Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Turtle Wax Black Box

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Turtle Wax Black Box

Hallo

Heeft er hier iemand ervaring met Turtle Wax Black Box?

Kan je het gebruiken op metallic zwarte lak zonder dat de "stippen" weggaan?

En laat het geen witte resten achter op kunststof?

Met dank

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa_156 Bekijk Berichten
    Hallo

Heeft er hier iemand ervaring met Turtle Wax Black Box?

Kan je het gebruiken op metallic zwarte lak zonder dat de "stippen" weggaan?

En laat het geen witte resten achter op kunststof?

Met dank
    Laat die maar achterwege, ga voor Natty's blue van poorboy's world.

Prijs-kwaliteit uitstekende wax, niet duur, beschermd goed en ruikt goed

De meeste waxen laten idd een witte kunstof na, als je de randjes van de kunststof afplakt dan kom je daar niet met de wax op. Dan heb ook geen last van witte kuntsstof..

Comment

Als ik even google zie ik dat die 'black box' bestaat uit drie producten.
      - pre-wax cleaner
      - wax
      - quick detailer

Leuk idee van Turtle Wax, een merk dat iedereen kent en de laatste jaren ook probeert mee te profiteren van de detail boom. Voor zover ik weet lukt het nog niet echt maar ze geven toch blijk van kennis. Ik kan er geen oordeel over vellen want ik heb het nooit gebruikt. Er zijn honderden pre-wax cleaners, nog meer waxen en bijna evenveel quick detailers op de markt. Enkel door te testen kom je het te weten .

Je kan natuurlijk ook op safe spelen en producten kopen die zich reeds meermaals bewezen hebben

@NHke: normaal gaat een pure wax geen witte resten achterlaten op plastic. Het zijn eerder die polish+wax toestanden uit de GB die dat doen omdat daar nog andere producten in verwerkt zitten
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
        - pre-wax cleaner
        - wax
        - quick detailer

Leuk idee van Turtle Wax, een merk dat iedereen kent en de laatste jaren ook probeert mee te profiteren van de detail boom. Voor zover ik weet lukt het nog niet echt maar ze geven toch blijk van kennis. Ik kan er geen oordeel over vellen want ik heb het nooit gebruikt. Er zijn honderden pre-wax cleaners, nog meer waxen en bijna evenveel quick detailers op de markt. Enkel door te testen kom je het te weten .

Je kan natuurlijk ook op safe spelen en producten kopen die zich reeds meermaals bewezen hebben

@NHke: normaal gaat een pure wax geen witte resten achterlaten op plastic. Het zijn eerder die polish+wax toestanden uit de GB die dat doen omdat daar nog andere producten in verwerkt zitten
        TW Black Box bestaat eigenlijk wel al ff maar aangezien het enkel voor zwarte wagens is is het mss minder bekend.
        Als je op YouTube zoekt vindt je wel een paar filmpjes ervan hoor.

Eigenlijk heb ik wel al een paar beschermingsproducten gebruikt , maar het is wel altijd veel werk.

Momenteel gebruik ik wel Turtle Wax ICE Liquid polish.
        Maar zou wel graag voor eens een meeting ofzo men wagen eens goed waxen.

Volgens de website van TW laat black box geen witte strepen na maar ik wil juist weten of het wel ook geschikt is voor metallic lak.

Comment

Zal zeker geschikt zijn hoor.
          Je kan ook eens kijken naar Poorboy's Black Hole, zeer goed product en ook speciaal voor donkere wagens. Daar een laagje Poorboy's Natty's blue over en dat zal er mooi uitzien.

Clay je de wagen vooraf?
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Zal zeker geschikt zijn hoor.
            Je kan ook eens kijken naar Poorboy's Black Hole, zeer goed product en ook speciaal voor donkere wagens. Daar een laagje Poorboy's Natty's blue over en dat zal er mooi uitzien.

Clay je de wagen vooraf?
            Neen , ik hou de tijd zo beperkt mogelijk.
            En aangezien ikzelf in de "boerenbuiten" woon is men wagen nogal gevoelig voor dat stof van de aarde.
            Daarom steek ik er niet te veel tijd in omdat de smile snel van het gezicht verdwijnt.

Daarom gebruik ik ook TW ice liquid polish , het is zeer gemakkelijk , snel in gebruik en een mooie glans.

En dan wat opgezocht en op TW black box terecht gekomen.
            Het voldoet eigenlijk aan mijn eisen , gemakkelijk te gebruiken en geen witte resten.
            En het is eigenlijk wel een voorwax en dan een wax zelf dus ik denk toch wel dat het wel een veel betere glans zal geven dan ICE polish.

Persoonlijk denk ik wel dat het meer bedoeld is voor de hoogglanse lakken.
            Maar aangezien het niet op de website of verpakking staat wil ik toch wel eens weten of het ook wel mag op metallic zonder dat de "stippen" verdwijnen.

En Black box is niet te duur ook.
            Ik zag het staan in de makro voor 20€ en het zijn inderdaad 3 producten erin samen met een applicator , 2 microvezel doeken en nog een gewoon doekje.

Comment

Het ziet er een omslachtig en smerig boeltje uit dat Black Box gedoe !!!
              Je gebruikte microfibredoeken kan je ook wel weggooien na Black Box gebruikt te hebben !

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

So, the products in this box are black. So don't use towels that you don't want to become black. Oh and check out those awesome red outs on my IS. ;)

Ik zou opteren om de lak te kleien,daarna Black Hole aanbrengen en te eindigen met een wax !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                Het ziet er een omslachtig en smerig boeltje uit dat Black Box gedoe !!!
                Je gebruikte microfibredoeken kan je ook wel weggooien na Black Box gebruikt te hebben !

