Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stappen van behandeling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stappen van behandeling

Hoi iedereen,

hoop dat er een paar mensen zijn die me hier wat kunnen helpen.
    Ik ben van plan mijn hele auto eens te behandelen (dit gaat wel wrsch na de winter pas zijn), maar omdat dit 1 van mijn eerste keren gaat zijn heb ik nog wat info nodig.

Ten eerste , ik was van plan al mijn producten van Meguiars te halen , omdat hier dichtbij een verkooppunt is. Iemand die mij deze producten afraad of andere aanraad?

Dus wat wil ik allemaal doen, ik ga het volgens de volgorde zetten dat ik het wil doen. Dus ik hoop dat het juist is, zo nee verbeter mij dan eventjes .

1. Helemaal wassen met standaard shampoo
    2. Krassen wegwerken met Ultimate compound (http://nl.meguiars.be/cgi-bin/specwd.pl?pc=G17216&tp=0)
    3. Kleien met quick detailer ( http://nl.meguiars.be/cgi-bin/specwd.pl?pc=G1016&tp=0 )
    4. Polishen ( http://nl.meguiars.be/cgi-bin/specwd.pl?pc=A2116&tp=0 )
    5. Waxen ( http://nl.meguiars.be/cgi-bin/specwd.pl?pc=A2216&tp=0 )

Bedoeling is dus lichte krassen en poetskringen wegwerken en eindigen met een schone glans (dat hij nieuwer lijkt dus).

Zijn er andere stappen die ik er moet bijzetten, wegdoen of moet ik mss een andere volgorde pakken?

Meeste stappen begrijp ik theoretisch wel (praktisch dan ook niet zo moeilijk) maar met waxen heb ik wat problemen. Is dat aanbrengen met een applicator pad, dan enige tijd wachten (maar hoelang ongeveer?) en dan afvegen met een propere doek?

Alvast bedankt!!

1. Ik denk dat je gaat best na het wassen direct kleien.
    2. en daarna krassen weg werken. (en mss niet direct aan heel je auto beginen. Want van ons (amateurs) dat vraagt een beetje meer tijd Van mij heel auto wassen, en daarna kleien was 4 uur nodig Natuurlijk op het gemaak weg
    Je ziet met hetzelfde situaties van mij. En wat ook geval is Meguiar's is gemakelijker verkrijgbaar. Maar ik ben personlijk naar "Wax-it" geweest en ik ben vrij geholpen gewest. Je hebt daar meer keuze van producten, super advies, soms wel goedkopper, en klinkt dan wel proffesioneel.
    Ik heb basis producten gekocht voor 350 euro. Onder andere
    - Wash handschoen (shampoo ik zou nog bij koppen)
    - Poliermachientje DAP900 (aantal pads), verschiellende pastas (compaund, minder hard vrijvend, finishing)
    - wax,
    - ruiten kuis middel
    - enz

Wat ik zou aanraden, dat als je neem wax van BV "Black fire" neem je dan best hetzelfde merk shampoo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BanaanPS Bekijk Berichten
      Hoi iedereen,

hoop dat er een paar mensen zijn die me hier wat kunnen helpen.
      Ik ben van plan mijn hele auto eens te behandelen (dit gaat wel wrsch na de winter pas zijn), maar omdat dit 1 van mijn eerste keren gaat zijn heb ik nog wat info nodig.

Ten eerste , ik was van plan al mijn producten van Meguiars te halen , omdat hier dichtbij een verkooppunt is. Iemand die mij deze producten afraad of andere aanraad?

Dus wat wil ik allemaal doen, ik ga het volgens de volgorde zetten dat ik het wil doen. Dus ik hoop dat het juist is, zo nee verbeter mij dan eventjes .

1. Helemaal wassen met standaard shampoo
      2. Krassen wegwerken met Ultimate compound (http://nl.meguiars.be/cgi-bin/specwd.pl?pc=G17216&tp=0)
      3. Kleien met quick detailer ( http://nl.meguiars.be/cgi-bin/specwd.pl?pc=G1016&tp=0 )
      4. Polishen ( http://nl.meguiars.be/cgi-bin/specwd.pl?pc=A2116&tp=0 )
      5. Waxen ( http://nl.meguiars.be/cgi-bin/specwd.pl?pc=A2216&tp=0 )

Bedoeling is dus lichte krassen en poetskringen wegwerken en eindigen met een schone glans (dat hij nieuwer lijkt dus).

Zijn er andere stappen die ik er moet bijzetten, wegdoen of moet ik mss een andere volgorde pakken?

Meeste stappen begrijp ik theoretisch wel (praktisch dan ook niet zo moeilijk) maar met waxen heb ik wat problemen. Is dat aanbrengen met een applicator pad, dan enige tijd wachten (maar hoelang ongeveer?) en dan afvegen met een propere doek?

Alvast bedankt!!
      Ga je met machine werken of met de hand? Aan je producten te zien met de hand?
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ja, ik ga met de hand werken inderdaad. Machinaal gaat me iets te duur uit komen vrees ik nu...

En dat het me wel aantal dagen gaat kosten ben ik ook wel bewust.
        Ben van plan het ene deel die dag, andere deel andere dag, enz..

Comment

Normaal kan je een dergelijke behandeling zeker wel op een dag doen hoor! 't is gewoon een kwestie van je wat voor te bereiden en het één en t ander te lezen voor je er aan begint.

