Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hééél kleine roestplekjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hééél kleine roestplekjes

vorige week een 2dehands Peugeot partner(witte) gekocht van 2jaar oud,vorige eigenaar heeft de wagen in die 2jaar echter NOOIT gepoetst,binnen niet en buiten ook niet!Auto was dus schandalig vuil.Na een paar keer de wagen gepoetst te hebben,heb ik opgemerkt dat er op de lak allemaal héél kleine minuscule tikkeltjes roest zitten,de grootte van een speldenprik. Weet iemand de oorzaak hiervan?Of hoe dit weg te krijgen is?

Tnx
    Last edited by ; 24/08/2010, 23:23.

Oorspronkelijk geplaatst door pkt Bekijk Berichten
    vorige week een 2dehands Peugeot partner(witte) gekocht van 2jaar oud,vorige eigenaar heeft de wagen in die 2jaar echter NOOIT gepoeste,binnen niet en buiten ook niet!Auto was dus schandalig vuil.Na een paar keer de wagen gepoest te hebben,heb ik opgemerkt dat er op de lak allemaal héél kleine minuscule tikkeltjes roest zitten,de grootte van een speldenprik. Weet iemand de oorzaak hiervan?Of hoe dit weg te krijgen is?

Tnx
    Dat is van ijzer die zich je in lak heeft gezet. Je kan dat verwijderen met de kleien, maar dan neem je enkel het oppervlakkige deel weg. Met verloop van tijd zal het terugkomen.

We zijn nu vollop bezig met een product te testen die het ijzer oplost, niet alleen het deel op de oppervlakte, maar ook het deel dat nog IN de lak zit.

Hopelijk weten we binnen 14 dagen meer en gaan we het eventueel in de webshop plaatsen

Comment

hopelijk lost het het ijzer onder de lak niet op

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Dus meer dan de auto goed wassen kan ik voorlopig niet doen?

Grtzz

Comment

Met mijn allereerste auto ook aan de hand gehad. Ook met witte lak.
          Ik heb het opgelost met polish. In't begin kwam het nog wel eens terug, maar na enkele behandelingen was ik er vanaf.

Comment

welke soort polish??Van autoglym?kenotek?Meguiars?

Comment

Sorry, maar dateert van 20 jar terug.
              Toen bestond die hele cleaning rimram nog niet zoals vandaag.
              Ga er dus maar vanuit dat ik iets 'midpriced' gebruikt heb. En vooral dat het basic polish was, niks speciaal.

Comment

Oke,tnx,heb het ondertss es geprobeerd met een polish en kmoet zegn dat het al heel wat beter is na 1behandeling,ben er zeker van dat na 2-3 behandelingen er niks meer van zal te zien zijn!Tnx voor de tip!Grtzz

Comment

Kleien kan helpen, echter zal het terugkomen. Zelf heb ik heel goede ervaringen met AQuartz Iron Cut, dit lost deze ijzer stukjes op zonder de lak aan te tasten. Ik denk ook dat dit het product is dat wax-it aan het testen is momenteel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rodders Bekijk Berichten
                    Kleien kan helpen, echter zal het terugkomen. Zelf heb ik heel goede ervaringen met AQuartz Iron Cut, dit lost deze ijzer stukjes op zonder de lak aan te tasten. Ik denk ook dat dit het product is dat wax-it aan het testen is momenteel.
                    Idd !

We krijgen nog het perfecte testobject binnen. Een witte 120d die er extreem veel last van heeft.
                    Hij krijgt ze met polish weg, maar 1 week later zijn ze al terug, en het zijn er VEEL !

Ideaal om te testen dus !

Dat SPUL STINK wel vreselijk

Comment

Inderdaad, de geur van rotte eitjes, verschrikkelijk. Ik gebruik het dan ook enkel buiten of met mijn garage poort weid open.
                      Maar het spul werkt gewoon goed, wel enkele tips:
                      - niet laten opdrogen
                      - heel goed naspoelen
                      - gebruik een mondmasker
                      - indien het de eerste keer niet helemaal weg is eventueel nog eens aanbrengen en dan wat inwerken met een borstel.
                      - als het paars wordt dan weet je dat het aan het werken is.
                      Op sommige velgen wil het ook helpen tegen ingebeten remstof.

Comment

En waar is dit verkrijgbaar?

Net ff de bestelwagen van de buurman bekeken,ook een Peugeot partner,maar een nieuwe,allez ttz 8maand oud,en die heeft er verdorie ook al last van!!!!Toch nie normaal?Of is wit nu éénmaal een sh*tkleur?

Comment

Op wit zie je het nu eenmaal sneller dat is een feit, woon je toevallig kort langs een spoorweg/trambaan? Of in de buurt van zware industrie? Dan willen er nogal eens veel van deze ijzerdeeltjes in de lucht zitten.
                          Aquartz is verkrijgbaar bij carclean.nl maar ook in verschillende engelse detailshops, ik denk niet dat het al ergens in België te verkrijgen is. Misschien bij wax-it?

Comment

Spoorbaan, idd één van de grootste veroorzakers van dit euvel.

Comment

Nee hoor,ik woon in een klein dorp,hier in de verste verte geen spoorbaan te bespeuren

Comment

Ondertussen grondig kunnen testen.

Man man man, je schrikt je rot al je dat op een wagen spuit ! Zelf na het kleien kleurt alles paars !

Het werkt dus effectief héél goed.
                                Maar we zitten nog met een dilema. De geur is namelijk niet te harden. Nadat je het gebruikt hebt ruikt het nog een dag lang vreselijk slecht. Je kleren zijn goed voor de wasmand want die stinken ook voor dood. En je kan zelf meteen in de douche want zo wil niemand meer in je buurt komen.

Alleen door de geur hebben we op dit moment nog twijfels om het zelf te gaan blijven gebruiken en het in de shop te plaatsen.
                                Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt, of dat er een alternatief product komt dat even goed werkt zonder die geur.
                                Want nu is het eigenlijk niet te doen

Comment

De geur is inderdaad verschrikkelijk. Ik gebruik het enkel buiten in de openlucht want anders is het inderdaad niet te harden. Echter helpt het wel super tegen het vliegroest, door de iron-cut komt het tenminste niet terug.

Comment

Komt zoals hier eerder geschreven heel vaak voor bij mensen die in de buurt van spoorwegen wonen. Of als je wagen daar langs staat,...

Bij mijn zus zagen ze zelfs op haar lenzen bij een controle zitten toen ze dagelijks met de trein naar school moest.

Op onze boten op het werk hebben wij ook een soort roest remover. In de volksmond noemen ze het ook "roestwater" en das gewoon een vloeibaar product zou eens moeten navragen of dat ook op wagens zou mogen gegoten worden en of het daar ook goed zou voor zijn. Heb het zelf nog niet gebruikt dus over de geur kan ik niet veel zeggen

Comment

Op mijn witte Scirocco ook veel last van
                                      Zou door de velgen komen naar't schijnt, door de vorm blazen die het remstof weg en zo komt het onderaan de deur...

Zal mij eens moeten verdiepen hoe het kleien gebeurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rodders Bekijk Berichten
                                        Op wit zie je het nu eenmaal sneller dat is een feit, woon je toevallig kort langs een spoorweg/trambaan? Of in de buurt van zware industrie? Dan willen er nogal eens veel van deze ijzerdeeltjes in de lucht zitten.
                                        Of bij een bouwwerf gestaan waar men heeft liggen slijpen bij veel wind. Te verwijderen met ontweringswater (oxaalzuur-oplossing).
                                        A Twist of the Wrist

Comment

Working...
                                        X