Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AutoGlym Hd Wax

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • AutoGlym Hd Wax

    Heeft iemand enige ervaring met dit product ? Want ik sta op het punt voor deze in huis te halen.
    Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.

  • #2
    Niet met deze specifieke wax, maar like always, je moet zien dat de oppervlakte optimaal voorbereid is zodat de wax perfect kan hechten om duurzaamheid te bieden....

    Comment


    • #3
      Imho het beste wat Autoglym al gemaakt heeft !

      Neemt niet weg dat je nog beter kan doen


      Wat zoek je juist in een wax ? (duurzaamheid, look, hoeveel keer wil je hem gaan aanbrengen en om de hoeveel tijd ?)

      Zoals geertdr al aangehaald heeft, welke voorbereiding ga je uitvoeren ?

      Is het voor de abarth ?

      Comment


      • #4
        Idd het is voor mijn abarth , qua looks wil ik gewoon dat hij meer blinkt dan nieuw , voorbereiding bestaat uit wassen , clayen , eventueel een quikdetailer voor meer glans denk ik en dan de wax zelf natuurlijk. Spreek me tegen indien nodig . En ja ik wil gewoon dat hij goed beschermd is en zeker een glanzende look... bijv als ik hem afspuit dat het vuil er heel gemakkelijk afloopt. Want als ge met een witte auto door de regen rijd en ge spuit het vuil regen water er niet op tijd af , dan moet je de auto echt gaan wassen. De zwarte druppels drogen echt op en krijg je niet meer weg met afspuiten zelf.

        De auto zelf was ik met : Meguiars NXT shampoo + washmitt van Meguiars
        afdrogen gebeurt met die Waffle... weet niet hoe het heet, ook van Meguiars
        Kleien en quikdetailer ook van meguiars
        In dit geval de HD wax van autoGlym
        Last edited by ; 19/05/2010, 16:59.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Abarth 500 Bekijk Berichten
          Idd het is voor mijn abarth , qua looks wil ik gewoon dat hij meer blinkt dan nieuw , voorbereiding bestaat uit wassen , clayen , eventueel een quikdetailer voor meer glans denk ik en dan de wax zelf natuurlijk. Spreek me tegen indien nodig . En ja ik wil gewoon dat hij goed beschermd is en zeker een glanzende look... bijv als ik hem afspuit dat het vuil er heel gemakkelijk afloopt. Want als ge met een witte auto door de regen rijd en ge spuit het vuil regen water er niet op tijd af , dan moet je de auto echt gaan wassen. De zwarte druppels drogen echt op en krijg je niet meer weg met afspuiten zelf.

          De auto zelf was ik met : Meguiars NXT shampoo + washmitt van Meguiars
          afdrogen gebeurt met die Waffle... weet niet hoe het heet, ook van Meguiars
          Kleien en quikdetailer ook van meguiars
          In dit geval de HD wax van autoGlym
          Je mist eigenlijk 1 belangrijke stap in het process, dat is namelijk de Cleaner / glaze stap.

          Wat je nu gaat voorhebben is het volgende. De quick detailer die je tijdens of na het kleien gebruikt zal op zich al een vettig laagje vormen. Daardoor zal de wax die je daarna aanbrengt niet aan je lak hechten maar hechten (als hij dat al goed doet) aan het vettig quick detailer laagje. Daardoor zal de duurzaamheid van je wax echt drastisch afnemen en eigenlijk gereduceerd worden tot de duurzaamheid van de quickdetailer op je lak.

          Je moet dus eerst je lak helemaal zuiver gaan maken voor je een wax of sealant aanbrengt. En dat doe je dus met een cleaner / glaze


          Stuur me anders even een mailtje of bel me even op, dan krijg je nog wat persoonlijk advies

          Of je kan ook gewoon even langskomen

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
            Je mist eigenlijk 1 belangrijke stap in het process, dat is namelijk de Cleaner / glaze stap.

            Wat je nu gaat voorhebben is het volgende. De quick detailer die je tijdens of na het kleien gebruikt zal op zich al een vettig laagje vormen. Daardoor zal de wax die je daarna aanbrengt niet aan je lak hechten maar hechten (als hij dat al goed doet) aan het vettig quick detailer laagje. Daardoor zal de duurzaamheid van je wax echt drastisch afnemen en eigenlijk gereduceerd worden tot de duurzaamheid van de quickdetailer op je lak.

            Je moet dus eerst je lak helemaal zuiver gaan maken voor je een wax of sealant aanbrengt. En dat doe je dus met een cleaner / glaze


            Stuur me anders even een mailtje of bel me even op, dan krijg je nog wat persoonlijk advies

            Of je kan ook gewoon even langskomen
            haha eer ik bij jou ben en terug is de wax er al terug af , zo ver is het

            Comment


            • #7
              Anders koop ik gewoon zo een Glaze van Meguiars ? als het bestaat tenminste... en dan die HD wax ook

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Abarth 500 Bekijk Berichten
                haha eer ik bij jou ben en terug is de wax er al terug af , zo ver is het
                Wij hebben ook een webshop hé, en die gastjes van TNT komen dat dan tot bij jou brengen

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  Je mist eigenlijk 1 belangrijke stap in het process, dat is namelijk de Cleaner / glaze stap.

                  Wat je nu gaat voorhebben is het volgende. De quick detailer die je tijdens of na het kleien gebruikt zal op zich al een vettig laagje vormen. Daardoor zal de wax die je daarna aanbrengt niet aan je lak hechten maar hechten (als hij dat al goed doet) aan het vettig quick detailer laagje. Daardoor zal de duurzaamheid van je wax echt drastisch afnemen en eigenlijk gereduceerd worden tot de duurzaamheid van de quickdetailer op je lak.

