Mededeling

Collapse
No announcement yet.

318d: Steenslag of schade door zand?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 318d: Steenslag of schade door zand?

Hallo

Deze namiddag is mijn pa tot de constatatie gekomen dat de voorkant van onze 3 Touring helemaal om zeep is door steenslag. Vermits er 2 mensen sinds vorig weekend, toen ik hem heb gekuist en nog helemaal in orde was, mee gereden hebben en alle 2 "van niets weten" wou ik hier eens vragen wat de oorzaak kan zijn?

Mijn zus is er de hele week naar zee mee geweest en zegt dat ze niet weet hoe het komt, als dit steenslag is van achter een vraagwagen met zand, steentjes te rijden moet je het toch wel opmerken .

Nu, kan deze schade ook de oorzaak zijn van een zandstorm? De steenslag is vooral helemaal onderaan de bumper en de motorkap heeft er minder last van.

Foto's spreken voor zich. Al dat wit is geen vuil:
    Last edited by X5; 14/08/2013, 20:58.

foto offline
    Last edited by X5; 14/08/2013, 20:59.

Comment

foto offline
      Last edited by X5; 14/08/2013, 20:59.

Comment

Zeker dat het steenslag is?
        Ik zeg maar iets bv. witte lijnen die herschilderd waren en nog niet volledig droog+regen + voorligger die op witte lijnen reed?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nightrider_8501 Bekijk Berichten
          Ik zeg maar iets bv. witte lijnen die herschilderd waren en nog niet volledig droog+regen + voorligger die op witte lijnen reed?
          aangezien witte plekken ook op zwarte platic onderdelen onderaan bumper zichtbaar zijn denk ik ook niet dat dit steenslag is....
          saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
          saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
          saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
          saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
          saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
          renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
          Porsche 993 (1994)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nightrider_8501 Bekijk Berichten
            Ben zeker , allemaal lak die van de wagen is!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
              Ben zeker , allemaal lak die van de wagen is!

Toch niet zo zeker . Het is inderdaad allemaal verf. Merci nightrider_8501

Comment

Nu zou ik toch willen weten hoe ze dat weer heeft uitgestoken...

Comment

Chanse! Ze zou serieus offroad geweest moeten zijn om dat te bekomen
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                    Polieren en het is weg
                    Polieren???????
                    Als je gaat polieren op steenslag dan wordt het toch alleen maar meer zichtbaar en erger!!
                    Heb het hier meegemaakt bij mn 318.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkt Bekijk Berichten
                      Polieren???????
                      Als je gaat polieren op steenslag dan wordt het toch alleen maar meer zichtbaar en erger!!
                      Heb het hier meegemaakt bij mn 318.
                      Lees

ook

de

andere

posts.

groetjes.
                      1991 BMW E30 318is

Comment

Duidelijk verf, hangt ook op het chroom van de nieren.

Comment

Hangt er een dode tarantula aan die linkernier ?

Comment

zou persoonlijk eens wassen met een deftige shampoo (wat laten trekken) en daarna eens voorzichtig proberen te kleien

Comment

Als het geen verf moest zijn, een nachtje een nat laken over hangen, om te laten weken?

Ik doe dat voor vliegen en andere rotzooi eraf te halen in de zomer. De dag nadien water, zeep en het gaat er vanzelf af, zonder krassen.

Comment

Veronderstel dat je reeds hebt proberen af te wassen?

Ik heb al gelijkaardige dingen op mn lak gehad maar dit waren cementspetters en lostten gewoon op door met water af te spuiten!

Edit: Het ziet er inderdaad als verf uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                                  Als het geen verf moest zijn, een nachtje een nat laken over hangen, om te laten weken?

Ik doe dat voor vliegen en andere rotzooi eraf te halen in de zomer. De dag nadien water, zeep en het gaat er vanzelf af, zonder krassen.

Tip van de week , geen dure insektenspray meer nodig
                                  - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                  - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Volgens mij heeft jouw zus een neger gedaan op de motorkap maar liep het grondig fout.

Comment

waarschijnlijk ergens geparkeerd waar ze net de parkeerstroken aan het herspuiten waren. die mannen spuiten gewoon rond de wagen rond, met de gekende nevel tot gevolg.
                                      wimoptiek.be op

Comment

Er was gisteren nog een bericht op het nieuws dat in een bepaalde wijk in Gent alle wagens zouden besmeurd zijn.... wel zeker dat ze aan de zee was? ;-)

Comment

Working...
                                        X