Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe DAP500 Dual Action polijstmachine hanteren?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zo slecht ziet die er irl nog niet uit vond ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
      Is de dap500 nog te koop bij wax it, zie hem niet meer op de website staan
      Normaal is hij hier opnieuw op donderdag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
        Neeneen, de DAP500 is niet vervangen door de DAP900, zowel de DAP500 en DAP900 zijn nog verkrijgbaar!

't Verschil zit hem in de wattage. De DAP900 is een stuk krachtiger dan een DAP500, waardoor je meer correctie zal kunnen bereiken.

Je kan het min of meer zo vergelijken:
        stand 1 op een DAP900 komt overeen met stand 3 op een DAP500, en stand 4 op een DAP900 komt overeen met stand 6 van een DAP500. Als je zwaardere correctie wil bekomen zou ik sowieso voor de DAP900 gaan, je zal meer correctie kunnen bekomen en bij lichtere correctie zal je machine niet de hele tijd op het maximum van zijn capaciteit moeten werken.
        oh okee
        zag de dap500 niet meer staan, enkel 900, vandaar.

Is de dap 900 dan net zo veilig of de 500?
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
          oh okee
          zag de dap500 niet meer staan, enkel 900, vandaar.

Is de dap 900 dan net zo veilig of de 500?
          Hij werkt op dezelfde manier en is dus min of meer even veilig. Alleen zou ik persoonlijk opletten met standje 6 op hoekige bumpers.

Comment

Iemand enig idee als een oranje pad en wat meguiars ultimate compound enige schade kan aanrichten? Ik ben pas begonnen met detailen maar ik heb enkel hardnekkige deurkrasjes die er niet zomaar uitwillen... Nog steeds een beetje schrik om het boeltje omzeep te helpen, die heel lichte swirls krijg ik er toch al uit op men motorkap met een goede polish

grtz Wim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimR Bekijk Berichten
              Iemand enig idee als een oranje pad en wat meguiars ultimate compound enige schade kan aanrichten? Ik ben pas begonnen met detailen maar ik heb enkel hardnekkige deurkrasjes die er niet zomaar uitwillen... Nog steeds een beetje schrik om het boeltje omzeep te helpen, die heel lichte swirls krijg ik er toch al uit op men motorkap met een goede polish

grtz Wim
              Als een lichtere combinatie niet werkt; kan UC op oranje pad zeker geen kwaad.
              Da's de manier van werken ; een testspot doen met een lichte combo en als die niet werkt, ga je zwaarder tot de gewenste correctie bereikt is.

Comment

ok bedankt, deze week eens testen :-) het is allemaal nog vrij nieuw voor mij, maar eens ik alles tegoei gedaan heb denk ik wel dat het resultaat vrij verbluffend gaat zijn.

grtz Wim

Comment

Vorig jaar een DAP 900 aangeschaft en door omstandigheden nog nooit kunnen gebruiken...
                  Morgen eens proberen op de Astra G van m'n vriendin.
                  Tips hier en daar gelezen dus dat zal goed komen denk ik
                  '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                  '08 S60 2.4D
                  http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                  http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk Berichten
                    Vorig jaar een DAP 900 aangeschaft en door omstandigheden nog nooit kunnen gebruiken...
                    Morgen eens proberen op de Astra G van m'n vriendin.
                    Tips hier en daar gelezen dus dat zal goed komen denk ik
                    met een Dap kan je weinig fout doen.
                    Doe eerst een testspot met een lichte combi op een witte pad. Welk produkt? hangt er vanaf welk merk je hebt...poorboys : SSR1.....Meguiars : scratch X....monello : finale.

Indien niet ok ga dan respectievelijk naar SSR2, Ultimate compound of mezzo.

Indien nog niet ok, verander dan of van produkt of van pad...voorbeeld SSR1 op oranje....

Er zal zeker ergens een goede combi tussen zitten.
                    Een andere optie is met dezelfde combi (pad + produkt) gewoon een extra pas te zetten

Het maximum dat je aankan met een dap is ongeveer Mezzo inizio forza op een wollen pad.....is echt voor HEEL ERGE KRASSEN. Daarna moet je zowiezo terug afbouwen met lichtere combi's om de echt mooie glans terug te krijgen.

veel succes.
                    Last edited by ; 02/05/2011, 13:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                      met een Dap kan je weinig fout doen.
                      Doe eerst een testspot met een lichte combi op een witte pad. Welk produkt? hangt er vanaf welk merk je hebt...poorboys : SSR1.....Meguiars : scratch X....monello : finale.

