Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe krijg ik dit weer schoon zonder schade aan de lak?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe krijg ik dit weer schoon zonder schade aan de lak?

Op mijn motorkap zit een vlek van ongeveer 2cm op 0.5cm. Misschien 1mm dikte.
    Ik heb geen idee welke substantie dit is of waar dit vandaan komt
    Hieronder kan je 3 foto's vinden als alles goed gaat.

Explore walterclaes’s 517 photos on Flickr!

Het is een redelijk harde stof en ze voelt wat plakkerig aan als de motorkap warm is. Ik heb een beetje weggekrabt en het ruikt misschien wat munt-achtig. Het zou lijm kunnen zijn, of hars, of..... De enige oplossing lijkt mij om de vlek te lijf te gaan met een of ander oplosmiddel. Maar tast ik dan de lak niet aan?

Iemand een idee hoe ik dit best aanpak? Een wonderproduct?

By the way, mijn auto heeft zwarte lak. Geen metallic.

Comment

lijkt precies op kauwgum....

Comment

Ik zou het proberen met een teerverwijderaar op te lossen.

Zoniet dan zou ik het proberen af te koelen met ijsblokjes en af te pellen.

Daarna met een cleaner de restanten opkuisen als het nog niet ingevreten is ...

Comment

Zal wel terpentijn van een den of zo zijn.

boomsap dus.

Comment

Ik zou zoiets met commandant verwijderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
              Ik zou zoiets met commandant verwijderen.

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

1. Is een teerverwijderaar hetzelfde als een cleaner?
                2. Commandant???
                3. Begin meer en meer te denken dat het boomsap of boomhars is. Ruikt wat naar terpentijn. Maar kan dit wel zo hard worden? En zo veel?

Comment

Op de mijne heb ik het met een beetje white spirit weggekregen. Maar was wel metallic...
                  1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walterclaes Bekijk Berichten
                    2. Commandant???
                    3. Begin meer en meer te denken dat het boomsap of boomhars is. Ruikt wat naar terpentijn. Maar kan dit wel zo hard worden? En zo veel?

1. neen is niet hetzelfde
                    2. Commandant is een old-school merk van producten
                    3. het is idd boomhars volgens mij. Kan echt steenhard worden en is een pita om te verwijderen. Ik heb er nog geen echte oplossing voor gevonden...
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walterclaes Bekijk Berichten
                      2. Commandant???
                      Van waar ben je ? Anders mag je hier altijd eens binnen springen

Comment

Ik ben van Sterrebeek.
                        Als het boomhars is, raad je dan nog steeds teerverwijderaar en cleaner aan? Welke producten precies? Heb een zwarte Lexus van 2006. Geen idee of dit harde of zachte lak is...

Comment

Op sommige sites staat ScratchX 2.0 en SwirlX van Meguiars ook vermeld als "cleaners". Ik wilde toch al één van deze twee kopen om oppervlakkige krasjes te verwijderen (of bestaan er betere handmatig aan te brengen producten voor een leek??).
                          Zou dit lukken?

Comment

als het kauwgom is, wat het waarschijnlijk is als het muntachtig riekt, raad ik WD40 aan.
                            ( dit is geen grap )
                            bij het verwijderen wel u auto niet in de zon zetten.

daarna de wd40 afspoelen met water.
                            Web site Wacky Uses details dozens of unintended applications of household products, like getting chewing gum off the bottom of your shoe:Spray on WD-

Comment

Bedankt aan alle posters.
                              WD40 hielp een klein beetje. Maar toen ik alcohol probeerde (96°) ging het er onmiddellijk af alsof het water was.
                              De hars (volgens mij) heeft wel een klein beetje ingewerkt. Als je weet waar de vlek zat, dan zie je ze nog in de lak.
                              Staat nu in de was!

Comment

je moet de wd40 natuurlijk ook laten inwerken he
                                anyway, ik noem het opnieuw een overwinning van mijn 2 favoriete producten.
                                en

Comment

laat dat nu nét hetzelfde zijn als ik een klein jaartje geleden op m'n motorkap had.

heb het toen meerdere keren proberen kleien, zonder succes.

op een koude winteravond stond mn motorkap ijskoud. heb het er toen zachtjes met m'n nagel kunnen afkrijgen. achtergebleven vlekjes kan je uitpolieren met het machien.

Comment

Working...
                                  X