Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wasbeurt tijdens winterse temperaturen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Mijn goede vrienden van polishedbliss hebben een mooi videotje gemaakt over de winterwasbeurt en hoe je dit efficient kan doen.

Het product werkt extreem goed. Het verkoopt hier ook gigantisch goed. Mensen komen terug om liters met de keer te kopen

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

kwantacosta?
      www.peugeotforum.be

Comment

The new foaming?

Comment

wasbeurt in de winter :

Wat de prijs van dat "buske" betreft : 13.50 euro / liter

Ik denk dat je veel goedkoper uitkomt door de wagen 2 keer ipv 1 keer te foamen en af te spuiten met de hogedrukreiniger....

Vroeger was 1 grittgard voldoende , nu zijn er al detailers die enkel tevreden zijn met ...

2 grittgards in 1 emmer
          Last edited by ; 18/02/2012, 19:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
            Mijn goede vrienden van polishedbliss hebben een mooi videotje gemaakt over de winterwasbeurt en hoe je dit efficient kan doen.

Het product werkt extreem goed. Het verkoopt hier ook gigantisch goed. Mensen komen terug om liters met de keer te kopen

+ YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
            Ziet er interessant uit! Niet enkel voor in de wintermaanden dus.
            Laatst mijn auto en die van pa eens gefoamed met Magifoam en het resultaat was ook niet slecht. Met deze temperaturen blijft het schuim echt belachelijk lang op de auto kleven
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Doe dan 2 foambeurten............veel sneller en pakken goedkoper

Wassen zal je toch moeten met een washandschoen.

Comment

volgens het fimke verwijderd het ook insecten zeer makkelijk
                komt dus van pas als ik met de auto op vakantie ga.
                misschien een "buske" bij in de reisapotheek
                greetz
                ferre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichten
                  volgens het fimke verwijderd het ook insecten zeer makkelijk
                  komt dus van pas als ik met de auto op vakantie ga.
                  misschien een "buske" bij in de reisapotheek

ferre
                  Hmm...misschien nog zo geen slecht idee , zal het eens overwegen , want die hogedrukreiniger past niet zo goed in de wagen als "da buske"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                    Wat de prijs van dat "buske" betreft : 13.50 euro / liter

Ik denk dat je veel goedkoper uitkomt door de wagen 2 keer ipv 1 keer te foamen en af te spuiten met de hogedrukreiniger....

Vroeger was 1 grittgard voldoende , nu zijn er al detailers die enkel tevreden zijn met ...

2 grittgards in 1 emmer
                    Bij ons staat hij nog even aan €12 /liter

Grittguard gaat in dit geval niet helpen hé. Je grittguard zorgt ervoor dat het vuil in je emmer niet gaat opwoelen en je het opnieuw meeneemt naar het volgende panneel dat je wil wasssen. In dit geval gaat het over het vuil dat aan de wagen hangt. Op het moment dat je gaat wrijven is het te laat en maak je krassen.
                    De bedoeling is dus het vuil zo veel mogelijk te verwijderen VOOR je gaat wrijven.

Foamen werkt ook erg goed natuurlijk, maar niet iedereen heeft een hogedruk reiniger die krachtig genoeg is, bovendien moet je dan nog investeren in de foam gun.
                    Dit product is kant en klaar voor €12. Je doet er 4 maal een volledige wagen mee !

Het dient voornamelijk voor het vuil tijdens de wintermaanden te verwijderen voor je gaat wrijven en om de vliegjes te verwijderen tijdens de zomermaanden.
                    Ik vind het eigenlijk best goedkoop als je ziet wat je ervoor terug krijgt.

Comment

2 gg's :

@wax-it :

"Vroeger was 1 grittgard voldoende , nu zijn er al detailers die enkel tevreden zijn met ...2 grittgards in 1 emmer "

Dit was als "voorbeeld" bedoeld , ik zeg niet dat je door die 2e GG ineens wast zonder krasjes te maken..... (ik gebruik zelfs GEEN grittguards )

Zo zijn er nog altijd mensen die al wel de 2EM toepassen , maar dan wel rustig blijven poetsen met de huis-tuin-keukenspons.... Het begin is er alvast .

Ik daarentegen gebruik ook die 2 emmers en wel 3 verschillende handschoenen : 1 voor de bovenste delen - 1 tot net boven de dorpelhoogte en zichtzijden bumpers en 1 voor enkel dorpels en stukken die je enkel ziet als je bijna op je buik ligt . Wordt het spoelwater te vuil : nieuw water . Idem voor de shampoo-emmer .

Voor 12 euro wil ik wel een busje , maar dat kan waarschijnlijk niet verzending-in , jammer dus .

Ik vind het trouwens jammer dat je alle produkten ook elders kan kopen en voor mij telt dan maar 1 ding : zelfde produkten is voor mij de laagste totaalprijs (al komen ze van China )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                        Ik vind het trouwens jammer dat je alle produkten ook elders kan kopen en voor mij telt dan maar 1 ding : zelfde produkten is voor mij de laagste totaalprijs

Jammer voor wie? Voor jou? Voor wax-it?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten

]
                          Wanneer zou die AF: Citrus Power ongeveer terug in stock zijn bij jullie? Wel serieus geintresseerd als ik dit zie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten

Jammer voor wie? Voor jou? Voor wax-it?
                            Ik neem aan niet jammer voor mij , eerder voor de verkopers hiervan : als ik een lijst met produkten heb en de totaalprijs is een stuk lager dan bij de concurrent (ondanks dat er af en toe enkele dingen goedkoper zijn) , da zou ik toch gek zijn om voor die enkele lagere prijs m'n bestelling op een ander te doen hé

De totaalprijs telt hier in dit geval .

