit ook op VAG-lak?

Comment

Ik denk dat ik de handmatige correctie maar achterwege ga laten dan. kheb het gevoel dat ik binnenkort toch wel eens de stap zal moeten maken naar machinaal werken. Misschien eerst een workshopje volgen...

Is er dan nog een pure cleaner die ik kan gebruiken na het clayen en voor de black hole?

Dit was op een Mitsubishi Colt, waarvan de lak veel zachter is dan VAG of andere duitse merken.

Comment

Een pure cleaner gaat wat overbodig zijn vermits Black Hole al cleaners bevat.
                Persoonlijk zou ik me niet moe maken om de auto met de hand proberen te polieren.
                Zolang je enkel met lichte swirls zit voldoet die Black Hole prima denk ik.
                Een mooie wax er boven op en ->
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                X