Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Steenslag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Steenslag

Onlangs het schoon weer vandaag heb ik de auto gewassen , met de nadeel dat er weer van alles boven komt drijven. Ik heb nu 4300km ongeveer en heb hem nu ongeveer een half jaar.
    Ik zou graag willen weten ook van andere mensen die hier een abarth 500 bezitten als dit normaal is. ik ga nu voorlopig gewoon willekeurige pics van internet nemen, die later worden gevolgt door pics van mijn eigen auto waar de steenslag zich bevind.( ik probeer morgen pics te nemen). ik zal markeren waar de steenslag zich bevind. en uiteindelijk wil ik weten als dat normmaal is wat eigenlijk logisch is maar tegelijkertijd ook niet. zelf op de striping heb ik hier en daar een wit puntje. Ik weet zelf ook dat steenslag niet te vermijden is ! maar toch 4300km en al veel steenslag . Ik wil niet weten hoe het is als ik de wagen 100k km heeft. alle tips zijn welkom

alvast bedankt!
    Bijgevoegde Bestanden

Dat is 100% normaal. Dat zijn zeer gevoelige plaatsen.
    Het beste wat je kan die is die plekken beschermen door er van die doorzichtige 3M anti-steenslag folie op te kleven. Anders gaat het alleen maar erger worden
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

misschien een spotrepairke ? en dan pas de folie erop anders sluit ik de schade tussen de folie in en dat is zonde ! maar alvast bedankt

Comment

Is het al zo erg dan? Post eens wat pics morgen ofzo...
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Erg , misschien is het niet erg voor u voor de een wel en voor de ander wat minder .
          Maar in ieder geval , ik kan het niet aanzien!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Abarth 500 Bekijk Berichten
            Erg , misschien is het niet erg voor u voor de een wel en voor de ander wat minder .
            Maar in ieder geval , ik kan het niet aanzien!
            Same here zou ook graag spotrepair laten doen ma je vindt daar eigenlijk weinig over op t net.

Comment

Door de belabberde staat van de wegen (strenge winter) is er dit jaar veel meer steenslagschade en schade aan de voorruit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adzoera Bekijk Berichten
                Same here zou ook graag spotrepair laten doen ma je vindt daar eigenlijk weinig over op t net.

?
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Het probleem is dat de standaard vernis van veel fabrikanten (en zeker de italiaanse) belachelijk van kwaliteit is.
                  Een goede vernis (die ongeveer 3x zoveel per liter kost) houdt ongeveer 90% van de steenslag tegen.
                  ----------------------------------------------------------------------------------
                  2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                  2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                  Pictures here: BMW 7 Series
                  1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                  Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                  It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                  It might need half a starsystem to turn around,
                  but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                  Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Ik behandel steenslag op mijn witte A3 met roestwerende rode menieverf. Achteraf een foefje witte lak er over en klaar is kees.

Comment

spotrepair bij een goede carrosier:
                      voor:

Na:

kost normaal wel 500€

waarmee ik maar wil zeggen: het is duur maar de moeite waard, daarna kan je er de 3M folie opkleven
                      Last edited by Ice_ken; 07/04/2010, 21:24.
                      2015 BMW S1000R
                      2010 Renault Clio RS Cup
                      1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

bij mij mijn voorbumper ook zo op het moment, en ben aan het twijfelen of ik het ook ga doen ja of nee.
                        maar als ik het ga doen ga ik toch een nosebra aanschaffen voor mijn auto.

Find domain names, web hosting and online marketing for your website -- all in one place. Network Solutions helps businesses get online and grow online with domain name registration, web hosting and innovative online marketing services.

Comment

Mijne Abarth heeft nu 12 000 km. Heb op de carrosserie enkel 2 kleine puntjes steenslag. Wel op de ruit verschillende puntjes

Comment

Het is logisch eigenlijk, want de wiel neemt stenen op en smijt ze tegen de aangeduide plekken .Op de snuit heb ik er ook 2 een heb ik bijgewerkt (moet nog afgewerkt worden) die is nu al niet te zien , en de ander op mijn embleem. Maar op de snuit is het normaal , maar dat het zo erg is bij de andere plekken snap ik niet .Idd slechte kwaliteit van vernis enz , maar ik vind het raar dat jij er maar 2 hebt corvetteboy! Dan heb jij geluk .
                            Last edited by ; 08/04/2010, 00:23.

Comment

Voor mij juist hetzelfde zoals als reeds eerder vermeld. Twee plekjes, verder niets te zien.

Rij jij soms veel op de baan tussen Opglabbeek, Gruitrode en Bree? Daar is het slecht om te rijden, die baan is in slechte staat en de steentjes vliegen daar goed in het rond als je erop rijdt en als je iemand voor je hebt.

Comment

nee nooit , ik rij veel weg naar zwartberg , As , maasmechelen en genk

Comment

je zou eens moeten komen kijken jonny misschien wel een spot repair nodig , het lijkt wel alsof je veel hier in de buurt bent , niet dat ik je ooit gezien heb ofzo

Comment

Dit zijn wat pics van iemand waar ik mee contact heb , Hij is van England en heeft hem nu een jaar. Ik heb vandaag nog geen tijd gehad voor foto's te nemen. Ik had de middag! Maar morgen moet het lukken. Zo erg is het nu niet als op deze foto maar het is wel deze soort schade aan de wielkasten en op de side skirts en op de rest van de aangeduide plekken.

Ps niet voor gevoelige kijkers
                                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ik kom wel eens in de buurt van Opglabbeek met mijn werk. Dan passeer ik er wel eens, maar dat is nooit met de Abarth, maar met de bedrijfswagen.

Spotrepair is niet nodig, zodra de snuit wat meer heeft, dan gaat hij binnen en wordt de neus onder handen genomen bij Becar. Steenslag kan je niet echt vermijden, dat weet ik nog bij mijn tweede (Golf mk2 GTI) en derde wagen (Golf mk5 GTI). Koplampen genoeg kapot gehad. Bij mijn vierde wagen (PT-Cruiser Limited) had de voorbumper het vooral te verduren.

Zodra ik kan, kom ik wel eens langs, dan breng ik de Abarth wel mee.

Comment

Ik weet steenslag is echt lelijk zeker op zo een wagen! ik zou graag een spotrepair laten doen zeker als het erger wordt. En dan als reeds vermeld 3m paintshield ofzo...

Comment

Working...
                                        X