Moest er echter achter mijn hoek een winkel zijn "type wax-it" , dan liep ik er de deur plat .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guido911 Bekijk Berichten
                              Wanneer zou die AF: Citrus Power ongeveer terug in stock zijn bij jullie? Wel serieus geintresseerd als ik dit zie
                              Ja die AF citrus power gaat hier sneller de deur uit dan dat we hem kunnen binnenkrijgen.
                              Normaal is deze volgende week terug binnen met een hele batch nieuwe producten van AF

Comment

Niet specifiek voor winterse temperaturen, maar zo'n wasbox met hogedruk is precies toch maar niks.
                                Ik heb voor de eerste keer mijn witte A1 gewassen in de wasbox langs de Kempische Steenweg in Zonhoven... voorheen heb ik 'm altijd thuis met de hand gedaan. Mijn donkerkleurige Volvo leek me altijd proper te zijn na een occasionele wasbeurt daar, maar nu moet ik mijn mening toch wel herzien. Ik kan gewoon mijn naam nog schrijven op de auto. Er blijft op de lak precies een grijskleurig vettig filmlaagje zitten waar de producten van de wasbox geen antwoord op hebben. Ik zie zelfs nog een dun laagje vuil op de voorruit daar waar de ruitenwissers niet komen. En dan te denken dat ik mijn Volvo nadien nog altijd afgezeemd heb na zijn poetsbeurt daar... .
                                Mja, nu mag ik 'm uiteindelijk tóch zelf gaan wassen hier thuis, want zoals 'm nu staat is 't ook geen zicht. 6.5 EUR well spent.
                                Last edited by sibi; 01/03/2012, 16:12.
                                Life's too short. Not to. Live it.
                                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                  Niet specifiek voor winterse temperaturen, maar zo'n wasbox met hogedruk is precies toch maar niks.
                                  Ik heb voor de eerste keer mijn witte A1 gewassen in de wasbox langs de Kempische Steenweg in Zonhoven... voorheen heb ik 'm altijd thuis met de hand gedaan. Mijn donkerkleurige Volvo leek me altijd proper te zijn na een occasionele wasbeurt daar, maar nu moet ik mijn mening toch wel herzien. Ik kan gewoon mijn naam nog schrijven op de auto. Er blijft op de lak precies een grijskleurig vettig filmlaagje zitten waar de producten van de wasbox geen antwoord op hebben. Ik zie zelfs nog een dun laagje vuil op de voorruit daar waar de ruitenwissers niet komen. En dan te denken dat ik mijn Volvo nadien nog altijd afgezeemd heb na zijn poetsbeurt daar... .
                                  Mja, nu mag ik 'm uiteindelijk tóch zelf gaan wassen hier thuis, want zoals 'm nu staat is 't ook geen zicht. 6.5 EUR well spent.
                                  Met wat heb je hem dan specifiek gewassen in die wasbox?

Comment

Ik heb heel dat stappenplan gevolgd hoor: voorwas - actief schuim - spoeling - wax - naspoeling.
                                    6,5 EUR = 13 min. wastijd... thuis heb ik 'm zo vlug gewassen niet. Maar thuis is 'm dan wel vollédig vuilvrij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                      Ik heb heel dat stappenplan gevolgd hoor: voorwas - actief schuim - spoeling - wax - naspoeling.
                                      6,5 EUR = 13 min. wastijd... thuis heb ik 'm zo vlug gewassen niet. Maar thuis is 'm dan wel vollédig vuilvrij.
                                      Tja, zonder te wrijven kan je ook niet verwachten dat een auto proper is hé.

Met zo'n systeem verwijder je enkel het meeste oppervlakkige vuil, er zal op die manier altijd wel een laag vuil aan de wagen blijven kleven.

Comment

Ik dacht dat het actief schuim en de kracht van de hogedruk het meeste vuil wel zou wegkrijgen. Volledig proper verwacht ik ook niet... toonbaar daarentegen wel. Mijn Volvo was daarna altijd terug toonbaar, mijn huidig wit karretje verre van.
                                        Ik zie nu geen reden meer om nog langs zo'n box te gaan als ik toch manueel te werk moet gaan. En ik denk dat de meesten er toch vanuit gaan dat zo'n box een wagen proper krijgt: manuele wassers zie ik daar quasi nooit. Maar goed ook, of er zou nogal een rij staan.

Comment

De mate waarin hij zichtbaar terug proper(der) is, is inderdaad sterk afhankelijk van de kleur van de auto.

Vroeger hadden wij een lichtgrijze wagen, die kon ik véél properder krijgen door hem in de winter eens af te spuiten met de hogedruk.

Nu hebben we een zwarte, das nogal een ander verhaal. Nu is het volledig wassen of niet wassen!

Comment

Working...
                                          X