Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verfschilfers retoucheren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • verfschilfers retoucheren

    Vorige week ben ik een smeedijzeren poortje gaan ophalen dat moet dienen als hekje aan de ren van mijn kippetjes. Dat ding is nogal zwaar dus had ik mijn mamaatje lief ingeschakeld om het te helpen uitladen. En terwijl ik een soort aanhechtingspaal in de garage zet en wel drie keer herhaal dat ze moet wachten op mij, is mijn ma zo slim om dat poortje zelf uit de auto te trekken. Met als gevolg dat ma bagnole niet meer impeccable is. Ik zag het al gebeuren hé, ik vraag haar nog zo om dat er niet alleen uit te pakken. Wat doet ze...

    Soit, zo ziet het er heden ten dage uit:


    linkse schilfer:


    rechtse schilfer:


    Niet goed hé.

    Het is misschien belachelijk maar het stoort mij enorm want ze was zo mooi.. Is er een manier om dat zelf te herstellen? Ik dacht aan zo'n verfstaaltje, maar ik lees daar negatieve dingen over. 't Zou alleszins wel beter zijn dan hoe het er nu uitziet, niet? Van ver?

    Enfin, graag enkele tips over hoe ik dat kan oplossen. Ik wil het graag zelf doen. Ik heb mij ruitenwissers zelf vervangen dus dit kan ik vast ook. Wel niet overdrijven qua budget graag.

  • #2
    ik zou de plek opvullen met een lakstift (in de juiste kleur uiteraard en wanneer het mettalic verf is afwerken met blanke lak). Wanneer volledig droog zou ik de overtollige verf wegschuren (p 1500 p2000) en daarna polijsten (indien manueel met scratch X of zo)

    resultaat zal niet 100% zijn, maar wel bevredigend.
    saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
    saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
    saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
    saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
    saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
    renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
    Porsche 993 (1994)

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
      ik zou de plek opvullen met een lakstift (in de juiste kleur uiteraard en wanneer het mettalic verf is afwerken met blanke lak). Wanneer volledig droog zou ik de overtollige verf wegschuren (p 1500 p2000) en daarna polijsten (indien manueel met scratch X of zo)

      resultaat zal niet 100% zijn, maar wel bevredigend.
      Bedankt voor je reactie!

      100% moet het niet zijn, daar heb ik mij al bij neergelegd. Als het mijn ogen niet meer uitsteekt is het goed. Tenslotte komt er ook een dag dat ik haar ga moeten verkopen, het is misschien debiel dat ik dat denk (want tegen dan is het al een oud gedrocht ) maar ik heb het gevoel dat ik er meer van ga krijgen als ze zo goed als impeccable blijft.

      Waar haal ik die lakstift? Best bij mijn garage? Hoe doe je dat, polieren? Wat is het kostenplaatje van dit alles in totaal?

      Comment


      • #4
        Lakstift kan je bij de garage halen, of bij een autospeciaalzaak (zorg dan wel dat je het kleurnummer van je auto bij hebt). Kost een euro of 7.
        Voor dat schuren gebruik je best een blokje waar je het schuurpapier op bevestigt (ook te krijgen in de autospeciaalzaak), dat geeft het beste resultaat. Kost een euro of tien. Wetsanden is het interessantst (je maakt het schuurpapier dan continu nat), zodat de verfdeeltjes weggespoeld worden. Hier heb je wel aangepast schuurpapier voor nodig.

        Qua polijsten geef ik de micro door aan de specialisten terzake, ik zou zelf machinaal polijsten aanraden, maar dan moet je wel aan een machine geraken én iemand die er ervaring mee heeft
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

        Comment


        • #5
          Ik zou in dit geval alles door een specialist terzake laten doen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door LauraC Bekijk Berichten
            Bedankt voor je reactie!

            100% moet het niet zijn, daar heb ik mij al bij neergelegd. Als het mijn ogen niet meer uitsteekt is het goed. Tenslotte komt er ook een dag dat ik haar ga moeten verkopen, het is misschien debiel dat ik dat denk (want tegen dan is het al een oud gedrocht ) maar ik heb het gevoel dat ik er meer van ga krijgen als ze zo goed als impeccable blijft.

            Waar haal ik die lakstift? Best bij mijn garage? Hoe doe je dat, polieren? Wat is het kostenplaatje van dit alles in totaal?
            Het lakstiftje kost het einde van de wereld niet, misschien eens lief kijken naar de garagist,
            die hebben beslist jouw kleur liggen, misschien dat je die es mag gebruiken.

            Voor het polijsen is het wat stom om een (goeie) machine aan te schaffen (ca. 100euro)
            alsook de nodige (dure) polijs- en afwerkproducten.
            Waar woont u precies, ik van omgeving Brugge, als het meevalt in afstand wil ik wel
            even kijken voor u. Polijswerken doe ik in bij beroep.
            Mijn email anders: Kjeff_Deblauwe@hotmail.com

            Comment


            • #7
              @elio: bedankt voor de info! Over polieren (toch hetzelfde als polijsten hé?) vind je blijkbaar veel op het net, het ziet er ingewikkeld uit.

              @W3N: ik wil dat wel overwegen, als ik mij daar niet aan blauw betaal.. Enig idee van het kostenplaatje?

              @KD: ik woon helaas een uurtje verder, maar ik stuur je toch een mailtje.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
                ik zou de plek opvullen met een lakstift (in de juiste kleur uiteraard en wanneer het mettalic verf is afwerken met blanke lak). Wanneer volledig droog zou ik de overtollige verf wegschuren (p 1500 p2000) en daarna polijsten (indien manueel met scratch X of zo)

                resultaat zal niet 100% zijn, maar wel bevredigend.
                Ik heb ook dergelijke "putjes" op de achterbumper. Ik heb deze reeds vorig weekend opgevuld met OEM lakstift en naderhand met blanke lak. Nu heb ik daarnet de Meguiars Scratch X 2.0 gaan halen samen met paar blaadjes schuurpapier (p1200 en p2000). Hoe ga ik nu te werk (vooral het schuren baart me zorgen). Schuur ik alleen het met lak opgevulde putje of ook rondom dit putje (strook van 1cm bv)?

                Comment


                • #9
                  De bedoeling is om het teveel aan zelf aangebrachte lak weer weg te nemen en zo egaal mogelijk te maken met de lak rondom. Best zo veel mogelijk op het gelakte deel schuren dus, zodat er niet teveel van de laklaag er rond weggeschuurd wordt. Uiteraard zal je een beetje van de originele laklaag rond het puntje wegschuren, maar probeer dit te beperken.
                  Daarna polijsten met scratch X. Als je twijfelt, best zo licht mogelijk schuren, om de kans op schade te vermijden. Zoek anders ook eens op google of Youtube op wetsanden, scratch repair edm....
                  saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                  saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                  saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                  saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                  saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                  renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                  Porsche 993 (1994)

                  Comment

                  Working...
                  X