Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wasbeurt tijdens winterse temperaturen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb geen oprit/garage of zelfs parking voor de deur. Voor mij is het simpel: twee emmers, shampoo, washandschoenen, etc. mee naar de wasbox. Emmers vullen, zand/zout/stof van de auto spuiten en daarna wassen. Achteraf afspuiten. In de warmere maanden kan ik hem ergens anders wassen, maar zo lukt het ook goed.

En inderdaad: de gewone wasprocedure is volgen is niet voldoende.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
      Ik heb geen oprit/garage of zelfs parking voor de deur. Voor mij is het simpel: twee emmers, shampoo, washandschoenen, etc. mee naar de wasbox. Emmers vullen, zand/zout/stof van de auto spuiten en daarna wassen. Achteraf afspuiten. In de warmere maanden kan ik hem ergens anders wassen, maar zo lukt het ook goed.

En inderdaad: de gewone wasprocedure volgen is niet voldoende.
      Zo doe ik het ook ALS ik de auto was in zo'n box

Ik ga nog een stapje verder :

-velgen inspuiten met een neutrale velgenreiniger + borstelen met een zachte kwast , ook de banden worden proper geborsteld
      -afspuiten auto + wielkasten(met water uit de "muur") (GEEN schuim van de wasbox gebruiken !!)
      met gewoon spoelwater
      -dan komen bij mij ook de emmers er aan te pas ...met warm water(ik heb wel emmers van 19 liter)
      en dito washandschoenen(3 in totaal : 1voor de bovenste delen , 1 voor meer naar onder en 1 voor de bijna niet zichtbare stukken en dorpels)
      dit alles wel in sneltempo , want de uitbaters hebben dit meestal niet graag (ze hebben liever dat je hun "duur" water neemt )
      na de wasbeurt spoel ik eerst de wagen af met een .....gieter (zonder teut) en gewoon water uit de kraan van mij thuis en als laatste neem ik terug spoelwater (terug uit de "muur")

Als de auto wordt gestofzuigd moet je (sinds kort) 1 euro betalen aan de kassa en mag je doorrijden om te gaan stofzuigen en dan droog ik de wagen eerst af .

Je auto wassen in een wasbox is echt wel beter dan door de wasstraat als je tenminste de volgende regels in acht houd :

gebruik geen actief of ander schuim
      gebruik de "wasborstel" niet of enkel voor je velgen
      neem 2 emmers mee : 1 met shampoo en 1 met enkel water
      heb je geen emmers met deksels : neem enkele kannetjes mee en doe de shampoo ter plaatse in je emmer
      spoel na elk deel je handschoen goed uit in je spoelemmer en neem dan pas terug shampoo-water
      begin bovenaan en ga zo naar onder toe
      wrijf niet te hard en hou altijd de lengterichting van je auto aan indien mogelijk(niet in kringen poetsen)
      gebruik geen "spons" , maar speciale washandschoenen of sponzen die hiervoor gemaakt zijn
      voor je velgen/sierdeksels neem je een andere handschoen of zachte borstel die je enkel hiervoor gebruikt
      NOOIT met iets voor je lak aan de velgen komen of omgekeerd
      voor je ramen kan je een gewone glasreiniger nemen zoals voor de ramen thuis.....(na de wasbeurt)

Als je kan : neem regenwater mee om te wassen en af te spoelen (= zachter en vlekvrij na droging)

Comment

Working...
      X