Hallo. Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben niet echt een "autofreak", maar wens mijn wagentje wel in optimale conditie te houden. Ik rij met een VW Polo Sport. Bij een parkeermaneuver is echter de rechter achtervelg geschaafd geraakt. Het is niet op de rand, maar echt bovenop de velg. Een vlak van ik schat een 7 cm lang op 3cm hoog. De diepste kras is ongeveer een mm, schat ik. Het is een "standaard" alu velg van een Polo. Dus alu kleur, maar wel licht-glanzend, dus ik vermoed dat er een soort lak of vernis op staat?
Nu zou ik graag deze schade willen laten repareren als het me niet te veel geld kost. Vandaar dat ik hier naar ervaringen kom vragen in verband met het laten repareren van een alu velg. Ik ben meer bepaald geïnteresseerd in:
1. Firma's / Personen die dit doen in Dendermonde en omstreken.
2. Ervaringen met deze firma's.
3. Kostprijs van zo'n reparatie (ik vermoed dat de velg moet geschuurd worden en opnieuw gelakt of iets dergelijks? Kan men dit zo doen dat de kleur / afwerking net dezelfde is als de andere velgen?).
4. Duurtijd van de reparatie.
Alu-velgrepair schijnt goed te zijn, maar is me net iets te ver. Ik heb ook al iets gelezen over Marc Van Zele die dit soort dingen zou doen? Is dit een aanrader, of niet? Afin, alle info is welkom.
Nu zou ik graag deze schade willen laten repareren als het me niet te veel geld kost. Vandaar dat ik hier naar ervaringen kom vragen in verband met het laten repareren van een alu velg. Ik ben meer bepaald geïnteresseerd in:
1. Firma's / Personen die dit doen in Dendermonde en omstreken.
2. Ervaringen met deze firma's.
3. Kostprijs van zo'n reparatie (ik vermoed dat de velg moet geschuurd worden en opnieuw gelakt of iets dergelijks? Kan men dit zo doen dat de kleur / afwerking net dezelfde is als de andere velgen?).
4. Duurtijd van de reparatie.
Alu-velgrepair schijnt goed te zijn, maar is me net iets te ver. Ik heb ook al iets gelezen over Marc Van Zele die dit soort dingen zou doen? Is dit een aanrader, of niet? Afin, alle info is welkom.