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

So, the products in this box are black. So don't use towels that you don't want to become black. Oh and check out those awesome red outs on my IS. ;)

Ik zou opteren om de lak te kleien,daarna Black Hole aanbrengen en te eindigen met een wax !
                Daarom dat je ook de doeken in warm sopje moet wassen.

TW Black box zal ik eerst eens proberen op een oude zwarte metallic kofferklep en kijken naar het resultaat.

Ivm te kleien ga ik toch wat meer opzoeken en dan eventueel te kijken voor de clay kit van Meguiars.

Want kzou wel mijn wagen 2a3 keer per jaar eens goed willen behandelen zodat die lang blinkt voor tussendoor gebruik te maken van TW Ice polish.

Comment

Zeker als je in een stoffige omgeving woont lijkt clayen mij heel belangrijk voordat je gaat producten aanbrengen.

En je kan ook Autoglym deepshine gebruiken,deze is speciaal voor donkere wagens en laat geen wit spoor achter.

Autoglym Ultra Deep Shine. Regular polishing removes harmful surface contaminants and imparts a tough gloss to preserve expensive paintwork. Ultra Deep Shine...

Comment

- pre-wax cleaner
                    - wax
                    - quick detailer

Kom dan maar eens kijken wat een witte strepen Dodo Juice Bluevelvet achterlaat op kunststof trims.. En deze is dan nog 3 x zo duur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NHke Bekijk Berichten
                      Kom dan maar eens kijken wat een witte strepen Dodo Juice Bluevelvet achterlaat op kunststof trims.. En deze is dan nog 3 x zo duur
                      Wel ik heb vandaag TW black box eens geprobeerd op een oude kofferdeksel die ik had liggen.
                      En het is een zeer goed product.
                      En je mag het gerust gebruiken op metallic lak.

Morgen ga ik het ook eens op wat kunststof brengen en kijken of er geen strepen zijn.

Comment

Simpel antwoord voor, gewoon in de wasmachine, maximum 40 graden, vloeibaar wasmiddel of gewoon poeder, maar GEEN WASVERZACHTER.
                        Dan verprutst ge namelijk de structuur van de vezels en poetst hij niet meer zo goed.

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa_156 Bekijk Berichten
                        Wel ik heb vandaag TW black box eens geprobeerd op een oude kofferdeksel die ik had liggen.
                        En het is een zeer goed product.
                        En je mag het gerust gebruiken op metallic lak.

Morgen ga ik het ook eens op wat kunststof brengen en kijken of er geen strepen zijn.
                        Wat heeft dat voor voordelen dat het een detailer, prewax en wax is?
                        Wat is precies het verschil tussen wax en detailer ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lady 911 Bekijk Berichten
                          Simpel antwoord voor, gewoon in de wasmachine, maximum 40 graden, vloeibaar wasmiddel of gewoon poeder, maar GEEN WASVERZACHTER.
                          Dan verprutst ge namelijk de structuur van de vezels en poetst hij niet meer zo goed.
                          ik was de doeken snel eens in wat warm water samen met men autoshampoo en dat doet ook goed zijn werk

Wat heeft dat voor voordelen dat het een detailer, prewax en wax is?
                          Wat is precies het verschil tussen wax en detailer ?
                          Ken je het 5 stappen plan van Meguiars?
                          TW black box kun je ermee vergelijken.
                          De pre wax cleaner werkt als een polish en lak reiniger.
                          De wax , nja dat is wax .
                          En de detailer is "dezelfde" detailer als die van meguiars , en die dient ook voor de opgedroogde wax/prewax beter te verwijderen.

Comment

[quote=Lady 911;4079490]Simpel antwoord voor, gewoon in de wasmachine, maximum 40 graden, vloeibaar wasmiddel of gewoon poeder, maar GEEN WASVERZACHTER.
                            -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                            Nooit geen gewoon poeder gebruiken om microvezel doeken te wassen ,er kunnen poederresten achterblijven in de doeken !
                            Deze kunnen krasjes veroorzaken op de lak !!

Comment

[quote=geert dr;4079611]
                              -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Nooit geen gewoon poeder gebruiken om microvezel doeken te wassen ,er kunnen poederresten achterblijven in de doeken !
                              Gewoon doen zoals ik zei.
                              Wassen in een emmer warm water met je autoshampoo.
                              Goed uitwringen.
                              En laten drogen (NIET IN DE ZON , want dan wordt de doek ook veel te stijf) , dus gewoon ergens binnen in de garage ofzo ophangen.

Comment

[quote=Lady 911;4079490]Simpel antwoord voor, gewoon in de wasmachine, maximum 40 graden, vloeibaar wasmiddel of gewoon poeder, maar GEEN WASVERZACHTER.
                                Ah, weer iets bijgeleerd Bedankt voor de tip (ook jij alfa_156!)

Ik was ze meestal ook in een emmer warm water met autoshampoo (of ik spoel ze uit in een emmer met warm water),
                                maar meestal vliegen ze dan toch nog eens in de wasmachine, anders zijn ze voor mij nog niet proper genoeg .

Comment

Is misschien nog een gat in de markt. Wasmiddel speciaal voor detailing vodden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Is misschien nog een gat in de markt. Wasmiddel speciaal voor detailing vodden
                                    Bestaat al
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Black Box Turtle Wax

Hallo allemaal,

Om te reageren op de vraag over de blackbox van turtle wax kan ikmaar 1 ding zeggen, echt een geweldig product. Laat geen witte resten achter op rubbers of bumpers.

Comment

Alsof dat het enige criterium is

Ik wil bewijzen!
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                        X