Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Newbie on detailing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Newbie on detailing

Beste,

Ik heb mij een klot blauwe klei gekocht (weet niet wat merk maar was bijna 90 Euro voor zo een klot),ik spuit de auto dus in met auto glym detailer en clay dan,de wagen voelt dan super zacht aan,dan gebruik ik auto glym super resin polish en daarna de auto glym HD wax,ik heb nu ook iets van auto glym om na het kleien nog andere lagen wax of olieen af te halen,maar deze heb ik nog niet gebruikt..In mijn resultaat blijf ik ringen zien.
    Wat doe ik fout?

Ik vind dit een geweldige hobby om een wagen heerlijk te verwennen,maar van die kringen wil ik echt af.

Alvast bedankt.

Oorspronkelijk geplaatst door mrwhoopie Bekijk Berichten
    Beste,

Ik heb mij een klot blauwe klei gekocht (weet niet wat merk maar was bijna 90 Euro voor zo een klot),ik spuit de auto dus in met auto glym detailer en clay dan,de wagen voelt dan super zacht aan,dan gebruik ik auto glym super resin polish en daarna de auto glym HD wax,ik heb nu ook iets van auto glym om na het kleien nog andere lagen wax of olieen af te halen,maar deze heb ik nog niet gebruikt..In mijn resultaat blijf ik ringen zien.
    Wat doe ik fout?

Ik vind dit een geweldige hobby om een wagen heerlijk te verwennen,maar van die kringen wil ik echt af.

Alvast bedankt.
    Die kringen kan je enkel verwijderen als je machinaal gaat werken. Wat je nu doet is alles wat gaan maskeren, maar dat geeft je eerst en vooral geen resultaat in lakcorrectie, en wat je bekomt is eigenlijk maar tijdelijk.

Koop je een excentrische machine (genre DAP500 of DAP900) 3 pads (restorepad, polishpad en finish pad) en 3 polishes (compound, zware polish, lichte polish)

daarna kan je verder met wat je reeds hebt van autoglym.

Maar die machinale stappen moet je uitvoeren om een lakcorrectie te bekomen, zoniet werk je bovenop de lak en verandert er niets ...

Spring gerust hier eens binnen voor professioneel advies

Comment

Awel dat wil ik wel eens doen...ik ga eens kijken van waar je bent...

*edit*

Je bent van Oudenaarde als ik eens in de buurt ben spring ik eens binnen ja,ik was gisteren in het boekje van muguiars aan het kijken en daar staat ook zo een polier machiene in ik dacht ergens iets van een 300 euro of zo...zijn er eigenlijk veel verschillen in deze toestellen?Want ik heb hier ook zo een ding van de buurman en het etiket van Auto 5 staat er nog op "45€" maar ik vind dat het geen z*k afdoet.
      Last edited by mrwhoopie; 05/06/2010, 22:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mrwhoopie Bekijk Berichten
        Awel dat wil ik wel eens doen...ik ga eens kijken van waar je bent...

*edit*

Je bent van Oudenaarde als ik eens in de buurt ben spring ik eens binnen ja,ik was gisteren in het boekje van muguiars aan het kijken en daar staat ook zo een polier machiene in ik dacht ergens iets van een 300 euro of zo...zijn er eigenlijk veel verschillen in deze toestellen?Want ik heb hier ook zo een ding van de buurman en het etiket van Auto 5 staat er nog op "45€" maar ik vind dat het geen z*k afdoet.
        Dat van auto5 kan je iig niet vergelijken met deze toestellen.

De DAP500 bvb wel en die kost binnenkort 115 euro

Comment

Ok,ik passeer wel eens

Comment

Working...
          X