Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meguiars vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Meguiars vraagjes

Hey,

Ik heb dus eigenlijk wel een paar vraagjes over meguiars voor ik daarvan wat producten koop.

- Hoe zijn jullie ervaringen met de Ultimate Wash Mitt?
    Want momenteel gebruik ik een TW microvezel spons.

- Ik woon dus eigenlijk op de "boerenbuiten" en dat is hier natuurlijk heel stoffig , kan ik dan de Quick Detailer gebruiken voor dat stof zonder krassen te maken verwijderen?

- Ik wil dus graag eens mijn bella goed doen blinken , maar wil niet gaan voor de 5 stappen plan. Wat doe ik dan het best ? Waxen of polish?
    En heeft Meguiars eigenlijk dan een polish/wax die GEEN witte resten achterlaat op rubber/kunststof?
    (Momenteel heb ik thuis TW black box staan , maar zou wel een vervanger willen moest dat me niet aanstaan)

- En NXT car wash zal wel de beste keuze zijn zeker als shampoo.

Bedankt voor je tijd en antwoord.

Groeten

Jordi

ik werk veel met meguair
    en als ik u was zou ik de Nxt 2.0 gebruiken als shampo
    en dan een carnuba wax voor lang duurige bescherming aan de wagen .

en dan gewoon Quick detailer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vipdriver Bekijk Berichten
      ik werk veel met meguair
      en als ik u was zou ik de Nxt 2.0 gebruiken als shampo
      en dan een carnuba wax voor lang duurige bescherming aan de wagen .

en dan gewoon Quick detailer
      Bedankt voor uw antwoord.

Maar is zo wel degelijk dat je Quick detailer mag rechtstreeks gebruiken op een stoffige wagen (en dan spreek ik van het vuil van de aarde) zonder krassen te maken?

En de Ultimate Quick wax gebruiken na het wassen voor voor de glans perfect te houden zeker?
      Last edited by ; 19/06/2010, 00:32.

Comment

De washmitt van Meg's is zowat de beste die er te vinden is!

De NXT is zeker een goede shampoo.

Quick detailer doe ik niet aan mee!
        Stof = wassen bij mij.

Quick detailer is goed voor ff een vette vingerplek weg te doen,kalkplekjes als je wat lang gewacht had om te zemen/drogen ofzo

Comment

stof neem ik gewoon weg met de "plumeau"...

Comment

is volledige juist wat onze collega hier zegt
            als je vuil hebt op je wagen is het best dat je hem eerst even wast en dan de andere stappen neemt.

wat je ook kan doen is een X-Press TM Liquid Wax op je wagen zetten .
            ik zelf gebruik het voor de wagens die buiten staan en het werkt zeer goed .

en het is bedoeld voor een unieke mix van wax en polymeren om een diepe, volle glans te geven met een langdurige bescherming. Zijn formule is eenvoudig aan te brengen en onmiddelijk op te wrijven, waardoor dit de perfecte keuze is voor een grote hoeveelheid wagens af te werken in afzienbare tijd. Zonder op kwaliteit, snelheid en effecientie in te boeten, een Meguiar’s principe!

Comment

Ff wat meer opgezocht over de producten.

En maandag ga ik maar eens gaan kijken voor deze producten ;

- NXT Car Wash 2L
              - Ultimate Wash Mitt
              - NXT Tech Wax 2.0
              - All Wheel Cleaner

En mss ook nog deze ;

- Water Magnet Towel
              - Ultimate Quick Wax (aangezien ik toch nog TW ICE liquid polish heb staan)
              - en de Supreme shine microfibre

Jordi

Comment

dit is een zeer goede keuze

al de opgenoemde producten heb ik ook .

maar dan de prof.
                ben er zeer te vreden van .
                de water magnet towel doet echt zen werk neemt drie keer meer water op dan een gewoone towel.

laat me weten hoe het is afgelopen met je wagen en wat je er van vind .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa_156 Bekijk Berichten
                  Ff wat meer opgezocht over de producten.

En maandag ga ik maar eens gaan kijken voor deze producten ;

- NXT Car Wash 2L
                  - Ultimate Wash Mitt
                  - NXT Tech Wax 2.0
                  - All Wheel Cleaner

En mss ook nog deze ;

- Water Magnet Towel
                  - Ultimate Quick Wax (aangezien ik toch nog TW ICE liquid polish heb staan)
                  - en de Supreme shine microfibre

Jordi
                  Ik hoop dat je weet dat Meguiar's producten in België erg overpriced zijn? Het loont de moeite om eens online te shoppen (UK). Scheelt je tot 50%.
                  En de water magnet zou ik vervangen door een andere towel.