Indien niet ok ga dan respectievelijk naar SSR2, Ultimate compound of mezzo.

Indien nog niet ok, verander dan of van produkt of van pad...voorbeeld SSR1 op oranje....

Er zal zeker ergens een goede combi tussen zitten.
                      Een andere optie is met dezelfde combi (pad + produkt) gewoon een extra pas te zetten

Het maximum dat je aankan met een dap is ongeveer Mezzo inizio forza op een wollen pad.....is echt voor HEEL ERGE KRASSEN. Daarna moet je zowiezo terug afbouwen met lichtere combi's om de echt mooie glans terug te krijgen.

veel succes.

Astra was nog nooit gepolierd en dat merkte je wel. Auto stond vol met krassen en kringen van de carwash.
                      Het leek wel alsof bij de 1ste run het produkt werd opgezogen.
                      Ik heb de poorboys gebruikt, eerst de medium daarna de light met de oranje pad.
                      Ik ben tevreden van het resultaat maar het kan ongetwijfeld nog beter.
                      Alleen volgende keer wel carrosserietape voorzien, papiertape gaat maar is niet echt ideaal

'08 S60 2.4D

Comment

Waarom heb je beide op een oranje pad gebruikt? Specifieke reden want je kan beter ook de cutting van je pad afbouwen samen met de polishes bij Poorboy's.

Dat de lak de polish als het ware opzuigt kan inderdaad het geval zijn. De lak kan na verloop van tijd zo droog worden dat dit het gevolg is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                          Waarom heb je beide op een oranje pad gebruikt? Specifieke reden want je kan beter ook de cutting van je pad afbouwen samen met de polishes bij Poorboy's.

Dat de lak de polish als het ware opzuigt kan inderdaad het geval zijn. De lak kan na verloop van tijd zo droog worden dat dit het gevolg is.
                          Ik dacht dat dit de beste oplossing was aangezien de lak zo broos was.
                          Dus volgende keer de pad samen met de polish afbouwen dus.
                          '08 S60 2.4D

Comment

Dag,

Ik ben al geruime tijd van plan een DAP te kopen en wou er nu eindelijk eentje bestellen.
                            Toen ik op de webshop van Wax-it ging kijken zag ik dat er nu niet alleen de DAP500 is maar ook een DAP900.
                            Nu weet ik niet welke machine het beste is voor mij.
                            Het is de bedoeling om men eigen wagen te polieren en gewone waskringen weg te werken, misschien hier en daar een diepere kras maar geen zware lakschade.
                            Ik heb ook al de Poorboys SSR reeks.
                            Welke machine is het interessantste voor mij en welke pads neem ik hier dan best bij?

Alvast bedankt.

Greetz,
                            Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DjDoPy Bekijk Berichten
                              Dag,

Ik ben al geruime tijd van plan een DAP te kopen en wou er nu eindelijk eentje bestellen.
                              Toen ik op de webshop van Wax-it ging kijken zag ik dat er nu niet alleen de DAP500 is maar ook een DAP900.
                              Het is de bedoeling om men eigen wagen te polieren en gewone waskringen weg te werken, misschien hier en daar een diepere kras maar geen zware lakschade.
                              Welke machine is het interessantste voor mij en welke pads neem ik hier dan best bij?

Alvast bedankt.

Greetz,
                              Bert
                              Hallo Bert, je komt in zo'n geval met de dap500 toe. De 900 is er echt voor nog een extra stapje verder te gaan bij echt stevige krassen en lakschade.
                              veel gebruikte pads zijn : oranje, wit, zwart en rood. De eerste twee voor te polijsten, zwart om te finishen of te glazen en rood om een wax of sealant machinaal aan te brengen.
                              wax of sealant kan natuurlijk net zo goed met handpads.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DjDoPy Bekijk Berichten
                                Dag,

Alvast bedankt.

Greetz,
                                Bert
                                In principe zal de DAP500 voldoende zijn, het kan echter interessant zijn om te kiezen voor de DAP900 om een langere levensduur te halen uit de machine.

De machines hebben beiden 6 standen. Stand 6 op de DAP500 is ongeveer gelijk aan stand 4 op de DAP900.
                                Dit wil zeggen dat je voor hetzelfde werk bij de DAP900 niet op het maximum van het kunnen van de machine zal zitten werken, terwijl dat bij een DAP500 wel het geval is. Hierdoor zullen de trillingen van de machine een stuk lager liggen wat het veel aangenamer maakt om te werken. Bovendien kan je dan nog net iets meer uit je lak gaan halen.

Comment

Working...
                                X