Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chroom

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• chroom

Is het echt zo schadelijk om remstofverwijderaar te gebruiken om uw chroom op te blinken? Volgens de info op de spray mag dit niet gebruikt worden op gelakte of verchroomde elementen. Toch heb ik dit product al eens gebruikt om onze grille van de wagen op te blinken = mooi effect! Het gaat over "turtle wax" met het product "extreme nano-tech formula"

Als dat erbijstaat zal dat wel zen reden hebben hé.

Misschien ziet ge dat niet na 1 keer te gebruiken, maar bv na meermaals gebruik gaat hij uitslaan, corrosie enz...

Als ge een pure staalplaat buitenlegt roest ze ook niet na 1 keer te regenen, maar als ge ze maanden en maanden laat liggen wel é

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Novel Bekijk Berichten
      Is het echt zo schadelijk om remstofverwijderaar te gebruiken om uw chroom op te blinken? Volgens de info op de spray mag dit niet gebruikt worden op gelakte of verchroomde elementen. Toch heb ik dit product al eens gebruikt om onze grille van de wagen op te blinken = mooi effect! Het gaat over "turtle wax" met het product "extreme nano-tech formula"
      Ik stel me een paar vragen bij deze post:

1) wat is remstofverwijderaar? Velgenreiniger?

2) waarom zou je met een remstof verwijderaar chroom willen oppoetsen? Daar bestaat andere producten voor.

3) Dat 'chroom' op die grille is waarschijnlijk gewoon plastic en de mannen van turtle wax zullen doelen op echt chroom?
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Er zijn zoveel betere dingen voor chroom ... waarom daar remstofverwijderaar voor gebruiken

Comment

Is het dit produkt dat je gebruikt om "chroom" op te blinken ?
          LINK naar produkt.

Lees eens goed waar dit voor geschikt is :

Can be used on alloy,chrome ,steel and plastic wheel trims .
          Mag gebruikt worden op lichtmetaal,chroom,staal en plastic wieldeksels !
          Aangezien dit een wheelcleaner is bedoelt men lichtmetalen ,chroom en stalen velgen.
          Geen chroom grilles enzo ,deze zijn tegenwoordig op de meeste auto's kunststoffen die gelakt worden.

Comment

Via een vriend vanmij heb ik dit product leren kennen. Toen ik het product gebruikte waren onze velgen zo zwart dat ik zelf niet meer wist dat de mercedes ster in de velg eigenlijk "verchroom" was. Zo zat ik met de gedachte om onze (sterk vervuilde) grill op te blinken. Wat ik dan ook deed! Wat een heel mooi resultaat opbracht. Maar op de flesverpakking staat er duidelijk op dat dit product niet mag gebruikt worden op verchroomde elementen. Daarom deze vraag op het forum.

bedankt

Comment

Gewoon is goed op 'tuffen' doe de chroom ook blinken

Comment

Via een vriend vanmij heb ik dit product leren kennen. Toen ik het product gebruikte waren onze velgen zo zwart dat ik zelf niet meer wist dat de mercedes ster in de velg eigenlijk "verchroom" was. Zo zat ik met de gedachte om onze (sterk vervuilde) grill op te blinken. Wat ik dan ook deed! Wat een heel mooi resultaat opbracht. Maar op de flesverpakking staat er duidelijk op dat dit product niet mag gebruikt worden op verchroomde elementen. Daarom deze vraag op het forum.

bedankt
                Over welk product heb je het nu eigenlijk?
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Over welk product heb je het nu eigenlijk?
                  Over het product waarvan jij me de link hebt gegeven, maar bij mij staan er wel degelijk op niet gebruiken op verchroomde velgen en...

Comment

Over het product waarvan jij me de link hebt gegeven, maar bij mij staan er wel degelijk op niet gebruiken op verchroomde velgen en...
                    Welke link? Wanneer? KAn me het niet herinnneren.

Iig, als het erop staat dat je het niet mag doen dan zou ik het ook niet doen. Ook al is die grille van plastic...
                    Warschijnlijk krijg je die grille ook proper met wat quick detailer ofzo. Desnoods met een chemische reiniger zoals Carlack of Lime Prime...
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                      Welke link? Wanneer? KAn me het niet herinnneren.

Iig, als het erop staat dat je het niet mag doen dan zou ik het ook niet doen. Ook al is die grille van plastic...
                      Warschijnlijk krijg je die grille ook proper met wat quick detailer ofzo. Desnoods met een chemische reiniger zoals Carlack of Lime Prime...
                      sorry ik bedoelde de link van geert, zie hierboven. Maar daar gaat het eigenlijk niet over hé. Heb ik nu schade gedaan of niet, want ik heb ook de nieren rond mijn ramen ook met dit product proper gemaakt. Kortom de verchroomde (of look a like) delen op onze wagen waren zo vuil, dat ik alle delen van de wagen met dit product heb gekuisd. Ik heb ook foto's van voor en na. Daar is duidelijk op te zien dat de nieren, grille, kofferelementen, handvaten, enz. echt lelijk waren. En wees gerust met "frotten" alleen ging het echt niet weg!

Comment

Ik geloof je wel hoor, dat dat product erop werkt. Maar er zijn beter dingen, een velgenreiniger is gewoon te aggresief daarvoor.
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                        X