Voor de rest ziet het lijstje er compleet uit, ik mis enkel een clay-kit
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                    Ik hoop dat je weet dat Meguiar's producten in België erg overpriced zijn? Het loont de moeite om eens online te shoppen (UK). Scheelt je tot 50%.
                    En de water magnet zou ik vervangen door een andere towel.

Voor de rest ziet het lijstje er compleet uit, ik mis enkel een clay-kit
                    Dat de prijven van Meguiars duur zijn weet ik wel , maar toch gebruikt iedereen het hé.
                    Tjah , over clayen twijfel ik nog , mss dat ik het later wel eens aanschaf.

En ja , over die water magnet ben ik ook wel aan het twijfelen.
                    Ik denk toch niet dat ik hem ga kopen , ik heb thuis eigenlijk al 2 nieuwe TW handdoeken die hun werk ook heel goed doen.

En wat denken jullie , zou ik toch maar ook eens Quick wax kopen of zou ik het momenteel houden bij TW ICE Liquid Polish voor na de wasbeurten.

En @ Vipdriver , jullie zullen zeker het resultaat weten.

Comment

Dat de prijven van Meguiars duur zijn weet ik wel , maar toch gebruikt iedereen het hé.
                      Tjah , over clayen twijfel ik nog , mss dat ik het later wel eens aanschaf.

En ja , over die water magnet ben ik ook wel aan het twijfelen.
                      Ik denk toch niet dat ik hem ga kopen , ik heb thuis eigenlijk al 2 nieuwe TW handdoeken die hun werk ook heel goed doen.

En wat denken jullie , zou ik toch maar ook eens Quick wax kopen of zou ik het momenteel houden bij TW ICE Liquid Polish voor na de wasbeurten.

En @ Vipdriver , jullie zullen zeker het resultaat weten.
                      Iedereen is overdreven hè
                      Het zijn goeie producten, dat stat buiten kijf (ik gebruik ze ook) maar ik zeg gewoon dat het in België overpriced is.

Die watermagnet kost 25.50€ en is ocharm 70 x 55 cm groot
                      Kijk hier eens. Kost de helft, is wat groter en is echt een super droogdoek. Ik gebruik hem zelf ook al jaren.

Die TW liquid polish en Quick wax zijn twee verschillende dingen. De polish is eigenlijk voor na het kleien. Dit gaat oxidatie verwijderen, krasjes verbergen... Vervolgens kan je daar dan een laagje wax op aanbrengen om het boeltje te beschermen. Twee verschillende dingen dus

Als je bij Meguiars wil blijven zou ik:

- NXT Car Wash 2L
                      - Ultimate Wash Mitt
                      - NXT Tech Wax 2.0 (vloeibaar)
                      - All Wheel Cleaner
                      - Quick Detailer Mist and Wipe voor na het wassen

Kleien is toch ook wel aan te raden hoor. Het resultaat gaat echt beter zijn, de lak wordt zo glad als glas en de producten zullen beter verwerkbaar zijn, beter hen werk kunnen doen en langer meegaan op de auto.
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Iedereen is overdreven hè
                        Het zijn goeie producten, dat stat buiten kijf (ik gebruik ze ook) maar ik zeg gewoon dat het in België overpriced is.

Die watermagnet kost 25.50€ en is ocharm 70 x 55 cm groot
                        Kijk hier eens. Kost de helft, is wat groter en is echt een super droogdoek. Ik gebruik hem zelf ook al jaren.

Die TW liquid polish en Quick wax zijn twee verschillende dingen. De polish is eigenlijk voor na het kleien. Dit gaat oxidatie verwijderen, krasjes verbergen... Vervolgens kan je daar dan een laagje wax op aanbrengen om het boeltje te beschermen. Twee verschillende dingen dus

Als je bij Meguiars wil blijven zou ik:

- NXT Car Wash 2L
                        - Ultimate Wash Mitt
                        - NXT Tech Wax 2.0 (vloeibaar)
                        - All Wheel Cleaner
                        - Quick Detailer Mist and Wipe voor na het wassen

Kleien is toch ook wel aan te raden hoor. Het resultaat gaat echt beter zijn, de lak wordt zo glad als glas en de producten zullen beter verwerkbaar zijn, beter hen werk kunnen doen en langer meegaan op de auto.
                        Ik zal morgen wel kijken of ze anders de starter kit hebben voor te kleinen , dat kost wat minder dan dat ander set van 40€.