                  Je moet dus eerst je lak helemaal zuiver gaan maken voor je een wax of sealant aanbrengt. En dat doe je dus met een cleaner / glaze


                  Stuur me anders even een mailtje of bel me even op, dan krijg je nog wat persoonlijk advies

                  Of je kan ook gewoon even langskomen
                  Dat de Quick Detailer van Meguiars een vettig laagje vormt of zou achterlaten na het kleien daar kan ik het niet mee eens zijn Bert.
                  Wat je daarna beweert over de duurzaamheid van de wax die volgens jou hierdoor negatief beinvloed zou worden kan ik het ook niet mee eens zijn.
                  Als ik mijn auto's tussen 2 polijstbeurten in eens klei (met Meguiars klei en Last Touch !) en daarna terug in de wax zet , blijft de wax-sealant zeker 2 maand standhouden !
                  Waarschijnlijk zelfs nog langer want na 2 maand is er nog volop beading waar te nemen ,maar na 2 maanden klei en wax ik al opnieuw !

                  Dat de logische stap na kleien ,cleanen is dat is een waarheid als een koe !
                  Dat doe ik ook telkens de auto machinaal gepolijst word,dus na polijsten en voor waxen -sealen !

                  Comment


                  • #10
                    En toch moet ik Bert hier gelijk geven. Vroeger gebruikte ik ook Last Touch om te kleien, werkt overigens perfect. Maar als ik vervolgens met de rotary aan de slag ging had ik vaak last van 'hopping'. De pad begon te trillen ipv mooi gelijk op het oppervlak te draaien. Een tijdje later las ik op DW dat dat wel eens kon zijn door de soliconen in Last Touch.
                    Nu gebruik ik DJ Born Slippy en dat gaat perfect nu.

                    Als je klaar bent met kleien en je spoelt de wagen of moet je maar eens op de beading letten. Wilt toch zeggen dat er nog een laagje op zit? Terwijl mijn bedoeling is om de lak zo zuiver mogelijk te hebben alvorens te polieren.
                    Qua duurzaamheid van wax over een quick detailer kan ik me niet uitspreken.

                    Maar in het geval van Abarth 500 maakt het niet zoveel uit, zeker niet als hij een cleaner en/of glaze gebruikt. Maar dat weten we allemaal al hè


                    @Abarth 500: ik zou zoals Bert al zei zeker eens met een cleaner/glaze werken en ik ben nogal fan van Poorboy's White Diamond, Die mag zeker niet ontbreken in je arsenaal.

                    Qua wax: dat is een persoonlijke keuze dus ik zou eens wat rondneuzen op allerlei sites en review lezen. Ik denk dat jij het meeste plezier gaat hebben aan een zachte carnauba die een mooie wet look geeft. Ik denk dat de duurzaamheid niet van heel groot belang is vermits jij de auto regelmatigplant te waxen (just geussing)?
                    2002 MX-5 NB 1.6

                    2011 Honda PCX

                    Comment


                    • #11
                      ok ik zal eens rondneuzen,
                      In ieder geval al vast bedankt !

                      Comment


                      • #12
                        Ahja je vroeg dus of die HD wax de moeite was hè

                        Geen idee, nog niet mee gewerkt maar denk dat je voor de geld beter kan krijgen hoor.

                        Ik ben fan van Collinite 476s op lichte kleuren. De Victoria Wax schijnt ook goed te zijn. Dodo Juice Light Fantastic... Ook Jeffs Acrylic Jet Trigger kan ik aanraden icm White Diamond maar is dan wel een sealant.

                        Keuze genoeg dus
                        2002 MX-5 NB 1.6

                        2011 Honda PCX

                        Comment


                        • #13
                          Het is toch de AutoGlym hd wax geworden , ik ga het zo spoedig mogelijk testen en dan zal ik wel het resultaat posten.

                          Comment


                          • #14
                            Nice. Ga je ook een glaze gebruiken?
                            2002 MX-5 NB 1.6

                            2011 Honda PCX

                            Comment


                            • #15
                              Ja zoals hier reeds vermeld is geweest

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                ...Nu gebruik ik DJ Born Slippy en dat gaat perfect nu.

                                ...

                                Born Slippy fret mijn clay bar van Mother's op. De klei wordt korrelig en moeilijk kneedbaar.
                                Powered by Detroit Diesel.

                                Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                                  Born Slippy fret mijn clay bar van Mother's op. De klei wordt korrelig en moeilijk kneedbaar.
                                  Slechte klei hè

                                  Nee sommige klei kan er idd niet tegen. Heb dat ook al eens gehad toen ik een shampoo oplossing gebruikte... Met BS nog nooit gehad. Ik gebruik die gele polyfine clay en sonus ultrafine.
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment


                                  • #18
                                    mja, niet zo'n probleem voor mij. Ik heb nog klei van Pb's ook. Born Slippy gebruik ik daar dan wel voor. Alleen werk ik liever met de klei van Mothers die is zachter.
                                    Powered by Detroit Diesel.

                                    Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      De Poorboys is idd te hard, niet zo leuk om mee te werken.
                                      2002 MX-5 NB 1.6

                                      2011 Honda PCX

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                        De Poorboys is idd te hard, niet zo leuk om mee te werken.
                                        dus toch, dacht al dat ik geen kracht meer had
                                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                                        Comment

                                        Working...
                                        X