De stappen:

1) wassen
          2) kleien
          3) lichte polish/glaze
          4) sealant/wax

Hoe er rekening mee dat je geen te sterke polish kiest! Om een echte polish te verwerken (en dus krassen te verwijderen) heb je een machine nodig. Wanneer je met de hand werkt zal je vooral glans terugbrengen - dofheid wegwerken. Afhankelijk van de leeftijd van de wagen maakt dit zeker al een groot verschil maar verwacht niet om met de hand krassen weg te werken.

Sommige producten bevatten wel fillers, vullende ingredienten die de krassen verbergen waardoor je tijdelijk een mooi resultaat hebt. Maar dan mag je iedere maand je stappen gaan herhalen omdat die fillers terug verdwijnen en je krassen én dofheid terug boven komt.

Comment

Ah, bedankt voor de reactie's.
            Heb ondertussen een gratis brochure van meguiar's aangekregen.

Staan wat handige dingen in.

Wat ik ondertussen geleerd heb is dat ik het zo gaat doen.

1. Wassen
            2. Kleien
            3. Paint cleaner van meguairs
            4. Polish
            5. Waxen

Ik denk dat ik dit het beste doe als de winter wat gepasseerd is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BanaanPS Bekijk Berichten
              Ah, bedankt voor de reactie's.
              Heb ondertussen een gratis brochure van meguiar's aangekregen.

Staan wat handige dingen in.

Wat ik ondertussen geleerd heb is dat ik het zo gaat doen.

1. Wassen
              2. Kleien
              3. Paint cleaner van meguairs
              4. Polish
              5. Waxen

Ik denk dat ik dit het beste doe als de winter wat gepasseerd is?
              Ik zou het net voor de winter doen, dit weekend wordt het nog mooi weer zeggen ze!

Wat jouw stappen betref zit je juist, maar persoonlijk zou ik stap 3 en 4 samenvoegen door een product te zoeken dat dat in één keer kan. Ik denk dan bvb aan Poorboys Black Hole/White Diamond, Autoglym Super Resin Polish, Carlack AIO, Dodo Juice Need for Speed, ...
              Meguiar's gebruikt de naam 'polish' anders dan je zou verwachten. Ze doelen dan niet op een schurend middel maar eerder op een product dat de glans gaat verhogen, een glaze dus. Krassen en poetskringen ga je er zeker niet mee wegkrijgen en glansverhogende producten (glaze) vind je ook terug in mijn bovenstaande opsomming meestal gecombineerd met cleaners (jouw stap 3 dus).

Spaart je tijd en moeite (en geld) en het resultaat zal even verbluffend zijn.
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ah oke, maar voor lichte krassen en poetskringen dat ik paint cleaner of ultimate compound van meguiars te pakken, deze zijn daar toch voor bestemd?

Zal ook eens zien naar die andere producten.

Mmh dit weekend zal nog niet gaan vrees ik, ben maar student en heb nooit echt geld over :p, ben wel op zoek naar een studentenjob, dus hopelijk vind ik er 1 vlug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Ik zou het net voor de winter doen, dit weekend wordt het nog mooi weer zeggen ze!
                  Het zal voor mij een zwaar weekendje zijn
                  Mijn stappen voor dit weekend
                  1. auto wassen
                  2. Kleien (Ik heb mijn auto 14 dagen geleden volledig gekleid, geeft dat zin???)
                  3. Polieren SSR2 -> SSR1 (DAP900)
                  4. Blackfire Wet Diamond All Finish Paint protection (proberen met DAP900 of beter handswork?)
                  5. Blackfire Wet Diamond Carnauba wax

En dan foto-foto-foto-foto
                  De bedoeling is dat mijn lak op te frissen en voor de winter beschermen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kimy Bekijk Berichten
                    Het zal voor mij een zwaar weekendje zijn
                    Mijn stappen voor dit weekend
                    1. auto wassen
                    2. Kleien (Ik heb mijn auto 14 dagen geleden volledig gekleid, geeft dat zin???)
                    3. Polieren SSR2 -> SSR1 (DAP900)
                    4. Blackfire Wet Diamond All Finish Paint protection (proberen met DAP900 of beter handswork?)
                    5. Blackfire Wet Diamond Carnauba wax

En dan foto-foto-foto-foto
                    De bedoeling is dat mijn lak op te frissen en voor de winter beschermen.
                    Als je de eerste maal heel goed en grondig gekleid hebt, is dit nu niet meer nodig. Kwam er toen zeer vuil af en je hebt nog twijfels over je techniek kan je dit misschien beter nog eens doen.

Blackfire AFPP heeft geen toegevoegde waarde als die met de DAP wordt aangebracht, bovendien is die super makkelijk aan te brengen met de hand en zou ik dat dus ook zo doen. Hou er rekening mee dat dit product een tijd moet curen/uitharden. Twee laagjes kan interessant zijn naar winterse bescherming toe.

Comment

2 Simoni - ik denk dat ik heb heel grondig gedaan, 4uur daar aan gezeten . Stif wel bedankt voor je tips, ik zal toen die BF AFPP met de hand doen 2 lagen. En die wax mag ik ook in 2 lagen doen? Of mss tweede laag voor de volgende week?

Comment

Verschillende lagen leggen is geen enkel probleem. Zorg er wel voor dat iedere laag voldoende kan uitharden voor je de volgende legt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                          Verschillende lagen leggen is geen enkel probleem. Zorg er wel voor dat iedere laag voldoende kan uitharden voor je de volgende legt.
                          Ok, stif wel bedankt!

Comment

Working...
                          X