En dat blokje klei gaat wel zeker een tijdje mee?
                        Hoeveel keer moet eigenlijk eens kleien op het jaar , 3 keer zoals waxen?

Comment

Met zo'n blokje kan je je wagen een keer of twee kleien normaal (is maar 50g geloof ik). Of misschien kan je het in twee doen en meerdere keren gebruiken.

Kleien, waxen en dat onderhouden met de quick detailer. Af en toe een vers laagje wax. Als je voelt dat de lak weer vuil is opnieuw kleien. Normaal is 1 à 2x per jaar kleien voldoenden. Je hoeft niet perse opnieuw te kleien als je een verse waxlaag wilt aanbrengen.
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Met zo'n blokje kan je je wagen een keer of twee kleien normaal (is maar 50g geloof ik). Of misschien kan je het in twee doen en meerdere keren gebruiken.

Kleien, waxen en dat onderhouden met de quick detailer. Af en toe een vers laagje wax. Als je voelt dat de lak weer vuil is opnieuw kleien. Normaal is 1 à 2x per jaar kleien voldoenden. Je hoeft niet perse opnieuw te kleien als je een verse waxlaag wilt aanbrengen.
                            Ok , is zeer goed.
                            Zal morgen wel kijken dan.

Comment

Voila , deze ochtend de producten gekocht en ook een clay kit en 2 microvezel doeken.
                              En direct een prijskaartje van 117€ , wel allemaal veel geld he.

En volgende week als het zonnetje bij ons weer schijnt , de bella eens goed onder handen nemen.

Comment

Die water magnet van Meg's zou ik niet echt aanraden!
                                Wat ik wel zou aanraden is www.carclean.nl.

De ultiemste velgenreiniger die ik ooit in mijn handen heb gehad tot nu toe is de VoodooRide Shoq

En als je pure kracht voor deftige prijs wil -> Wheel Cleaner van Autoglym, opgelet deze is wel op zuurbasis dus voorzichtig in gebruik! Zeker op chrome wielen en dergelijke..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vipdriver Bekijk Berichten
                                  dit is een zeer goede keuze

al de opgenoemde producten heb ik ook .

maar dan de prof.
                                  ben er zeer te vreden van .
                                  de water magnet towel doet echt zen werk neemt drie keer meer water op dan een gewoone towel.

laat me weten hoe het is afgelopen met je wagen en wat je er van vind .
                                  Hey vipdriver en de rest

Daarnet gedaan met het 5 stappen plan van Meguiars en ik ben er zeer tevreden van!

Dus nog eens ff de producten dat ik heb gebruikt ;

- Ultimate Wash mitt
                                  - NXT Car Wash
                                  - Quick Clay kit
                                  - B 52 Polish (natuurlijk niet van meguiars maar ik ben er al een tijdje heel tevreden van)
                                  - NXT Wax 2.0

- All Wheel cleaner
                                  - Goldclass endurance tire gel

Juist over de wheel cleaner ben ik niet echt tevreden , het schuimt niet echt hard en je mag het niet te lang inwerken , waardoor niet al het vuil weg gaat.
                                  Dus over de wheel cleaner denk ik toch dat ik weer TW ice wheel cleaner ga nemen.

Comment

Juist over de wheel cleaner ben ik niet echt tevreden , het schuimt niet echt hard en je mag het niet te lang inwerken , waardoor niet al het vuil weg gaat.
                                    Dus over de wheel cleaner denk ik toch dat ik weer TW ice wheel cleaner ga nemen.
                                    Eerlijk gezegd: ben geen fan van die wheel cleaners. Als je je kar regelmatig en op de juiste manier wast, dan heb je dat eigenlijk niet echt van doen. Een deftige velgenborstel is imo veel meer waar voor je geld dan een bus wheelcleaner. En persoonlijk vind ik het resultaat ook niet echt geweldig. Het enige middel dat echt resultaat geeft op een van remstof doordrongen velg (dat ik al gezien heb dan toch) is een zwaar verdunde oplossing van azijnzuur. Maar daar zou ik zelf ni aan beginnen dus hou het maar bij de borstel

Comment

Working...
                                    X