Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kras verwijderen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kras verwijderen

Hallo

Woensdag heeft de auto van mijn ouders aan een appartementsgebouw gestaan waar men aan het grasmaaien was. Toen mijn moeder terug thuiskwam, zag ze een serieuze kras op de motorkap. Die moet door het grasmaaien ontstaan zijn, veronderstellen we(wegvliegende steen). De lak is weg tot op de plaat. Nu wil ik eens weten wat de mogelijkheden zijn om deze weg te werken. Ik vrees alleszins dat er sowieso met een lakstift gewerkt zal moeten worden...

Hieronder zijn nog wat foto's waarop ik geprobeerd heb de kras zo goed mogelijk weer te geven.

Alvast bedankt!

Zit er op het eerste zicht niet door.
    Kan misschien opgelost worden met wetsanden
    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

dacht ik ook . eventueel met de kras eerst op te vullen met een lakstift.

Comment

Als je met je vingernagel dwars over de kras gaat ,blijf je dan haperen in de kras ?
        Als dat het geval is dan is de kras inderdaad te diep om ze te kunnen verwijderen met polijsten alleen !
        Is dit niet het geval moet je door polijsten de kras wel kunnen verwijderen ,of ze op zijn minst minder zichtbaar maken.
        Wetsanden is echt de allerlaatste optie,als je dit wil gaan doen moet je echt wel weten hoe je dit moet aanpakken.

Om de wetsandsporen nadien dan weer weg te krijgen moet je echt wel met een rotary,woolpad of cuttingpad en een compound (bvb. m84,m105,Ultimate Compound van Meguiars) aan de gang !
        Na compounden zal je zeker marring ( microkrasjes) zien op de behandelde plaats,deze marring kan je daarna met een DA,polishingpad en een polish ( bvb m80,m205) tot hoogglans polijsten.

Als de kras zo diep is dat de lak volledig verdwenen is ,zal je inderdaad moeten vullen met lak .

Voor je de kras vult met lak zeker de kras goed ontvetten .
        Hiervoor gebruik je bvb. IPA (isopropylalcohol) , dit is verkrijgbaar bij de apotheek .
        IPA zorgt ervoor dat de lak zich goed kan hechten , de kras vullen doe je best niet in een keer .
        Beter enkele laagjes met een tussentijd van enkele uren tussen elke laag !
        Zorg ervoor dat de kras gevuld is tot ze net iets boven de rondomliggende lak uitsteekt.

Laat de lak ZEKER enkele dagen uitharden voor je gaat wetsanden en compounden en polijsten, doe je dit niet dan heb je grote kans dat je de lak weer verwijderd tijdens het wetsanden of het polijsten !

Wetsanden is dan weer een ander paar mouwen ,als je daar geen ervaring mee hebt raad ik je aan om een pro- detailer of een enthousiaste amateurdetailer (die weet wat ie doet !) de kras te laten bekijken en eventueel te laten op vullen , wetsanden en polijsten !
        Last edited by ; 08/05/2010, 18:22.

Comment

Bij een bepaald deel van de kras blijf je inderdaad haken met je nagel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
            Bij een bepaald deel van de kras blijf je inderdaad haken met je nagel...
            Dan weet je wat je te doen staat hé ! Succes ermee

Comment

beste oplossing is volgens mij spot-repair , dit kan je laten doen bij elke goeie carrosserie

dit is plaatselijk spuiten en herstellen ,en voledig polieren en is ook niet zo duur

zal je niks meer van zien

Comment

Ik ga mijn best proberen te doen! Maar je kan het dus ook nog erger maken dan het is, versta ik uit je tekst?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                  Ik ga mijn best proberen te doen! Maar je kan het dus ook nog erger maken dan het is, versta ik uit je tekst?
                  Het is te doen ,maar als je het nog nooit gedaan hebt raad ik je aan om het te laten doen door iemand die er ervaring mee heeft !

Comment

Ik heb ook wat krasjes op het dak van mijn wagen
                    Heb net Meguiars Scratch X 2.0 gaan kopen
                    Hopelijk werkt het ...
                    Heeft iemand deze al eerder gebruikt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenvanmuylder Bekijk Berichten
                      Hopelijk werkt het ...
                      Met de hand zal het moeilijk worden, maar je kan proberen

Lukt het niet, laat maar iets weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenvanmuylder Bekijk Berichten
                        Hopelijk werkt het ...
                        Mag ik het antwoord nu al geven?
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Mag ik het antwoord nu al geven?
                          Mag altijd

Op dit filmpje gaan de lichte krassen toch weg
                          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Morge of overmorge eens zelf proberen ...
                          Last edited by ; 23/05/2011, 19:52.

Comment

Eens je met je nagel een niveauverschil voelt als je over de kras gaat, is het meestal te diep om nog weg te polieren. Met het polieren zou die witte matte streep wel kunnen weggewerkt worden. Dus je kan proberen met eens te polieren, en lukt het niet, dan maar smartrepair.

Mvg Jonathan

Comment

Working...
                            X