Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Achterraam spoiler verwijderen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Achterraam spoiler verwijderen

Ik was enkele maanden terug op zoek naar een 2dehands bmw 320 Coupe in goede staat.
    Na wat zoekwerk bleek dat de meeste ofwal immens veel kilometers hadden, afgeragd waren of helemaal getuned waren.

Uiteindelijk een gevonden van 1996 met net geen 100.000 km bij aankoop (carpass sinds 2000), helaas zat er wel een achterraam spoiler op. Ik hoopte deze simpel te kunnen verwijderen maar het lukt niet zo goed als gehoopt.

Als je er onder de spoiler kijkt zie je dat hij met een dikke laag lijm/silicone (vermoed ik) is vastgekleefd op het raam en de rubber rond het raam. Het gaat op een lijmlaag van 0,5 cm hoog en breed. Ik heb al geprobeerd met de haardroger de lijm op te warmen en met visdraad er tussen te gaan om het 'los te snijden' , echt ver ben ik niet geraakt: 1 a 2 cm. Er blijft ook een dikke laag achter op het raam, gezien ik niet net op de hoogte van het raam kan snijden.

Heeft iemand een idee hoe ik de spoiler kan verwijderen zonder schade aan het raam of het rubber. In de plaatselijke autozaak hebben ze mij het product 3M woodgrain o.i.d. aangeraden, is dit iets? Een beetje duur (20+ EUR) voor zomaar een bus te kopen om te testen.

Kan een carossier dit weghalen zonder schade (en tegen welke prijs)? Er zit gelukkig geen lijm op de lak rond het raam, dus herspuiten zou niet moeten.

Iemand tips?

(op de fotos zit een papiertje tussen het raam en de spoiler, hij is enkel langs de buitenrand links, recht en boven geplakt)
    Bijgevoegde Bestanden
Working...
X