Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wintervoorbereidingen: Roest preventie met lijnolie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wintervoorbereidingen: Roest preventie met lijnolie

    Heb vandaag ter voorbereiding van de winter de boel in de lijnolie gezet met spuitpistool op de compressor.
    Het zichtbare met fijne nevel en onderkant een goede laag net als in de balken en dorpels tot het begon te lekken.
    In de wielkasten om te vermijden van de remmen mee te olien wielen er af en zak rond getrokken en ook hier tot de boel begon te druipen.
    Nu vraag ik me enkel af (hopelijk niet te laat) of het kwaad kan dat de uitlaat (onvermijdelijk ondanks het afdekken) waar toch ook wat olie op komt en later bij warm weer wat meer op zal druppen.
    Kan deze bevoorbeeld in het slechtste geval in de fik vliegen?
    Waarom lijnolie, heb uren zitten googlen en bleek toch massas positieve ervaringen op te geven, goedkoop en milieuvriendelijk.

  • #2
    meeste mensen gebruiken rutex ofzo :0 of desnoods zinkspray, doordat als zink beschadigt raakt get bjna onmiddelijk begint te oxideren en zichzelf terug dicht oxideert.
    daarom dat men tegenwoordig lasplaten kan krijgen die van de fabriek uit al zijn verzinkt.


    anyway back naar u olie, normaalgezien is het ergste dat kan gebeuren dat u autlaat als die wat warm begint te er blauwe rook vanonder u wagen gaat komen.
    natuurlijk hoe dichter bij de collector hoe heter, en is de kans ook wel reeeler dat die in brand kan vliegen, maar normaagezien......
    btw, zelfs motorolie enz helpen tegen de roest.
    het probleem met olieen is meer day rubber er niet goed tegenkan waardoor u ophangsrubbers uitdrogen en gewoonweg vergaan.
    ik had zo door en motorolielek olie die naar achter vloog, en daardoor ook tegen de ruberen transmissiesteun vloog.
    deze steun was zo rot dat ik gewoon 2 delen had, 1 deel dat nog aan de bak hing, en 1 deel dat nog tegen mijn chassis hing.

    Comment


    • #3
      Tot nu toe geen brand.
      De geur van de lijnolie binnenin is ook sterk verminderd.
      in het motorcompartiment heb ik geen olie gespoten, dus ook niet op de collector.
      Waterdruppels parelen mooi af en de auto blinkt terug een beetje...
      De olie was na een aantal dagen ook mooi opgedroogt dus ook geen vieze plakboel.
      En de enige rubbers waar olie op gekomen is zijn die van de schokdempers en de ringen waar de uitlaat aanhangt, heb trouwens gelezen dat lijnolioe net goed is om die soepel te houden.
      De toekomst zal uitwijzen of dit klopt...

      Comment

      Working...
      X